Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[OPGELOST] Tesla Model 3 wordt steeds wakker (komt door Tesla app op iOS)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie sinds 18 augustus een soortgelijk issue met mijn X uit 2018. Ik draai sinds 6-8 20.6 / 3-9 24.6 / 24-8 24.8. IOS 4.12 sinds ongeveer 2 weken. Dus dit lijkt niet het probleem. Ik heb mijn password al een keer gereset en alleen Teslamate toegang gegeven. Ik heb de app ook een nacht uitgelogd ook dit bood geen oplossing helaas. Bij mij is de auto wakker tussen de 2 a 3 uur slaapt dan ongeveer 1 uur en dit herhaalt zich dag en nacht waardoor ik wel wat meer vampire drain heb dan wanneer de auto langer slaapt. Ik heb geen instellingen veranderd in de auto.

Zijn er meer met een X of andere auto die een soortgelijk beeld hebben?
 

Attachments

  • E8D076BA-AF65-4E10-B758-E9F57F455B84.jpeg
    E8D076BA-AF65-4E10-B758-E9F57F455B84.jpeg
    171.6 KB · Views: 83
Er is weer een update van de Tesla app. Versie 4.13.1. Ik ben benieuwd of dat het oplost.

Op het Engelstalige gedeelte las ik dat het mogelijk te maken kan hebben met de agenda-synchronisatie. Die heb ik zelf nog niet uitgezet. Eerst deze app versie testen.
 
Met enige regelmaat kan ik bij mijn model 3 de AP niet activeren. Tesla service op afstand stelt dan vast dat mijn auto te lang niet geslapen heeft. App afsluiten en de 3 helemaal uitzetten biedt soelaas.

Zou dus zeggen dat Tesla wel op de hoogte is van het probleem en dat het ook niet geheel onschuldig is.

Ik heb geen 3rd party apps en gebruik de Tesla app weinig.
 
Met enige regelmaat kan ik bij mijn model 3 de AP niet activeren. Tesla service op afstand stelt dan vast dat mijn auto te lang niet geslapen heeft. App afsluiten en de 3 helemaal uitzetten biedt soelaas.

Zou dus zeggen dat Tesla wel op de hoogte is van het probleem en dat het ook niet geheel onschuldig is.

Ik heb geen 3rd party apps en gebruik de Tesla app weinig.
Zit er toevallig een USB stick in? Dat is vaak een boosdoener.
 
Een Samsung SSD voor Sentry. Sentry staat overigens thuis uit.

Maar ja, ik denk dat veel mensen wel een USB drive ingeplugd hebben.
En dat is dus ook vaak het probleem.

Als je het USB apparaat ontkoppeld dan werkt het ineens (na een slaapje, dacht ik) weer.

Ik stop dan de USB-stick er weer terug in. Formatteer ‘m. En alles blijft weer (een tijd lang) goed werken.
 
En dat is dus ook vaak het probleem.

Als je het USB apparaat ontkoppeld dan werkt het ineens (na een slaapje, dacht ik) weer.

Ik stop dan de USB-stick er weer terug in. Formatteer ‘m. En alles blijft weer (een tijd lang) goed werken.

Maar dat is dan een individueel probleem, nu lijkt het een probleem te zijn dat een grote groep gebruikers treft. Ik zou in deze niet gaan zoeken in USB apparaten.
Ik heb gisteren "ververs op achtergrond" voor de Tesla app. uitgeschakeld in mijn instellingen en de drain is terug "normaal" te noemen. Ik laat "ververs op de achtergrond" voorlopig dan ook maar uit staan...
 
Ik zie sinds 18 augustus een soortgelijk issue met mijn X uit 2018. Ik draai sinds 6-8 20.6 / 3-9 24.6 / 24-8 24.8. IOS 4.12 sinds ongeveer 2 weken. Dus dit lijkt niet het probleem. Ik heb mijn password al een keer gereset en alleen Teslamate toegang gegeven. Ik heb de app ook een nacht uitgelogd ook dit bood geen oplossing helaas. Bij mij is de auto wakker tussen de 2 a 3 uur slaapt dan ongeveer 1 uur en dit herhaalt zich dag en nacht waardoor ik wel wat meer vampire drain heb dan wanneer de auto langer slaapt. Ik heb geen instellingen veranderd in de auto.

Zijn er meer met een X of andere auto die een soortgelijk beeld hebben?

Mijn X doet helaas nog steeds hetzelfde na de update van 4.13.1. Hij slaapt gemiddeld 2 a 2,5 uur is dan wakker voor max 1.5 uur en valt dan weer in slaap dag en nacht…