Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oprichting 200.000km club

This site may earn commission on affiliate links.
200.000 km na 5 jaar en 9 dagen rijplezier. Tijd om de balans op te maken: pdf toont verschil tussen de eerste en de tweede 100.000 km.

Wat betreft de batterij is het belangrijkste probleem de vertraging van de laadtijd bij een supercharger. Lange afstanden op één dag in een vakantie wordt daardoor moeilijker. Teruggang in het rijbereik valt mee.
 

Attachments

  • IMG_1595.JPG
    IMG_1595.JPG
    61.5 KB · Views: 82
  • 200000 km.pdf
    106.2 KB · Views: 81
Mooi staatje- dank hiervoor. Met name de toename in laadtijd is opvallend - zeker boven de 200 km SoC. Heb je er een idee van hoe frequent je aan een SuC laadt? En meer algemeen - wat is de oorzaak van die toename in laadtijd ? Is er een verband met hoe vaak je een SuC gebruikt of hangt het samen met de toename een het aantal laad/ontlaad cycli., ongeacht of het DC of AC is ? Iemand een beeld hierbij?
 
200.000 km na 5 jaar en 9 dagen rijplezier. Tijd om de balans op te maken: pdf toont verschil tussen de eerste en de tweede 100.000 km.

Wat betreft de batterij is het belangrijkste probleem de vertraging van de laadtijd bij een supercharger. Lange afstanden op één dag in een vakantie wordt daardoor moeilijker. Teruggang in het rijbereik valt mee.
Mooi samengevat hoor, Elon Musk rij :), mis alleen nog op welke km stand je accu is vervangen. Je huidige accu heeft dus nog niet de 200.000km op de tellen staan.
 
Normaal gesproken laad ik alleen in het buitenland aan een SC, maar dat is best veel geweest. De meter thuis staat op 32 MWh, terwijl de teller in de auto op 40 MWh aangeeft. Ik laad niet vaak aan openbare laadpaal, dus een kleine 8 MWh / 20% is superchargen.

Ik heb het gisteren gemeten in Zaltbommel, en daar kwam de snelheid bij lage SoC op 96 kW, terwijl ik elders ook wel 116 kW heb gezien. Neemt niet weg dat de laadsnelheid bij 200 km SoC nog maar 60% en bij 300 km 33% van de beginsnelheid is.
 

Attachments

  • IMG_1587.PNG
    IMG_1587.PNG
    123.2 KB · Views: 72
  • IMG_1588.PNG
    IMG_1588.PNG
    123 KB · Views: 67
Mooi samengevat hoor, Elon Musk rij :), mis alleen nog op welke km stand je accu is vervangen. Je huidige accu heeft dus nog niet de 200.000km op de tellen staan.

Even nagekeken, batterij is vervangen bij 54.000 km in feb 2015.

Het SeC liet zich er niet over uit, maar ik heb om twee redenen het sterke vermoeden dat het geen nieuwe batterij was. Op de rekening staat "remanufactured" en verder was er geen verschil in bereik voor en na montage.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Ik kan me niet voorstellen dat in de afgelopen anderhalf jaar niemand de 200.000km grens gepasseerd heeft?
Jl. wel iemand met een model X maar die heeft zijn eigen draadje in het leven geroepen.

Yep...dat was ik. Wist dat er een draadje van was in mijn achterhoofd. Maar als ik zocht op 200.000 kon ik niks vinden. Ook 200000 niet. Dus toen uiteindelijk maar eentje voor de X opgericht :)


IMG_4157.jpg
 
  • Like
Reactions: Maurice1