Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oplden in Praag?

Herbie65

eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl
Local Vendor - Belgium & the Netherlands
Dec 2, 2014
916
889
Netherlands
Wij krijgen ineens een lumineus idee om een paar dagen naar Praag te gaan. Echter met een enkele reisafstand van 190km van de laatste SC voor Dresden tot aan Praag, vind ik het risky. Heb behalve de UMC, een type2 kabel en een TMC pas niets.
Wat zijn mijn mogelijkheden?

Wij krijgen ineens een lumineus idee om een paar dagen naar Praag te gaan. Echter met een enkele reisafstand van 190km van de laatste SC voor Dresden tot aan Praag, vind ik het risky. Heb behalve de UMC, een type2 kabel en een TMC pas niets.

In Praag heb ik met een rode stekker geladen in de garage van Design Hotel Josef, terwijl we (om de hoek) sliepen in het Hotel Maximilian (zelfde eigenaar). Mocht je nog geen hotel hebben dan is dit zeker een aanrader!

- - - Updated - - -

Zie ook Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 252

Tussen Dresden en Praag ligt ook nog een serieuze bergrug, dus risky is een understatement.
We hebben wel op verschillende plekken laadpalen gezien, maar niet aan de praat gekregen met TMC pas.
uiteindelijk bij het hotel (vlakbij het kasteel) in de tuin naast de parkeerplaats een schuko gevonden en met lange kabel (15m) 8a geladen.
Ging eigenlijk prima, Praag is toch niet de meest geschikte stad om met de Tesla te verkennen.. (Prima tram/ metro systeem trouwens)
mocht je publiek willen laden, hieronder de beschrijving die we een aantal keer tegen kwamen:
image.jpg

Zijn onderweg, op advies van Merijn contact gehad met hotel Maximilian. Bij Dresden laden en dan 200km over de bergrug naar Praag. In het hotel laden, en dan zaterdag makkelijk were naar Dresden.
Bedankt voor de tips.
Groeten vanuit SuC Rhüden

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC