Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oprichting 200.000km club

This site may earn commission on affiliate links.
Energy Gratiz (Klaas?) is niet meer alleen...
20160926_180254_resized.jpg


Kleine samevatting:
  • Classic Model S delivered 13/09/2013
  • Very first servicing planned soon (I prefer to say "inspection" as instructed to SeC)
  • Only 3 SeC stops for warranty matters (all before 85.000km)
  • Average energy 204 Wh/km
  • Battery (original) capacity 368km typical
  • Daily 22kW charge to 100% (leaving within 15 minutes of end of charge)
  • Drive Unit changed twice (25.000km, 75.000km)
  • Tires (19" winter and 21" summer) average lifetime : 50.000km per set (with mid-life rotation)
Oh, BTW, 90% of the 40,8 GWh used (plus 5-10% effeciency) was generated from my solar roof. The remaining 10% came from SuC.
 
Energy Gratiz (Klaas?) is niet meer alleen...View attachment 196435

Kleine samevatting:
  • Classic Model S delivered 13/09/2013
  • Very first servicing planned soon (I prefer to say "inspection" as instructed to SeC)
  • Only 3 SeC stops for warranty matters (all before 85.000km)
  • Average energy 204 Wh/km
  • Battery (original) capacity 368km typical
  • Daily 22kW charge to 100% (leaving within 15 minutes of end of charge)
  • Drive Unit changed twice (25.000km, 75.000km)
  • Tires (19" winter and 21" summer) average lifetime : 50.000km per set (with mid-life rotation)
Oh, BTW, 90% of the 40,8 GWh used (plus 5-10% effeciency) was generated from my solar roof. The remaining 10% came from SuC.
Van harte gefeliciteerd, en welkom als lid bij deze zeer exclusieve club!

Binnenkort even 4en denk ik, toch? De afstand kan voor ons het probleem niet zijn! :D
 
  • Funny
  • Like
Reactions: S-19910 and Nexus
Ben benieuwd naar hun reactie.
Heb je ergens een overzicht van de kosten? Ik probeer een leasemaatschappij te overtuigen van de business case maar het zijn de petrolheads van Leaseplan. Echt vatbaar voor argumenten zijn ze niet. Een goede case voor de afnemers zou helpen.
 
Afgelopen vrijdag 18 nov. was de sessie "Klokje Rond" van Autoweek. Kilometerstand inmiddels ruim 271.000. Ik vond het wel een leuk gebeuren. Ze waren natuurlijk op zoek naar slijtage en vroegen of ze onderplaten mochten verwijderen (maar ze waren ook wel nieuwsgierig naar de techniek). Dus de onderplaten zijn er af geweest. En ze hebben ook nog slijtage gevonden: aan de rechterzijde voor zit er een beetje speling op het bevestigingspunt van de schokbreker. Geen idee of Tesla dat controleert bij een beurt maar het is aannemelijk dat het 30.000km terug ook al niet meer 100% was - tijdens de laatste beurt bij Tesla.
Op de Facebookpagina van Autoweek hebben ze de Tesla al aangekondigd. Plaatsing in het echte blad waarschijnlijk januari, maar ik neem aan dat ik daarover nog definitief bericht ontvang. :D
 
Het lijkt erop alsof er in 2017 niet meer veel gereden wordt gezien de datum van de laatste post.
IMG_1096.JPG
Graag meld ik me voor de 200.000km club (tenzij de drempel inmiddels verhoogd is..).

Mijn Tesla is een series 1 van December 2013, sinds aug 2015 in mijn bezit. De laatste 100k is van mezelf. Zoals je ziet is de 12v accu aan vervanging toe. Motor is tweemaal vervangen en de batterij eenmaal. Het lijkt erop dat de processor voor de aansturing van de schemen nu capacitair aan zn eind loopt. Dat zou dan gevoeglijk bij alle series 1 het gebal moeten zijn. Heeft iemand een nav die soms eindeloos moet initialiseren? Hoor graag!
 
  • Like
Reactions: HWS