Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oplossing gezocht voor krakende bijrijder stoel. (model X)

This site may earn commission on affiliate links.

Camelroel

Active Member
Oct 21, 2018
2,178
1,783
Lelystad
Zoals de title zegt kraakt mijn bijrijderstoel als er iemand op zit en over een verkeersheuvel o.i.d. rij.
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar volgens mij is het niet het schuren langs de middelconsole maar binnen in de stoel. Als ik op de tweede rij ga zitten en de stoel naar voren en achteren of van links naar rechts trek kraakt hij. Dezelfde actie geeft geen gekraak bij de bestuurders stoel.

Zijn er hier ideeën waar het probleem kan zitten?
Zijn de stoelen redelijk uit-elkaar te halen zonder ze te beschadigen?
 
Check of de plastic covers van de stoelrail vooraan nog vast zit.
Die vallen bij de bestuurdersstoel er wel eens af. Maar het is door krachten op de stoel. Als ik de stoel van achteren naast de hoofdsteunen vastpak en dan naar achteren trek of naar de zijkanten dan kraakt ie. En dus ook als er iemand inzit en we een bocht nemen of over verkeersheuvels gaan. Zonder iemand in de stoel kraakt ie rijdend eigenlijk niet.
 
Na een poosje aan de stoel trekken en overal voelen heb ik ontdekt dat de achterwand langs de plastic scharnier deksels schuurt. Dus het achterste deel van de stoelzitting afdekkappen.
Die zitten mit klemmen en 1 schroef aan de onderzitting vast.
De oplossing (in mijn geval) is om een stukje rubber van ongeveer 2mm dik tussen het metaal van de stoelframe en het plastic waar de schroef in gaat te leggen waardoor de plastic kappen niet vrij komen van de achterwand van de stoel en het kraken is weg.