TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Opladen in Dusseldorf

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by RobertT, Dec 12, 2014.

1. RobertT

RobertT Member

Beste allemaal,

excuses voor het lompe en plotselinge bericht (introductie post volgt later nog).
    Op het moment verblijf ik in Dusseldorf met nog 217 km range over in mn accu.
    Zijn er enkelen van jullie die hier in Dusseldorf hebben kunnen laden?
    Ik zit in het Hilton Dusseldorf en hiernaast bij het L'oreal gebouw
    staat een laadpaal, die mijn new-motion pasje wel herkent, maar het kaartnummer niet
    dus niet kan laden. Hilton zelf heeft geen laad mogelijkheid.
    Ik zit hier nog 2 dagen en zou in ergste geval heeeeeel zuinig terug kunnen rijden naar
    Zevenaar, maar iets meer marge zou welkom zijn.

Hoor graag van jullie of iemand een laadplekje weet waar ik met mn new motion pasje of gratis
    kan laden? (behalve de Ikea)

groetjes en bedankt,

Robert

2. Merijn

Merijn Active Member

Probeer eens met de Plugsurfing app. Je kunt je creditcard gegevens erin zetten en meteen gebruiken volgens mij. Slechts een deel van de palen kun je met de app (zonder de optionele rfid sleutelhanger) activeren. In Dusseldorf bijvoorbeeld deze paal:

image.jpg

- - - Updated - - -

Andere optie:

image.jpg

3. RobertT

RobertT Member

Hoi Merijn, superbedankt voor de snelle reply.
    Net gehoord van een wat meer op de hoogte zijnde baliemedewerker van het Hilton,
    dat de security van het l'Oreal kantoor 24 uur aanwezig is en soms oplaadpassen verstrekt als
    je doorgeeft dat je in het Hilton logeert. Ik ga dat eerst eens proberen en anders inderdaad even een garage
    in de Altstadt opzoeken via de plugsurfing app. nogmaals bedankt!

4. Jan2014

Jan2014 Member

Je kunt ook gratis laden op het vliegveld.
    Op P7 bg 4 plekken.
    Je kan bij parkeerbeheer een pasje halen (30,- borg)
    Veel succes!

5. pvh

pvh Active Member

ff bellen met: +31-880109500 ze kunnen hem dan activeren voor DE, weet alleen niet of dit real time is. En anders idd plugsurfing, of RWE. De Duitse RWE app kan je tegenwoordig ook met Credit Card en PayPal per sessie betalen. Is wel beetje onduidelijk, maar je moet gewoon bij inlog skippen, en een paal zoeken en laden kiezen, dan kan je dus met o.a. CC betalen.

6. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

7. RobertT

RobertT Member

Beste allemaal,

dankjulliewel voor jullie input. Goede dingen die ik volgende keer van tevoren even in gedachten zal houden.
    Opladen bij het L'Oreal kantoor zou een optie zijn, ware het niet dat alle laadpassen in de auto's van de desbetreffende werknemers zaten
    en in het weekend is dus alleen de beveiliging aanwezig.

Andere optie was nog om via de krachtstroom van het Hilton de rode stekker in te pluggen, maar de manager was niet aanwezig en de plaatsvervangend
    manager wist niet waar deze stekker zat.

Uiteindelijk besloten om helemaal niet meer te laden en gewoon rustig naar Zevenaar terug te rijden.
    Met nog 20km reikwijdte kwam ik daar aan dus dat ging net goed.

Overigens op de heenweg bij Zevenaar nog kennis gemaakt met Maarten (van dit forum)

8. Gerardf

Gerardf Active Member

Bedankt voor de tip. Moet volgend jaar een paar keer in Duesseldof zijn, zonet de kaart aangevraagd. Tot aan het moment dat er in die richting een S.C. staat kan zo'n kaart zeker handig zijn.

9. S-19910

graag gedaan.

nog een bemerking bij het activeren van de laadpalen op de luchthaven, P7 :
    je moet de kaart voor het scherm (!) houden, en voldoende lang wachten tot er reactie komt.

andere palen in Dusseldorf heb ik nog niet getest.

10. X-RAY

X-RAY Member

Weet iemand toevallig of er ook een mogelijkheid is om te laden op het vliegveld bij langparkeren in Düsseldorf?
    Mijn auto moet binnenkort 2 weken in Düsseldorf staan tijdens een vliegreis. Iemand tips over waar dan te parkeren/laden?

11. S-19910

zie plugshare.

twee locaties op de luchthaven.

12. robbie_s

robbie_s Member

Deze website is uit de lucht, je komt nu op de homepage van SWD. Ik kan ook nergens meer vinden dat je gratis kan laden. Is dit niet meer in 2015?

Dinsdag ga ik naar Dusseldorf, hoop dat de vorige week aangevraagde SWD kaart er dan eindelijk is.
    Weet iemand uit eigen ervaring of je met de "The New Motion" laadpas kan laden in Dusseldorf? Volgens plugsurfing kan het wel op sommige plaatsen in de stad, maar op diezelfde locaties weer niet volgens de eigen app van The New Motion?:confused:
    Wil het graag zeker weten voor ik op pad ga...

13. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

Misschien heb je hier wat aan, http://www.emobil-nrw.de/start/ladestationen/ wij hebben wel een pas indien je die wilt lenen PM maar even.
    Dusseldorf erg vriendelijk in het centrum zels gratis parkeren in een van de parkeergarages, gewoon uitrijden tot de paal en dan melden dat je met een elektrische auto bent.

Fijne feestdagen mede forumgenoten!

14. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Lukt dit ook voor de parking op de luchthaven? Wij vertrekken begin augustus voor een drietal weken vanuit Düsseldorf. Ik heb een parking lange termijn gereserveerd, maar als ik vlakbij kan staan, gratis kan laden en gratis kan parkeren, ...
    Iemand ervaring met het parkeren en laden op deze luchthaven?

15. HWS

HWS Speedjunkie

:frown: 3 weken een paal bezet houden?? Is niet serieus bedoeld zeker?

16. S-19910

parking luchthaven Dusseldorf :
    over de duur zal ik mij niet uitlaten, maar het laden is gratis.
    de parking niet.

Share This Page