Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: minder quoten

This site may earn commission on affiliate links.
komt ook door de gehanteerde volgorde...nieuwe posting staan bij mij ingesteld om bovenaan zichtbaar te worden..boven de oude. leest altijd vreemd als anderen het hebben over een posting "hier boven"... overigens gebruik ik doorgaans mijn macbook en geen phone.. dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
alleen het formaat foto's vind ik nog wel eens irritant.. verkleinen die dingen gewoon.. multi mb's doen er gewoon veel te lang over.
 
Als je op een topic reageert zonder quote reageer je daarmee eigenlijk op de topicstart, niet zo zeer op de post boven je.

Er is verder niets mis met quoten mits je:
- De foto uit de quote haalt
- De quote stript tot het deel waar je op wil reageren
- De quote op hakt in meerdere stukjes om op elk deel apart te reageren

Fora's werken juist makkelijker door quote's :)
 
alleen het formaat foto's vind ik nog wel eens irritant.. verkleinen die dingen gewoon.. multi mb's doen er gewoon veel te lang over.

Dat gaat gelukkig al véél beter, op die paar na die het niet kunnen laten die mega-foto's te plaatsen.
Ik kan nu tenminste aan de andere zijde van de aardbol, waar ze wat minder snel internet hebben, op een redelijke wijze mijn dagelijkse Tesla-dosis innemen.
Dank aan diegenen die de foto's verkleinen! :smile:
 
Toch opletten stukken tekst niet uit context te halen:

Ben zo een spaarder, leef graag ... zuinig....

bijvoorbeeld :)

Dat is woorden verdraaien natuurlijk (wat niemand op dit Meest Integere Van Alle Fora zou doen) maar je kan dat uit context halen ook ongewild doen; vind het altijd grappig dat de Amerikaanse (kwaliteits)pers, uit vrees voor dit verwijt, politici zeer letterlijk quote, met inbegrip van taalfouten. Bij een goede spreker zoals Obama valt dat niet op maar ten tijde van G.W. Bush was dat af en toe hilarisch :

“There's an old saying in Tennessee — I know it's in Texas, probably in Tennessee — that says, fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again.”

en dergelijke meer :)
 
Met al die uitgave's voor zonnepanelen, laadstations etc zonder terugverdien model zal het wel even duren alvorens ik op de 500 lijst zal komen ;)
Ben ook niet zo een spaarder, leef graag leuk... dus ben niet altijd zuinig....

In een poging de quote 500 te halen ben ik vorige maand aan mijn 3e Miljoen begonnen.
De eerste 2 zijn niet gelukt:tongue:.
 
Over quoten: er is terzake ook iets vreemds met de forum-software, nee? Als je nog niet ingelogd bent, stelt die alleen voor "reply with quote", dan log je in, en dan heb je een reply with quote (tja). Om een reply zonder quote te doen moet je éérst inloggen, en dan pas willen antwoorden; dan stelt de software je een "post quick reply" voor zonder quote (ligt misschien aan mij/mijn Mac/mijn onkunde maar zo beleef ik dat toch!).
 
Ik ben nu idd wat selectiever met de quotes....

Hebben we in het algemeen het idee dat het een beetje aanslaat?

W.m.b. prima om het draadje nog een keer naar boven te halen ... maar ik was dan ook de topic-starter.

De consensus lijkt me te vinden op: nadenken of quoten zinvol is, dan vooral DOEN, en dan:

- de foto uit de quote halen
- de quote strippen tot het deel waar je op wil reageren
- de quote ophakken in meerdere stukjes om op elk deel apart te reageren

En iemand schreef ook nog: geen onnodig grote foto's!