Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opladen van andere wagens aan Tesla lader

This site may earn commission on affiliate links.
Mja, zoals ik zei aan het begin van deze thread, hij is helemaal niet duur, zeker niet met de 7,5m kabel. Bijna het goedkoopste op de markt, plus hij ziet er nog eens goed uit en heeft een relatief kleine voetafdruk.
Ik kan me voorstellen dat hij populair zou zijn buiten Tesla-eigenaren ook.

Een andere vraag, zou er een reden zijn om deze switch omhoog te laten staan op mijn prive-lader?
Maw: doet het nog iets anders dan niet-Teslas buitensluiten?
 
Mja, zoals ik zei aan het begin van deze thread, hij is helemaal niet duur, zeker niet met de 7,5m kabel. Bijna het goedkoopste op de markt, plus hij ziet er nog eens goed uit en heeft een relatief kleine voetafdruk.
Ik kan me voorstellen dat hij populair zou zijn buiten Tesla-eigenaren ook.

Een andere vraag, zou er een reden zijn om deze switch omhoog te laten staan op mijn prive-lader?
Maw: doet het nog iets anders dan niet-Teslas buitensluiten?

Inderdaad, je kunt hier "niet-Tesla's" mee weren.
Op het werk is de TWC ook Tesla Only -> de rest heeft andere merken en moeten door de dag heen van stekker wisselen.
Heb ik geen last van* :)

Verder doet de rechter switch niets, alleen niet Tesla's wel/niet buitensluiten.

*=totdat ze op dit forum lezen dat er nog een dipswitch in zit :mad:
 
  • Funny
Reactions: nervus
ik dacht ergens gelezen te hebben dat de reactietijd waarbinnen de TWC daadwerkelijk gaat laden verlengd wordt. Niet zelf getest.
Ik zou denken dat het omgekeerde waar is, daar hij nu niet meer moet controleren of de wagen effectief een Tesla is.

Anyway, de lader is geplaatst en de Model S doet het prima. Nog niet de kans gehad om een andere wagen te testen.
Bovenaan de lader staat wel mooi de melding: "Position 1: Tesla Only Mode Position 2: Legacy Mode, contact Tesla before changing."
 

Attachments

  • 1633006494793.png
    1633006494793.png
    2.5 MB · Views: 205