Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oprichting 200.000km club

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je een linkje met waar hij te koop staat?

Nee... onze classic zit in de verhuur. Staat nergens online te koop.

Maar volgens mij kan ik gewoon lid blijven van deze club, zelfs als ik de classic verkoop. Ik heb met beide Tesla's samen al 400.000km gereden, dat is gemiddeld dus 200.000km :cool::cool:
En mijn nieuwe S is gewoon RWD zonder autopilot met kleinere accu dan 85kWh, dus gewoon een nieuwe classic :D
 
  • Funny
  • Like
Reactions: S-19910 and michelh
Neen Klaas, de regels zijn keihard.

Als je de orginele Classic verkoopt; wordt zelfs een eerbiedwaardig lid als jij (met lidkaartnummer 1) zonder pardon uit de club gegooid.:p:D:D
Tot wanneer je terug 200k op de teller van de nieuwe kan aantonen.



Wat in jouw geval een kwestie is van maandeń.;)

Maar je kan wel aanspraak maken op dubbel lidmaatschap, als je met beiden over de 200k gaat.:cool:
 
Nee... onze classic zit in de verhuur. Staat nergens online te koop.

Maar volgens mij kan ik gewoon lid blijven van deze club, zelfs als ik de classic verkoop. Ik heb met beide Tesla's samen al 400.000km gereden, dat is gemiddeld dus 200.000km :cool::cool:
En mijn nieuwe S is gewoon RWD zonder autopilot met kleinere accu dan 85kWh, dus gewoon een nieuwe classic :D

Ik vroeg het vooral omdat ik recent (zakelijk) iemand trof die zich erover beklaagde dat er zo weinig laaggeprijsde (tweedehands) EVs er in de markt waren. Die was op zoek naar een Tesla met (veel) ervaring....
 
Ik vroeg het vooral omdat ik recent (zakelijk) iemand trof die zich erover beklaagde dat er zo weinig laaggeprijsde (tweedehands) EVs er in de markt waren. Die was op zoek naar een Tesla met (veel) ervaring....

Tja, wat vinden mensen laaggeprijsd? Er stonden recent ex-taxi’s (Schiphol) in de verkoop. Vier jaar oud, 250.000+ km gereden. Altijd netjes behandeld (not), keurig onderhouden (not), interieur als nieuw (not) en vrij van krassen en deuken (not). Prijzen vanaf 40.000 euro. In no time verkocht.

Wie prijzen onder 35-40k verwacht, moet nog veel geduld hebben. Ik ben wel benieuwd wat het aflopen van de garantietermijn met de prijzen zal doen (rond 2021).
 
Last edited:
Helemaal mee eens, een gebruikte MS brengt gewoon altijd nog behoorlijk wat op, dat heeft sowieso niets te maken met het bedrag dat de eerste eigenaar er netto voor betaald heeft, ahum... :p
Zelfde geldt voor een Foutlander, heeft de eerste eigenaar bijna niets gekost, is gebruikt nergens voor een schappelijk prijsje te krijgen!
En afloop van de motor/accugarantie zal wel een prijssprongetje naar beneden geven, maar ik verwacht geen grote sprong. Kijk maar naar een gebruikte C-Zero, is nog nergens voor een 'habbekrats' te koop, zelfs niet met kmstand >100.000 en dat is simpelweg vertaald naar een Tesla met 5 maal zo grote accu dus vergelijkbaar met een Tesla die 500.000km gelopen heeft. En in die C-Zero zitten onbekende Chinese accucellen.
 
  • Like
Reactions: Andre
Ik hoop eigenlijk dat Klaas hem nog even houdt zodat er uitzicht blijft op een 400.000 km draadje. Otherwise, it will be lonely this Christmas, without you by my side... It will be cold sooo cold...
Wellicht gaat dat toch de Roadster worden, nog een jaartje schat ik, zit nu op 358.000 km
Overigens is het zo langzamerhand wel prut met de accu.
Laadt nog tot slechts 78% hetgeen overeenkomt met 265 km max.
Vermoedelijk door verhoging inwendige weerstand en dat in combinatie met geleidelijke teruggang in absolute capaciteit.
 
Tja, wat vinden mensen laaggeprijsd? Er stonden recent ex-taxi’s (Schiphol) in de verkoop. Vier jaar oud, 250.000+ km gereden. Altijd netjes behandeld (not), keurig onderhouden (not), interieur als nieuw (not) en vrij van krassen en deuken (not). Prijzen vanaf 40.000 euro. In no time verkocht.

Wie prijzen onder 35-40k verwacht, moet nog veel geduld hebben. Ik ben wel benieuwd wat het aflopen van de garantietermijn met de prijzen zal doen (rond 2021).
Ik heb zo’n Schiphol taxi gekocht en de beschrijving hierboven klopt niet. Natuurlijk zijn taxi’s bedrijfsmiddelen en die worden niet zo vertroeteld als de gemiddelde auto van de forumleden. Maar de taxi’s zijn altijd eigendam gebleven van Tesla Nederland en werden voordurend netjes gehouden. Ik heb een stuk of 20 van die auto’s bekeken bij All Cars in Eindhoven en ze waren allemaal perfect verkoopklaar gemaakt: zonder deuken, krassen of wat dan ook. Velgen heel netjes. Buitenkant was als nieuw. Technische mankementjes werden door Tesla (want eigenlijk verkocht die ze via All Cars) verholpen. Natuurlijk heeft het interieur op de bekende plekken (B stijl bestuurderskant, bestuurdersstoel) slijtage, maar ik heb die panneltjes nieuw besteld ( EURO 130,— /stuk) en dan is daar niets meer van te zien. Natuurlijk blijft het een auto van 3,5 jaar oud met 50 op de teller, maar dat zullen niet veel mensen er aan af zien.

Wat de prijzen gaan doen als de model 3 ruim beschikbaar komt en de fiscale regels minder worden, blijft natuurlijk koffiedik kijken. Wie het weet mag het zeggen. Maar ik ben tevreden met deze model S en kijk uit naar de model 3 (want zo'n S is wel heeeel groot).
 
Ik heb zo’n Schiphol taxi gekocht en de beschrijving hierboven klopt niet. Natuurlijk zijn taxi’s bedrijfsmiddelen en die worden niet zo vertroeteld als de gemiddelde auto van de forumleden. Maar de taxi’s zijn altijd eigendam gebleven van Tesla Nederland en werden voordurend netjes gehouden. Ik heb een stuk of 20 van die auto’s bekeken bij All Cars in Eindhoven en ze waren allemaal perfect verkoopklaar gemaakt: zonder deuken, krassen of wat dan ook. Velgen heel netjes. Buitenkant was als nieuw. Technische mankementjes werden door Tesla (want eigenlijk verkocht die ze via All Cars) verholpen. Natuurlijk heeft het interieur op de bekende plekken (B stijl bestuurderskant, bestuurdersstoel) slijtage, maar ik heb die panneltjes nieuw besteld ( EURO 130,— /stuk) en dan is daar niets meer van te zien. Natuurlijk blijft het een auto van 3,5 jaar oud met 50 op de teller, maar dat zullen niet veel mensen er aan af zien.

Wat de prijzen gaan doen als de model 3 ruim beschikbaar komt en de fiscale regels minder worden, blijft natuurlijk koffiedik kijken. Wie het weet mag het zeggen. Maar ik ben tevreden met deze model S en kijk uit naar de model 3 (want zo'n S is wel heeeel groot).
Sorry 250.000 op de teller.
 
Ik heb zo’n Schiphol taxi gekocht en de beschrijving hierboven klopt niet. Natuurlijk zijn taxi’s bedrijfsmiddelen en die worden niet zo vertroeteld als de gemiddelde auto van de forumleden. Maar de taxi’s zijn altijd eigendam gebleven van Tesla Nederland en werden voordurend netjes gehouden. Ik heb een stuk of 20 van die auto’s bekeken bij All Cars in Eindhoven en ze waren allemaal perfect verkoopklaar gemaakt: zonder deuken, krassen of wat dan ook. Velgen heel netjes. Buitenkant was als nieuw. Technische mankementjes werden door Tesla (want eigenlijk verkocht die ze via All Cars) verholpen. Natuurlijk heeft het interieur op de bekende plekken (B stijl bestuurderskant, bestuurdersstoel) slijtage, maar ik heb die panneltjes nieuw besteld ( EURO 130,— /stuk) en dan is daar niets meer van te zien. Natuurlijk blijft het een auto van 3,5 jaar oud met 50 op de teller, maar dat zullen niet veel mensen er aan af zien.

Wat de prijzen gaan doen als de model 3 ruim beschikbaar komt en de fiscale regels minder worden, blijft natuurlijk koffiedik kijken. Wie het weet mag het zeggen. Maar ik ben tevreden met deze model S en kijk uit naar de model 3 (want zo'n S is wel heeeel groot).

Klinkt goed. Ik vond ze er op de foto’s mooi uitzien maar had niet verwacht dat die indruk realistisch zou zijn. Veel plezier ermee!
 
Klinkt goed. Ik vond ze er op de foto’s mooi uitzien maar had niet verwacht dat die indruk realistisch zou zijn. Veel plezier ermee!
Grootste verschil met een normale occasion wat mij opviel is nog de achterbank. Is door de passagiers goed ingezeten, waar normaal de achterbank minder gebruikt wordt en dan vaak nog door lichte kinderen. Maar die kun je vast ook net als de paneeltjes bestellen...
 
tesla_km_flow.png


Sinds het begin dat ik mijn auto heb in 2013 ben ik in een spreadsheet de KM-stand + kWh meterstand thuis gaan bij houden.

Deze data ben ik maar eens gaan gebruiken om een grafiek te plotten. Het viel mij op hoe linear mijn stijging in kilometers is. Geen pieken of dalen, gewoon al 4,5 jaar het zelfde tempo.

Zo kan ik berekenen dat ik 3867km per maand rijd en dat ik na 60 maanden op 232.057 uit ga komen zodra de auto 5 jaar wordt in September.

Eens kijken of de voorspelling uit komt!
 
View attachment 297377

Sinds het begin dat ik mijn auto heb in 2013 ben ik in een spreadsheet de KM-stand + kWh meterstand thuis gaan bij houden.

Deze data ben ik maar eens gaan gebruiken om een grafiek te plotten. Het viel mij op hoe linear mijn stijging in kilometers is. Geen pieken of dalen, gewoon al 4,5 jaar het zelfde tempo.

Zo kan ik berekenen dat ik 3867km per maand rijd en dat ik na 60 maanden op 232.057 uit ga komen zodra de auto 5 jaar wordt in September.

Eens kijken of de voorspelling uit komt!
En als je de kWh standen erbij zet krijg je een mooi seizoensgolf patroon te zien?
 
Vandaag na vier jaar en negen maanden ook over de 200.000 km grens heen. Elke dag nog genoten van mijn Model S en helaas in september toe aan een nieuwe dankzij de bijtellingsregeling. Natuurlijk alle aanloopprobelem meegemaakt maar steeds weer netjes opgelost door Tesla.

Binnenkort dus de mooiste Tesla van Nederland, een Signature red P85+ te koop bij een bekend adres in Almere waar je bijtellingsvriendelijk kunt kopen.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    65.7 KB · Views: 47
  • Like
Reactions: widodh and FrankNL