Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oplaad probleem thuis op 3 fasen installatie met Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb met de model 3 sinds vandaag een probleem met zowel thuis laden als laden aan de openbare laadpaal op 16A.
Als eerste natuurlijk de laadpoort / pinnen goed schoongemaakt.

Probleem:
het laden wordt gewoon normaal gestart , thuis op de Alfen unit, zie het nivo naar 11 kW oplopen.
na ong. 1 kWh geladen te hebben stopt het laden

getest:
aan de thuislader met vaste kabel, aan de openbare lader losse kabel
beide aan max 16A (11kW)
thuis loadbalancing op Alfen lader met 3 fasen

Aanpassing met terugbrengen van Ampere schuif naar 12 A
opnieuw laden gestopt na 1 kWh
Aanpassing met terugbrengen de Amp naar 9 A (7kW)
laden blijft nu wel doorgaan

Mijn vraag is:
kan het zijn dat de AC laadunit van de auto defect is en bij mij nu dus alleen nog maar op 2 fasen kan laden?
 
Heb met de model 3 sinds vandaag een probleem met zowel thuis laden als laden aan de openbare laadpaal op 16A.
Als eerste natuurlijk de laadpoort / pinnen goed schoongemaakt.

Probleem:
het laden wordt gewoon normaal gestart , thuis op de Alfen unit, zie het nivo naar 11 kW oplopen.
na ong. 1 kWh geladen te hebben stopt het laden

getest:
aan de thuislader met vaste kabel, aan de openbare lader losse kabel
beide aan max 16A (11kW)
thuis loadbalancing op Alfen lader met 3 fasen

Aanpassing met terugbrengen van Ampere schuif naar 12 A
opnieuw laden gestopt na 1 kWh
Aanpassing met terugbrengen de Amp naar 9 A (7kW)
laden blijft nu wel doorgaan

Mijn vraag is:
kan het zijn dat de AC laadunit van de auto defect is en bij mij nu dus alleen nog maar op 2 fasen kan laden?
Heb je ooit 3th party apps gebruikt om te laden. Ooit stopte het laden bij mij ook iedere 10 minuten. Bleek dat Jedlix het laden bleef stoppen ook al had ik de app al verwijderen.
Als dat zo is, best Tesla paswoord resetten (je mag resetten naar hetzelfde pw als voorheen, de reset stopt alle toegangscertificaten).
 
  • Like
Reactions: pati07
Heb je ooit 3th party apps gebruikt om te laden. Ooit stopte het laden bij mij ook iedere 10 minuten. Bleek dat Jedlix het laden bleef stoppen ook al had ik de app al verwijderen.
Als dat zo is, best Tesla paswoord resetten (je mag resetten naar hetzelfde pw als voorheen, de reset stopt alle toegangscertificaten).
Heb een Eneco laden app voor uitgesteld laden gebruikt maar daarna nog enkele malen zonder problemen aan een publieke laadpaal geladen. Vandaag overal op 9 A werkte het laden goed maar wanneer ik dit ophoogde nasr 16 A stopte het opladen weer. Ga je tip wel even proberen iig.