Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oplaadmogelijkheden, hoe geraak je er nog aan uit???

This site may earn commission on affiliate links.
als je bijvoorbeeld in Noorwegen of Geneuterd zou zijn dan ben je met de tesla umc niks.

Vandaar dat ik een fivari lader heb gekocht, met alle mogelijke tussenstukken kan je dan laden

Fivari-charger voor meer info.

heeft me goed geholpen in Noorwegen en je koopt gemoedsrust wetende dat je overal kan laden.

3p 32A , 3p 16A, Shucko, op campings mono phase 16A, mono phase 32A ...
Duidelijk, thx.
Tegen de tijd dat mijn M3 geleverd wordt ken ik er alles van:p
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Hallo,

Dit is mijn eerste post (levering in week van 12/9).
De titel van deze draad is terecht. Ik raak er niet aan uit. En toch al veel moeite gedaan op dit forum.
Ik heb momenteel eenfase net thuis (ampèrage niet gekend). Prijsofferte in aanvraag voor upgrade naar 3 fasen 400V. Tussen aanvraag en plaatsen 6 à 8 weken volgens Eandis.
Ik zou eerst eens aan Eandis vragen of jouw straat niet in de planning staat om sowieso 400V te krijgen. Dat is mij namelijk gebeurd. Ik had het neuter probleem, maar sinds vorige week heeft Eandis werken in de straat gedaan waardoor ik nu (gratis) 400V heb en geen neuter probleem meer.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Phil_BE
Ik zou eerst eens aan Eandis vragen of jouw straat niet in de planning staat om sowieso 400V te krijgen. Dat is mij namelijk gebeurd. Ik had het neuter probleem, maar sinds vorige week heeft Eandis werken in de straat gedaan waardoor ik nu (gratis) 400V heb en geen neuter probleem meer.
Er ligt al 400V in de straat, er komt 400 volt onder de grond naar mijn gevel, langs de gevel weer omhoog en dan in een kast op mijn gevel worden 2 van de 4 draden doorgeschakeld naar de kabel die naar mijn teller gaat. Die kast is trouwens vrij te openen. Ik zal daar mijn Tesla aansluiten ;).
Dus wat eandis moet doen is die andere 2 draden doorverbinden en eventueel mijn meter aanpassen (hoewel, daar staat ook 3*230 op).
 
Jawel, met een blauwe contactdoos kun je met 16a laden ipv 13a.

opnieuw : met de blauwe stekker kan je opladen met 32A ! Ook bij een single lader.


(hoe dikwijls moet ik dat nog schrijven :eek::eek::eek: Een snelle search leert dat ik alleen dat nu al een keer of 7 moeten corrigeren heb... tel daar dan nog eens de posts van andere forumleden bij. )


en als je mij niet gelooft, lees dan eens de specificaties op de site van Tesla.

hierbij overigens nog eens een mooi overzicht :
http://www.teslaclub.be/teslachart.pdf
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phil V
opnieuw : met de blauwe stekker kan je opladen met 32A ! Ook bij een single lader.
...
hierbij overigens nog eens een mooi overzicht :
http://www.teslaclub.be/teslachart.pdf

Dit betekent dan voor monofase 230V 32A een oplaadsnelheid van 40km/u. Dat is ruim voldoende voor mij. Bij 24A 30km/u, genoeg om te starten en dan te evalueren.
Ik heb trouwens de upgrade voor de interne lader, maar dat speelt hier niet vermoed ik.

Ik geloof dat er geen blauwe connector bijgeleverd is. Hoe verbind ik dan de Tesla met het blauwe stopcontact? Ik zie deze voor 350€.

Dan liever voor 700€ een wall connector. Dan ben ik future proof. Wat zijn eigenlijk de voordelen van een wall connector tov een stopcontact?
 
Dit betekent dan voor monofase 230V 32A een oplaadsnelheid van 40km/u. Dat is ruim voldoende voor mij. Bij 24A 30km/u, genoeg om te starten en dan te evalueren.
Ik heb trouwens de upgrade voor de interne lader, maar dat speelt hier niet vermoed ik.

Ik geloof dat er geen blauwe connector bijgeleverd is. Hoe verbind ik dan de Tesla met het blauwe stopcontact? Ik zie deze voor 350€.

Dan liever voor 700€ een wall connector. Dan ben ik future proof. Wat zijn eigenlijk de voordelen van een wall connector tov een stopcontact?

Blauwe opzetstuk kan je a 90 euro kopen bij tesla, kan je op je umc klikken, ipv de rode stekker of schuko.
 
opnieuw : met de blauwe stekker kan je opladen met 32A ! Ook bij een single lader.


(hoe dikwijls moet ik dat nog schrijven :eek::eek::eek: Een snelle search leert dat ik alleen dat nu al een keer of 7 moeten corrigeren heb... tel daar dan nog eens de posts van andere forumleden bij. )


en als je mij niet gelooft, lees dan eens de specificaties op de site van Tesla.
Ik geloof je. Het is dus nog een stuk sneller dan met Schuko, dat was de essentie van mijn post.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik zou eerst eens aan Eandis vragen of jouw straat niet in de planning staat om sowieso 400V te krijgen. Dat is mij namelijk gebeurd. Ik had het neuter probleem, maar sinds vorige week heeft Eandis werken in de straat gedaan waardoor ik nu (gratis) 400V heb en geen neuter probleem meer.
Dag Simon, hier zijn ze ook bezig in de straat : hebben zij de wall connector veranderd, de electricien van Eandis verandert alles in huis maar aan de wall connector wil hij niet komen?
 
Dag Simon, hier zijn ze ook bezig in de straat : hebben zij de wall connector veranderd, de electricien van Eandis verandert alles in huis maar aan de wall connector wil hij niet komen?
Dat is logisch. Eandis elektricien doet Eandis installatie, maar hij wordt niet betaald om je TWC aan te passen.

Zelf een elektricien inhuren of het zelf doen.