Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
wielen zijn lang niet gebalanceerd --> I balance wheels each time I put new tires and I rotate tires myself every 20-25.000km
uitlijning is lang niet gecontroleerd --> uitlining word gedaan door Tesla SC tenminste 2 keren (DU vervangen) + I see no abnormal tire wearing and drive about 50.000km with each set (21" summer and 19" winter)

I bought my Signature P85 at an indecent price because I wanted it but I still intend to demonstrate that it can be economically justified (running with power from 100% solar source).

Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA


Al iemand Derek erbij betrokken?
 
Hierbij een deel van de mailwisselling met Tesla. Ik heb de namen eruit verwijderd. Als iemand in 2015 andere ervaringen heeft hoor ik het graag....


Op 24 jul. 2015 om 18:20 heeft "" <@teslamotors.com> het volgende geschreven:

Geachte heer P

U kunt binnen de 4 jaar 4 onderhoudsbeurten laten uitvoeren, maar het pakket loopt af bij 80.000km. Als u 40.000km per jaar rijdt, en daardoor de 80.000km in twee jaar bereikt, zou u eigenlijk om het half jaar de beurt moeten laten uitvoeren, om alle vier de beurten te benutten voor de 80.000km is bereikt. Als u slechts 1x per jaar onderhoud wil laten uitvoeren, en u 40.000km per jaar rijdt, bent u na 2 jaar en dan ook 2 onderhoudsbeurten al aan de 80.000km, en “verliest” u 2 onderhoudsbeurten. De keuze is natuurlijk aan u, maar wellicht is het service-pakket niet ideaal in uw situatie.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijkheid schept, en we horen graag van u of u verder wil gaan met het activeren van het service-pakket.

Voor nu wensen we u een fijn weekend.

Kind regards,
| Service Manager – Tilburg Service
Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
m: +31 6 | p: +31 13 79 99 400 | e: @teslamotors.com


From:
P[mailto:mad:hotmail.com]

Sent: Friday, July 24, 2015 3:05 AM
To:
Cc:
Subject: Re: Service pakket ?..BV

Geachte heer

Dank voor je reaktie.

Even voor alle duidelijkheid en om alle twijfel weg te nemen.

Als ik het goed begrijp kan ik voor het service pakket kiezen waarbij 4 jaar service afgekocht wordt en jullie advies is elke 20.000 km deze service uit te laten voeren.

Mijn situatie is dat ik begroot elk jaar 40.000 km te rijden, ik een service pakket sluit voor 4 beurten en die jaarlijks uit laat voeren. Ondanks dat dit niet jullie advies is kan ik het service pakket hiervoor wel gebruiken.

Graag verneem ik.

Met vriendelijke groet,
P


Op 23 jul. 2015 om 19:10 heeft <@teslamotors.com> het volgende geschreven:

Geachte heer P

Onze excuses voor de late reactie, er heerste inderdaad wat onduidelijkheid over de kilometrages binnen het service-plan.
De huidige policy stelt dat u betaalt voor 4-service beurten, welke vervallen bij 80.000km of bij 4 jaar, net wat er het eerste bereikt wordt.
Binnen deze kilometers of periode bent u vrij om de interval tussen de beurten te kiezen, waarbij we wel moeten melden dat onze aan te raden interval ligt op 20.000km of ieder jaar.
We hopen u zo voldoende te hebben ingelicht, en we zien uw reactie graag tegemoet.

Kind regards,

| Service Manager – Tilburg Service
Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
m: +31 | p: +31 13 79 99 400 | e: @teslamotors.com
 
Waarom zat die uitlijning erniet bij in? Mij vertelde ze juist dat die "onzin" er allemaal inzat het enige wat er niet inzit zijn de banden.
Ze vertelden dat uitlijning niet in het servicecontract zat omdat de afwijking waarschijnlijk werd veroorzaakt door "een stoepje pakken"
Ik ga toch nog even met ze overleggen omdat ik lees:
Bij “scheduled maintenance inspection” staat:
If wheel alignment is necessary, this will be taken care of during your appointment.

Bij: “When do I need to purchase a Tesla Service Plan or Extended Service and what do they cover
Tesla Service Plans are simply prepaying at a discount for your annual inspections
 
Last edited:
Jammer dat je de datum er niet bij hebt bij de mail aan Derek. Dit was één van de mails waaraan ik gerefereerd heb, zonder gewenst resultaat helaas.
Ik was de "aanbrenger" van het bericht van Derek Stu.
Heb daarna meerdere kerem contact gehad met Tesla en uiteindelijk n.a.v. die teksten een wat vage instemming ontvangen: "Onderhoudsbeurt is uw keuze"

- - - Updated - - -

Ik dacht toch ook dat uitlijnen 1 keer in het pakket zat. Er bestaat een lijst met de servicepunten die ze uitvoeren tijdens de 4 jaarafspraken. Ik zal hem eens proberen terug te vinden. Waarschijnlijk heb ik hem op het Amerikaanse forum zien passeren.

Mijn tekst haalde ik van de FAQ van de tesla website
 
Genoeg onduidelijkheid voor mij om t contract niet af te sluiten. Ik zie wel wanneer ik voor onderhoud ga en betaal daar dan wel voor.
Voor mijn komende sluit ik t daarom ook niet meer af. Ik ben blij voor LKB maar zoals jullie hebben kunnen lezen is blijkbaar voor sommige Tesla rijders, in ieder geval 4 in mijn kennissenkring het beleid gewijzigd...

Als LKB nog ff contact met zijn relatie binnen Tesla op wil nemen om te dubbel checken en mij vervolgens aan hem doorverwijzen dan ben ik je daar zeer dankbaar voor (mag via pm) Vraag gelijk of ze dan ook de site ff aanpassen.
 
Ze vertelden dat uitlijning niet in het servicecontract zat omdat de afwijking waarschijnlijk werd veroorzaakt door "een stoepje pakken"
Ik ga toch nog even met ze overleggen omdat ik lees:
Bij “scheduled maintenance inspection” staat:
If wheel alignment is necessary, this will be taken care of during your appointment.

Bij: “When do I need to purchase a Tesla Service Plan or Extended Service and what do they cover
Tesla Service Plans are simply prepaying at a discount for your annual inspections

Tesla zal het uitlijnen crediteren. Zit inderdaad in het onderhoudscontract.
 
Last edited:
Vandaag mailtje gehad van Tesla. Allemaal standaard marketing praat, maar... met onderstaand stukje erin:

Als hardware moet worden gerepareerd, streven wij ernaar dit te doen binnen de vier jaar/50.000-km garantie (acht jaar/onbeperkt aantal km garantie op de batterij en aandrijflijn).

50.000??? Waar komt dat nou weer vandaan?