Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oplossingen voor de lange afstanden

This site may earn commission on affiliate links.
Voorlopig is de Model S niet geschikt om in één ruk door te rijden naar een bestemming die wat verder weg ligt. Hier hebben jullie vast ook al over na gedacht. Dit is een probleem waar we bijvoorbeeld met vakanties tegenaan lopen.

Zo zullen wij met het gezin de Kerstvakantie door gaan brengen in Oostenrijk. Nou had ik zelf bedacht onderweg in Duitsland de Tesla om te wisselen voor ICE 4x4. Zondagochtend vroeg vertrekken, na een uur of 2 auto omwisselen ergens tussen de grens en Keulen. Een week later, zondag middag weer omruilen en terug naar Nederland. Wat mij nog niet gelukt is is een verhuurbedrijf vinden waar ik m'n Tesla achter kan laten en opladen voor de terugweg.
Waarom in Duitsland huren? Meer keuze, er is hier nauwelijks een grote SUV te huren, scheelt 2 dagen huur, goedkoper, standaard winterbanden.
Iemand van jullie suggesties of goeie contacten?
 
range extender.jpg
 
Vliegen? Daarvan vraag ik me ook af: is het mogelijk de auto op een vliegveld op te laden? Anders is ie in 2 weken vanzelf leeggelopen...
Heb ik ook al bekeken. Vliegen naar Innsbruck en vandaar een taxi naar t Zillertal. Komt op ca. 2.000,- EUR. X5 voor 8 dagen op 700,- + brandstof. Komt ongeveer op de helft + dat ik terplekke over vervoer beschik en daarbij komt dat ik niet gek op vliegen ben omdat ik een hekel heb aan wachten.... Tja zul je denken, moet je een Tesla kopen:rolleyes:

- - - Updated - - -

Hé Frank, heb je die ook in t blauw:confused:
 
Huurautobedrijf in Dusseldorf uitzoeken.
X5 daar ophalen en je Tesla bij (het binnenkort te openen) Tesla service centre in Dusseldorf stallen.
Stond ook op m'n ideeën lijstje. Huurbedrijf in Düsseldorf al telefonisch contact mee gehad, maar ze hadden geen stroom.... Vroeg me inderdaad al af of er een Tesla dealer in de buurt zou zitten. Heb je toevallig een adres?
als ze tegen die tijd een battery swap netwerk hebben opgezet zijn we ook gered maar dat zal nog wel ff duren denk ik.
 
Voorlopig is de Model S niet geschikt om in één ruk door te rijden naar een bestemming die wat verder weg ligt. Hier hebben jullie vast ook al over na gedacht. Dit is een probleem waar we bijvoorbeeld met vakanties tegenaan lopen.

Zo zullen wij met het gezin de Kerstvakantie door gaan brengen in Oostenrijk. Nou had ik zelf bedacht onderweg in Duitsland de Tesla om te wisselen voor ICE 4x4. Zondagochtend vroeg vertrekken, na een uur of 2 auto omwisselen ergens tussen de grens en Keulen. Een week later, zondag middag weer omruilen en terug naar Nederland. Wat mij nog niet gelukt is is een verhuurbedrijf vinden waar ik m'n Tesla achter kan laten en opladen voor de terugweg.
Waarom in Duitsland huren? Meer keuze, er is hier nauwelijks een grote SUV te huren, scheelt 2 dagen huur, goedkoper, standaard winterbanden.
Iemand van jullie suggesties of goeie contacten?

Wat bedoel je met 'voorlopig'? Deze kerst komt inderdaad misschien wat al te snel, maar ik sluit niet uit dat er volgende zomer al een behoorlijk netwerk van Tesla-superchargers in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Noord-Italië staat (gezien het tempo waarin ze het netwerk nu in Amerika uitrollen). Met drie stops van 30 minuten moet Oostenrijk dan goed te doen zijn.
 
Wat bedoel je met 'voorlopig'? Deze kerst komt inderdaad misschien wat al te snel, maar ik sluit niet uit dat er volgende zomer al een behoorlijk netwerk van Tesla-superchargers in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Noord-Italië staat (gezien het tempo waarin ze het netwerk nu in Amerika uitrollen). Met drie stops van 30 minuten moet Oostenrijk dan goed te doen zijn.

That's the spirit !
 
Wat bedoel je met 'voorlopig'? Deze kerst komt inderdaad misschien wat al te snel, maar ik sluit niet uit dat er volgende zomer al een behoorlijk netwerk van Tesla-superchargers in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Noord-Italië staat (gezien het tempo waarin ze het netwerk nu in Amerika uitrollen). Met drie stops van 30 minuten moet Oostenrijk dan goed te doen zijn.
Met voorlopig bedoel ik, zoals aangegeven in het begin van dit draadje, of en hoe wij Tesla rijders op onze winterbestemming komen DIT:rolleyes: jaar.

- - - Updated - - -

Misschien nog wat vroeg om zeggen, maar misschien brengt de aankondiging van donderdag over battery swap al een deel van je oplossing
Zou mooi zijn als dat netwerk voor de kerst gereed is.... Zo niet dan hoop ik op dit moment op medewerking van de nog te openen Tesla shop in Düsseldorf.
 
Tegen kerstmis hebben de meeste van ons al een Tesla thuis staan, inclusief laadmogelijkheid. De planning is vooralsnog dit laadpunt te maken in mijn oprit.

Ikzelf woon 5-10km van de duitse grens, in de buurt van Aachen.
Wat je kunt doen is de auto bij mij in de buurt parkeren (Yep in limboland), even plannen met het huren van een auto in Aachen en deze dan te gebruiken voor je vakantie.

Bij de terugweg even een telefoontje de dag ervoor zodat ik je Tesla kan opladen.

Het is misschien niet de meest handige oplossing, maar wel een oplossing.
Enige "nadeel", om je auto te kunnen aansluiten op het laadstation moet ik hem kunnen verplaatsen. (Parkeerplaats -> oprit en als die vol is, oprit -> Parkeerplaats).
En je weet wat nodig is om de auto te kunnen verplaatsen...

Het is even passen en meten totdat er een supercharger netwerk of battery-switch netwerk is opgezet in Europa.

PS Ikzelf heb een tante in Italie wonen. Hoe graag ik ook met de nieuwe auto naartoe wil gaan, het zit er niet in dit en komend jaar. Ze woont in Toscana, het dichts bijzijnde tesla store is in Milaan...
 
Tegen kerstmis hebben de meeste van ons al een Tesla thuis staan, inclusief laadmogelijkheid. De planning is vooralsnog dit laadpunt te maken in mijn oprit.

Ikzelf woon 5-10km van de duitse grens, in de buurt van Aachen.
Wat je kunt doen is de auto bij mij in de buurt parkeren (Yep in limboland), even plannen met het huren van een auto in Aachen en deze dan te gebruiken voor je vakantie.

Bij de terugweg even een telefoontje de dag ervoor zodat ik je Tesla kan opladen.

Het is misschien niet de meest handige oplossing, maar wel een oplossing.
Enige "nadeel", om je auto te kunnen aansluiten op het laadstation moet ik hem kunnen verplaatsen. (Parkeerplaats -> oprit en als die vol is, oprit -> Parkeerplaats).
En je weet wat nodig is om de auto te kunnen verplaatsen...

Het is even passen en meten totdat er een supercharger netwerk of battery-switch netwerk is opgezet in Europa.

PS Ikzelf heb een tante in Italie wonen. Hoe graag ik ook met de nieuwe auto naartoe wil gaan, het zit er niet in dit en komend jaar. Ze woont in Toscana, het dichts bijzijnde tesla store is in Milaan...
Fantastisch Martin, dank voor dit aanbod. Ik ga de mogelijkheden onderzoeken. Hoop je niet tot last te hoeven zijn maar het is wel een werkbare oplossing. Misschien moet je de parkeergelegenheid wat uitbreiden voor andere wintersportende Tesla rijders:redface:
 
Fantastisch Martin, dank voor dit aanbod. Ik ga de mogelijkheden onderzoeken. Hoop je niet tot last te hoeven zijn maar het is wel een werkbare oplossing. Misschien moet je de parkeergelegenheid wat uitbreiden voor andere wintersportende Tesla rijders:redface:

Haha, ik woon in een dorp. Er is wel wat ruimte, maar niet al te veel. Een plezier doen voor de Tesla-pionier-menigte is zeker geen last :)

Het enige echte spannende wat hier gebeurd :
In de winter staat er soms een bordje met strepen bij mijn deur. Dat zijn het aantal mensen dat op hun gezicht is gegaan als ik weer eens vergeten ben de stoep schoon te maken van sneeuw....

Als het definitief is, laat het me weten via een PM, dan kunnen we wat contact gegevens uitwisselen.