Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben van plan om pas naar Tesla voor service te gaan als het onvermijdelijk is. Doet de auto het goed dan zal ik me niet melden.
Er zit geen olie in, geen radiator met antivries en maar een paar bewegende delen.
Ik vertrouw volkomen op Tesla. Zij kunnen op afstand zien of er aan een Model S cruciale problemen -gaan- optreden. Zelfs kunnen ze het voltage uitlezen van van de 12 Volt hulpaccu en een bericht op je scherm tonen met een voorstel voor vervanging.
Ik wacht het allemaal rustig af.


Op de Tesla Motors site wordt gesuggereerd dat je alleen systeembewaking en remote diagnostics hebt als je een onderhoudscontract hebt afgesloten.
Software updates staat er ook bij, maar die krijgt iedereen mét en zonder onderhoudscontract toch gewoon toegestuurd ?


Afbeelding 719.jpg
 
Hans, er staat toch duidelijk: "Omvat: ..." en dan vijf bullets. Dat zit dus voor een vaste prijs in het contract. Zonder contract weet je met arbeid en vervangende onderdelen niet waar je aan toe bent.

Ik denk trouwens dat "inspectie" een wat vage term is, het gaat gewoon om een onderhoudsbeurt. Tevens vervangend vervoer inbegrepen en auto wassen en stofzuigen er als service bij.

Ik heb het pakket er bij aanschaf bijgenomen omdat ik graag een sluitende begroting had bij een dergelijke grote investering in nieuwe technologie. Met 20.000 km per jaar ga ik er niet komen, dankzij de toch veel grotere bruikbaarheid (range) dan ik had verwacht. Een uitbreiding naar een hoger kilometrage is zeer wenselijk, 20.000 km is voor een zakenauto niet veel.
 
Wat mij werd verteld is dat ze tevens de uitlijnend en andere zaken in de auto nalopen. Het is een auto waar te pas en onpas en serieuze puist vermogen op los wordt gelaten, daarom willen ze een aantal zaken elke keer nalopen. Heb de eerste beurt bij 40k km gedaan, ga nu bij 80 weer... De rest van de voordelen heb je nu ook...

Overigens weet Ieder dienstverlenend bedrijf dat je normaal gesproken een onderhoudscontract afsluit omdat je dan een stabiele, vooraf betaalde inkomstenaftrek hebt. Cashflow technisch maar ook qua werkplanning erg fijn. Ik denk gezien het feit dat tesla de financiële administratie totaal niet onder controle heeft (beurtenpas na een half jaar factureren?) en het poepiedruk heeft, het ook wel goed vindt zo en andere prioriteiten heeft....
 
Begrijp ik je goed: bij jouw onderhoudscontract ben jij niet gebonden aan de 20 resp. 80k beperking? Zo ja, bij welke SeC? In Tilburg zeggen ze dat contract alleen geldt voor iedere 20k beurt :-(

Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA
 
Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA
Dit is ook exact wat Elon (alweer bijna jaar geleden) heeft geroepen in Amsterdam.
 
Hij wordt bij mij in ieder geval thuis opgehaald met een vervangende auto en na afloop weer keurig voor de deur gezet. Heb wel dat ranger-contract.
Ik heb net ook een afspraak gemaakt, omdat ik 20.000 km had. Er werd mij toen gezegd dat dit niet meer van toepassing was, en dat en ervaren heeft dat één keer per jaar voldoende is. Toevallig is mijne ook net één jaar geworden, dus volgende week eerste onderhoud.
 
ik begrijp alle onderhoudskosten heisa niet zo.. Als je een bevestiging hebt (dat is dus méér dan een toezegging: er is een overeenkomst!) en door administratieve "achterstanden" men er geen werk van heeft gemaakt, jammer dan voor Tesla. Gesprek of briefje, rekening sturen en per de originele ingangsdatum in laten gaan. Krijgen beide partijen precies wat ze oorspronkelijk wilden.

Verder, waarom vindt iedereen de € 580 exclusief BTW zo duur? inclusief schoonmaken en gelijkwaardige loaner?? Deze servicebeurt kost in de USA omgerekend € 516. ook dat is met onze hogere belastingdruk nauwelijks verschillend. In vergelijking met de onderhoudsbeurten voor ICE auto's van > € 75K een stukje goedkoper. Een duurdere auto heeft duurder onderhoud ook omdat de eigenaren kritischer zijn en laten we eerlijk zijn, liefst bediend willen worden als royalty met een kopje echte koffie, halen/brengen, schoonmaken etc. Zo ben ik ooit afgeknapt op de Audi service toen die nog met VW onder 1 dak zaten: met de Polorijders in de rij en geen stofzuiger aanwezig.

Met de onderhoudskosten van een Golfje of een Zoe vergelijken is als appels en ander fruit. De meeste bewegende componenten zijn van een andere klasse en daarvoor accepteert de markt andere prijzen. Zolang Tesla exclusief bij Tesla wordt onderhouden verandert daar vrees ik weinig in. Ik heb de onderhoudskosten netjes ingecalculeerd (ook de verzekering #bummer) en kom dan met p/20K op € 0,029 p/km. dat is toch niet gek? Tijdig uitgevoerd onderhoud heeft trouwens ook een licht positief effect op de inruilwaarde. Waarom dan zo zuunig ...
 
Ok, ik denk dat ik mezelf even nader dien te verklaren. Persoonlijk in mijn eigen geval heb ik er géén enkel probleem mee om die €580- ex (dacht €700 ex, valt weer mee dus) uit te geven. Ik zie de S ook als mijn hobby, en dan kijk ik niet zo op een eurootje meer of minder. Waar ik op doelde was twééledig.

1. We zijn allemaal zo tevreden over de service, en dat is het ook. Maar, als we deze service niet zouden krijgen had de helft al de koop ontbonden onder de noemer "non-conformiteit" Voordat iedereen "boe" gaat roepen, ik heb het niet over de uitmuntende inzet van de medewerkers van de SuC, met name door hen neem je zaken voor lief, welke je anders niet zou accepteren. Mijn gevoel is dan ook dat ik eerst eens een keer een jaar oid onbezorgd zou willen rijden, en dan bedoel ik zonder dat hij naar het SeC moet om problemen op te lossen, alvorens ik jaarlijks onderhoud ga laten uitvoer. En ja, als je géén issues zou hebben heb je ook onderhoud nodig, maar ondanks de uitstekende service kost het je toch altijd tijd, en dus geld. Of de auto nou opgehaald word, je een loaner krijgt, langs rijd.... Kortom, je hebt ongemak.

2. Wij hebben in het bedrijf op dit moment 8 voertuigen tbv de buitendienst waarvan reeds 3 EV. Het liefste zou ik de overige 5 een Tesla laten worden, maar buiten het feit dat klanten dan de indruk kunnen krijgen dat we teveel verdienen (...) ga je dan ook naar de kosten kijken. Een S van €70.000 EX kan erg interessant zijn als je 70.000 km per jaar rijd. De MIA is tot en met €50.000 te gebruiken per voertuig en de kosten tbv gebruik zijn met een S als je het gehele land doorkruist middels de SuC enorm in toom te houden. We hebben nu onzekerheid aangaande de Tesla verzekering (of deze nog wel zo goedkoop zal blijven in de toekomst) en de wegenbelasting. Dit zijn zaken waar je een reservering voor moet opnemen. Let wel, de enige reden waarom ik een S zou inzetten in de buitendienst is dat je 8 jaar garantie op drivetrain en accu hebt. Bij een diesel heb je na 8 jaar er 3 opgereden. Dus daar zit de uiteindelijke "winst" in. Als je dan iedere 20k €580 moet neertellen voor een beurt, ben je meer dan €2000 ex per jaar aan onderhoud kwijt. dat is €16.000 in 8 jaar tegen €4650 als je 1x per jaar onderhoud laat plegen. Dat is nogal een verschil. Concluderend, nu is en S te overwegen ivm het feit dat je anders in 8 jaar 3 diesels moet kopen. Per maand ben je gewoon goedkoper uit over de gehele periode, mits je de overige kosten in toom kan houden.
 
Als je dan iedere 20k €580 moet neertellen voor een beurt, ben je meer dan €2000 ex per jaar aan onderhoud kwijt. dat is €16.000 in 8 jaar tegen €4650 als je 1x per jaar onderhoud laat plegen. Dat is nogal een verschil. Concluderend, nu is en S te overwegen ivm het feit dat je anders in 8 jaar 3 diesels moet kopen. Per maand ben je gewoon goedkoper uit over de gehele periode, mits je de overige kosten in toom kan houden.

En hier zit volgens mij nu net de omslag, niet alleen financieel, maar ook in het beleid van Tesla. Het is erg belangrijk dat er nu duidelijkheid komt over de vraag of het om de 20k km moet gebeuren ofwel of het één keer per jaar mag zijn zonder km beperking.
De mails uit Amerika wijzen op het laatste en dat lijkt mij ook juist.

Ik heb geen onderhoudscontract maar zal, als ik ook een tijd lang heb kunnen rijden zonder tussentijdse bezoeken aan de SeC voor probleempjes (en dat hoeft voor mij niet precies een jaar te zijn), een onderhoudsbeurt laten doen. Dat is op zich normaal. De Leaf heeft ook zijn eerste jaarbeurt gehad (< 100 euro incl BTW) maar daar ben ik het hele jaar niet één keer terug geweest.
 
En hier zit volgens mij nu net de omslag, niet alleen financieel, maar ook in het beleid van Tesla. Het is erg belangrijk dat er nu duidelijkheid komt over de vraag of het om de 20k km moet gebeuren ofwel of het één keer per jaar mag zijn zonder km beperking.
De mails uit Amerika wijzen op het laatste en dat lijkt mij ook juist.

Ik heb geen onderhoudscontract maar zal, als ik ook een tijd lang heb kunnen rijden zonder tussentijdse bezoeken aan de SeC voor probleempjes (en dat hoeft voor mij niet precies een jaar te zijn), een onderhoudsbeurt laten doen. Dat is op zich normaal. De Leaf heeft ook zijn eerste jaarbeurt gehad (< 100 euro incl BTW) maar daar ben ik het hele jaar niet één keer terug geweest.

Idd Hans, hoeft voor mij ook géén jaar te zijn, maar 6 maanden ben ik al blij mee..... Had eigenlijk in maart met de bandenwissel willen laten doen, dan is hij ook een jaar...Maar hij is deze maand wederom weggeweest 2 dagen....
 
Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA


Fyi
 
deze?

?...
Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA