Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

OPROEP: Wie wil het prototype van de verbeterde stoel uitproberen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Na 15.000 km in mijn X100D ben ik tot de conclusie gekomen dat er aan de stoel nog wel iets te verbeteren valt.
En dus wordt het tijd voor weer een project.

Mijn punten van kritiek:
- de verstelbare lumbaalsteun geeft te veel druk.
- de zijwangen van de zittingen zijn nadrukkelijk voelbaar
- de vorm van de rug sluit niet goed aan bij mijn rug. Met name hoog lumbaal/laag thoracaal is er geen contact
- de voorzijde van de zitting geeft te hoge druk op mijn bovenbenen (deels veroorzaakt doordat de zitting relatief kort is).
- ik ben niet helemaal tevreden met het versteltraject van de stoel en dan met name de kanteling en hoogte verstelling.

Nu schat ik in dat met een relatief eenvoudige aanpassing de meeste v/d bovenstaande punten te verhelpen zijn.
Desondanks wil ik graag weten of er meer mensen zijn die problemen met de X-stoelen ervaren.
Dan kan ik dat allemaal meenemen.

Roept u maar !
 
Na 15.000 km in mijn X100D ben ik tot de conclusie gekomen dat er aan de stoel nog wel iets te verbeteren valt.
En dus wordt het tijd voor weer een project.

Mijn punten van kritiek:
- de verstelbare lumbaalsteun geeft te veel druk.
- de zijwangen van de zittingen zijn nadrukkelijk voelbaar
- de vorm van de rug sluit niet goed aan bij mijn rug. Met name hoog lumbaal/laag thoracaal is er geen contact
- de voorzijde van de zitting geeft te hoge druk op mijn bovenbenen (deels veroorzaakt doordat de zitting relatief kort is).
- ik ben niet helemaal tevreden met het versteltraject van de stoel en dan met name de kanteling en hoogte verstelling.

Nu schat ik in dat met een relatief eenvoudige aanpassing de meeste v/d bovenstaande punten te verhelpen zijn.
Desondanks wil ik graag weten of er meer mensen zijn die problemen met de X-stoelen ervaren.
Dan kan ik dat allemaal meenemen.

Roept u maar !
Dag Hans, hoe lang ben jij?
Veel van je punten komen bekend voor uit mijn huidige S. Maar kennelijk zijn ze bij de huidige generatie nog niet opgelost.
(Het enige waar ik geen last van heb zijn de zijwanden)
Wil je het vervolg posten? Ben benieuwd!
 
Mijn punten van kritiek:
- de verstelbare lumbaalsteun geeft te veel druk.
- de zijwangen van de zittingen zijn nadrukkelijk voelbaar
- de vorm van de rug sluit niet goed aan bij mijn rug. Met name hoog lumbaal/laag thoracaal is er geen contact
- de voorzijde van de zitting geeft te hoge druk op mijn bovenbenen (deels veroorzaakt doordat de zitting relatief kort is).
- ik ben niet helemaal tevreden met het versteltraject van de stoel en dan met name de kanteling en hoogte verstelling.

Het heeft vast ook met je postuur te maken en persoonlijke wensen.
Ik heb de volgende klachten:
- Lumbaal idd laag te veel druk en iets hoger te weinig druk, lees te harde bekleding. De hoogteverstelling van de lendesteun lijkt weinig effect te hebben. Hierdoor zit je veel te spelen met de instellingen op zoek naar een sweet spot die je niet kan vinden.
- De zijwangen van de zitting en de rugleuning zijn te breedt en niet instelbaar en geven daardoor geen steun.
- bij de hoge rug gaat de stoel te veel naar voren waardoor je voorovergebogen in de stoel zit.
- Voorzijde van de zitting geeft idd te veel druk. Dit komt ook, naast dat de stoel te kort is, doordat hij aan de zittingszijde snel doorzakt.
Men heeft bij mij al een keer de stoel vervangen en dan is dit probleem weg maar na een paar weken zakt de zitting aan de leuning zijde al weer door en is het probleem weer terug.
- De kanteling en hoogte instelling zou idd een stuk(je) verder mogen gaan.
- Onderzijde van de verstelbare hoofdsteun druk hard op mijn wervels stukken mijn nek en mijn romp wanneer de hoofdsteun op de juiste hoogte staat.

Zelf ben ik 183cm en ca 83kg
 
Na 15.000 km in mijn X100D ben ik tot de conclusie gekomen dat er aan de stoel nog wel iets te verbeteren valt.
En dus wordt het tijd voor weer een project.

Mijn punten van kritiek:
- de verstelbare lumbaalsteun geeft te veel druk.
- de zijwangen van de zittingen zijn nadrukkelijk voelbaar
- de vorm van de rug sluit niet goed aan bij mijn rug. Met name hoog lumbaal/laag thoracaal is er geen contact
- de voorzijde van de zitting geeft te hoge druk op mijn bovenbenen (deels veroorzaakt doordat de zitting relatief kort is).
- ik ben niet helemaal tevreden met het versteltraject van de stoel en dan met name de kanteling en hoogte verstelling.

Nu schat ik in dat met een relatief eenvoudige aanpassing de meeste v/d bovenstaande punten te verhelpen zijn.
Desondanks wil ik graag weten of er meer mensen zijn die problemen met de X-stoelen ervaren.
Dan kan ik dat allemaal meenemen.

Roept u maar !
Ik heb inmiddels mijn nieuwe X in ontvangst mogen nemen en ben het helaas met vrijwel al je opmerkingen eens.
Ben je inmiddels al bij Ellermeyer geweest? En zo ja, tevreden?