Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de zorgvuldigheid ik ook. Kan ik in ieder geval aantonen dat ik gereageerd heb, mocht het eens tot een juridisch geschil komen.

Maar via Mij Tesla kan ik het document "Beperkte garantie nieuw voertuig" (van 14-04-2015) downloaden en daar is op pagina 4 nog steeds te lezen "De garantie geldt gedurende 4 jaar of 80.000 km (50.000 mijl), al gelang wat het eerste wordt bereikt". Die discussie lijkt me nu wel duidelijk, al zijn ze wat slordig in hun communicatie en geeft het alleen maar onnodige onrust.
 
Even voor de nuance, er spelen twee zaken:
1. de kmbeperking in het '4 jaar' onderhoudscontract, dat eigenlijk een eenmalig aangeschaft pakket van precies vier beurten is.
2. de kmbeperking in de fabrieksgarantie die vier jaar loopt.

Toevallig of niet, het gaat in beide gevallen over 80K km en 4 jaar, maar het zijn wel twee verschillende dingen.
 
Even voor de nuance, er spelen twee zaken:
1. de kmbeperking in het '4 jaar' onderhoudscontract, dat eigenlijk een eenmalig aangeschaft pakket van precies vier beurten is.
2. de kmbeperking in de fabrieksgarantie die vier jaar loopt.

Toevallig of niet, het gaat in beide gevallen over 80K km en 4 jaar, maar het zijn wel twee verschillende dingen.

In deze volg ik je denk ik niet helemaal, maar wat is je punt? We hebben het hier over de fabrieksgarantie van 4 jaar of 80.000 km (50.000 mijl), al gelang wat het eerste wordt bereikt, je tweede punt dus. Ik zie niet wat deze van doen heeft met je eerste punt. Er staat nergens in de garantievoorwaarden dat de auto dan verplicht een onderhoudscontract moet hebben. Wat ik lees op pagina 7 van de eerder genoemde voorwaarden is "Alhoewel Tesla u niet kan verplichten alle onderhoud en reparaties door een Tesla servicecentrum of een door Tesla erkende reparateur te laten uitvoeren kan het recht op garantie vervallen bij schade door verkeerd uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden en reparaties.". Dat laatste vind ik niet meer dan normaal.
 
Heb nu ook de e-mail ontvangen en het lijkt erop dat enkel jullie in Nederland maar tot 50.000 km garantie gaan krijgen. :tongue:

80K km garantie.jpg
 
Hierbij het antwoord:

Hartelijk dank voor deze reactie.
Helaas is er inderdaad een fout gemaakt in de verstuurde mail.
U heeft gelijk, de juiste garantie betreft 4 jaar en/of 80.000km voor de auto.

Met vriendelijke groet,

Oscar Lustig | Lead European Inside Sales Advisor | Europe Sales
Burgemeester Stramanweg 122 | 1101 EN Amsterdam, The Netherlands
telephone +31 (0)20 258 3904 | e-mail: [email protected]
 
Je hebt de kern van de discussie te pakken. Ik zal m hier niet gaan herhalen, dat wordt vervelend. Ik heb ruimschoots voldoende berichten en screendumps geplaatst. Dat Tesla soms afwijkt van hetgeen op papier staat doet er niets aan af dat zij hun website niet hebben aangepast conform jou interpretatie. De mail van JG is hierin al even onduidelijk het enige dat hij zegt is dat je recht hebt op 4 beurten als je daarvoor betaald hebt.

Zou fijn zijn als ze het op de website duidelijk vermelden. Tot die tijd raad zelfs Tesla personeel het contract af als je meer dan 20.000km/jaar rijdt.