You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dag @S-19910, dat tweefazig laden lukt bij mij sedert enkele maanden niet meer. Ik heb een KEBA P20 en vroeger kon ik met één fase aan de N en de andere twee aan L1 en L2 "tweefasig" laden, maar nu aanvaardt de TEsla dat precies niet meer. Kan dat met een update te maken hebben of met iets dat ze bij onderhoud gedaan hebben ?die 'iemand anders met ervaring' heeft het fout. Je kan wel monofazig degelijk laden met 32A.
Maar los daarvan : je hoeft niet monofazig te laden.
zoals intussen geruime tijd proefondervindelijk vastgesteld; kan je bij een 3*220V netwerk nu ook "twee-fazig" laden.
Voordeel is dat de stroom beter verdeeld is over de drie geleiders; waardoor er meer stroom beschikbaar blijft voor de andere gebruikers.
Bvb de wasmachine van "moeder-de-vrouw". Hoe zal die immers reageren als de automaat eruit gaat ?
Eandis heeft bij ons in de straat het hele electriciteits- en gasnet vernieuwd de laatste paar weken. Ik ben daardoor niet meer geneuterd en kan de UMC nu thuis gebruiken. Slechts op 13A. Voor nood-ladingen kan ik nog altijd mijn Fivari gebruiken.Mijn oplossing voor het neuter probleem dat ik heb aangeschaft; de fivari
Ik heb het zelf uiteindelijk niet getest. Dit is wat Jasper mij in een conversation meldde:
iemand anders van het forum heeft al kunnen testen, en het laden werkt - joepie. Maar helaas alleen single fazig aan 17km/u. Ik heb 3x240 en daar kan de Tesla charger precies toch niet zo goed me overweg als ik gehoopt had, maar misschien dat ik alle mogelijkheden nog niet uitputte vooraleer ik een verzwaring van de binnenkomende leiding moet vragen...
Dat zou kunnen, ik moet het verifieren. Vrijdag zal ik de dip switch veranderen en hopelijk wil iemand hem daarna komen testenmaar hij zal bij Jasper fout ingesteld staan, denk ik.
Ik vermoed op TT/TN ipv IT.
en laadt hij dan aan 2 * 240V * 16A = 7KW ?de HPWC kan wel degelijk overweg met 3*220V.
maar hij zal bij Jasper fout ingesteld staan, denk ik.
Ik vermoed op TT/TN ipv IT.
//..//
Ik testte ook met:
niks -> N
1 -> L1
2 -> L2
3 -> L3
Maar dan brandt er geen LED op Tesla Wall Charger.
Vroeger lukte dit ook met mn KEBA P20 (F1 en F2 aansluiten op L1 en L2, en F3 aansluiten op N) maar sinds een tijdje werkt dat niet meer, weet je waarom. Kan een update zijn, of misschien toen Tesla me van 13A naar 16A overschakelde ??
thx.
Nederland, is dat dan de aarde?klopt.
Er moet idd 230V tussen Nederland en L1, voor de interne sturing van de HPWC.
Nederland, is dat dan de aarde?
En woorden woorden tweemaal typen typen dat herkent dat dingding ook niet.Dat hoort een N te zijn. (Eerder Noorwegen dus dan Nederland )
ik ga die spellingscorrector NU uitzetten; je moet tegenwoordig tegenwoordig zowat elk woord drie keer hertypen en dan nog heb je niet alle 'correcties' gezien.
Fivari lader is een prima alternatief.Ik denk ook last te hebben van het neuter probleem, ik meet spannig op beide gaten in het stopcontact als ik de multimeter gebruik, en de wagen laadt ook niet op via de UMC. Of test ik hier niet het juiste?
Als ik het goed begrijp wordt het probleem opgelost als ik een andere lader gebruik, zoals een Ratio mobiele lader met schuko aansluiting? Zijn er alternatieven voor deze lader, of raden jullie me deze het beste aan?