Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
Goed het is wat anders dan een Tesla maar toch...

Knipsel.JPG
 
Ik ben even gaan invullen voor 4 jaar voor een i8 met het plus pakket (bevat ook de remmen zoals bij ons). De prijs is dan 1912 EUR met maximaal 60K kilometers.
Voor een i3 zonder range extender komt dit op 1362 EUR.

Adverteren dat het 488 is voor vijf jaar is misleidende reclame. Het is immers 488 PER JAAR.
 
Sorry heren ik kan het niet vinden en ook niet geloven. Temeer omdat ik vorig jaar een X3 35i kocht incl. De optie voor 5 jarig onderhoud voor nog geen € 1.000,- voor 5 jaar of 80.000km. Zie ook pagina 1 van dit topic.

Nu beweren jullie dat t onderhoud van een i3 hoger is???
 
Heren, het lijkt me vrij duidelijk. Om te vergelijken met Tesla moet je het BMS Service INclusive Plus pakket nemen (incl. remmen en ruitenwissers).
Wat mij opvalt: 4 jaar en 80.000 km selecteren is niet mogelijk bij BMW, wel kan je 4 jaar en 60.000 km of 5 jaar en 100.000 km selecteren.
Er staat ook niet bij hoe vaak je voor een onderhoudsbeurt moet komen, merkwaardig.
Al met al is het BMW prijsniveau min of meer gelijk aan dat van Tesla.
Schermafbeelding 2015-09-14 om 21.43.07.jpg
Schermafbeelding 2015-09-14 om 21.42.28.jpg
Schermafbeelding 2015-09-14 om 21.41.29.jpg
 
Het lijkt mij ook vrij duidelijk. We dwalen af en belanden in een pissing contest. Volgens mij is hier niks misleidends aan. De bewering dat t per jaar zou zijn wel.

Ok, ik snap wat je bedoelt. Op deze manier is de reclame inderdaad correct.

Er is echter geen vergelijking mogelijk met de Model S gezien je daarvoor het Service Plus pakket moet selecteren. Nog een idee voor Tesla om ook met 2 service packs te komen. Een voor de mensen die hun remmen en ruitenwissers niet gebruiken en een voor de andere. :tongue:
 
Toch wel leuk dat op het Tesla forum ineens een discussie losbarst over de BMW i3. Willen jullie overstappen naar BMW?
Nou... Ik overweeg er een voor m'n vrouw. Iemand een andere suggestie voor een kleine elektrische auto? Het uiterlijk hebben we nog t meeste moeite mee. Van binnen is de afwerking goed. Hij is niet te breed, je zit hoog en voor de dagelijkse boodschappen en schoolritten is de range voldoende. Ik wil geen fossiel meer kopen.
 
Gelukkig zijn we er met z'n allen uitgekomen.
Het verschil tussen het BMW i3 pakket met en zonder remmen is € 914,00. Dat is een flink bedrag voor geen setje remblokken en een paar ruitenwissers.
Weet iemand bij hoeveel kilometers je bij je Tesla nieuwe remblokken nodig hebt ? Over de schijven heb ik het maar niet.
Schermafbeelding 2015-09-14 om 22.17.21.jpg
Schermafbeelding 2015-09-14 om 22.17.00.jpg
 
Nou... Ik overweeg er een voor m'n vrouw. Iemand een andere suggestie voor een kleine elektrische auto? Het uiterlijk hebben we nog t meeste moeite mee. Van binnen is de afwerking goed. Hij is niet te breed, je zit hoog en voor de dagelijkse boodschappen en schoolritten is de range voldoende. Ik wil geen fossiel meer kopen.


De beste kleine EV schijn de Kia Soul te zijn. 43 kilometer meer range dan de i3 en met 7 jaar garantie.
 
Ok, ik snap wat je bedoelt. Op deze manier is de reclame inderdaad correct.

Er is echter geen vergelijking mogelijk met de Model S gezien je daarvoor het Service Plus pakket moet selecteren. Nog een idee voor Tesla om ook met 2 service packs te komen. Een voor de mensen die hun remmen en ruitenwissers niet gebruiken en een voor de andere. :tongue:
We zitten weer op één lijn:smile:. Het is absoluut niet mijn bedoeling een i3 met een Tesla te vergelijken, ik heb daar nog geen alternatieven voor gevonden.

Wat mij verbaast is dat alle fabrikanten die ook maar een enigszins elektrische auto aanbieden schermen met de lage onderhoudskosten. De meeste maken dat waar maar Tesla niet. Vandaar mijn vergelijking met de X3, nota bene met een 6-cilinder, ook een auto die zwaar is, veel vermogen heeft(nou ja voor een fossiel dan) en een prijskaartje gelijk aan een Tesla. Wij kochten deze vorig jaar voor mijn moeder. Deze zou dus duur in het onderhoud moeten zijn en BMW biedt t onderhoud voor minder dan de helft van een Tesla aan. Daarover verbaas ik mij. (Ik ben mij ervan bewust dat er verschil in de pakketten zal zitten).