TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

originele 19" velgen te koop

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by X-RAY, May 14, 2014.

  1. X-RAY

    X-RAY Member

    Joined:
    Jan 3, 2012
    Messages:
    207
    Location:
    Netherlands
    #1 X-RAY, May 14, 2014
    Last edited: Jul 19, 2014
    velgen zijn verkocht...

    Of los als reservewiel of vervanging….

    Ivm met keuze voor een andere look heb ik heb een set originele 19" zilveren velgen en banden te koop.
    Ze zijn gecoat in opticoat pro en onbeschadigd. Banden hebben pas 5000km gereden, profiel nog 6-7mm.
    Inclusief de sensoren natuurlijk.

    Ook los te koop als vervanging voor een beschadigd wiel.

    Vraagprijs €400 per velg met band. Past in de frunk. Ideaal reservewiel!
    Hele set voor €1500
    Ophalen in Tilburg

    tesla oem 19inch wheel&tyre 001.jpg tesla oem 19inch wheel&tyre 008.jpg tesla oem 19inch wheel&tyre 010.jpg
     
  2. X-RAY

    X-RAY Member

    Joined:
    Jan 3, 2012
    Messages:
    207
    Location:
    Netherlands
    goede oplossing voor reservewiel!
     
  3. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    435
    Location:
    Holland
    Ik probeerde ook eens een std 19 inch in de frunk maar bij mij paste het net niet. Heb je wat lucht eruit laten lopen ?
     
  4. X-RAY

    X-RAY Member

    Joined:
    Jan 3, 2012
    Messages:
    207
    Location:
    Netherlands
    Nee hoor, gewoon op correcte druk.
    De truc is eerst de achterkant omlaag, deels in de 'tunnel' en dan de voorkant erin. Klemt netjes vast. (er is wel discussie op het forum dat sommige leden moeite hebben… ligt misschien ook aan de band. Eerdere modellen zouden kleinere frunk hebben, maar ik heb 1 van de eersten van NL dus dat lijkt me hier niet het geval.
    Beetje lucht eruit kan natuurlijk altijd, als je dan maar de kleine Tesla compressor bij je hebt (of een andere). Is niet schadelijk voor de band zegt men.
    Persoonlijk vind ik een echt reservewiel een prettig idee. Mijn ervaring is dat ik de frunk toch weinig gebruik… Ook moet je rekening houden dat je sensoren niet meer werken, of zelfs kunnen beschadigen na het gebruiken van het 'slijm' uit een reparatieset….
     
  5. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,765
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    mooie oplossing. maar
    wat zou zo'n reservewiel doen met de kreukelzone vooraan ?
     
  6. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,689
    Location:
    Haarlem
    Daar heb ik ook even aan gedacht, maar die ruimte is er toch voor om spullen in mee te nemen? Dan mag het niet uitmaken of er een wiel of andere bagage in zit.
    Alleen bij een enorme frontale klap kan ik mij voorstellen dat het iets uitmaakt of je een wiel er in hebt zitten of een tas met kleren. Maar ik ben bang dat er dan andere effecten (organen die het niet overleven) gaan meespelen.
    Ik hoop dat het geen enkele bezitter ooit overkomt...
     
  7. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,072
    Location:
    Amsterdam

    In je advertentie op Marktplaats vermeldt je dat deze banden ook geschikt zijn als (verplichte) winterbanden in Duitsland.
    Dat klopt echter niet. De aanduiding M+S op deze banden heeft niets met winter eigenschappen te maken maar met het type profiel.
    Er zijn zelfs zomerbanden waar M+S op vermeld staat.
    Op echte winterbanden staat een sneeuwvlok symbool afgebeeld.


    Schermafbeelding 2014-06-21 om 4.48.39 PM.png
     
  8. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,275
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Verrassend, ik heb die vraag ooit bij Tesla neergelegd, en door de DS is mij expliciet verteld dat de standaard 19" banden geschikt waren voor Duitsland in de winter.

    Update: even opgezocht

    Winterbanden in Duitsland moeten voorzien zijn van het sneeuwvlok symbool of M+S. Ook M+S banden en all weather banden zijn toegestaan en moeten M+S erop hebben staan. Alle drie de soorten zijn 's winters toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, maar aanbevolen wordt tenminste 4 mm.

    Winterbanden in Duitsland - ANWB
     
  9. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,072
    Location:
    Amsterdam

    Je hebt gelijk, ik ben verkeerd geïnformeerd. Hetzelfde staat op de site van de ADAC:

    Es dürfen nur solche Reifen gefahren werden, bei denen das Profil der Lauffläche und die Struktur so konzipiert sind, dass sie vor allem auf Matsch
    und frischem oder schmelzendem Schnee bessere Fahreigenschaften gewährleisten als normale Reifen (Winterreifen, Allwetter- bzw. Ganzjahresreifen,
    die typischerweise eine M+S-Kennzeichnung und/oder eine entsprechende Kennzeichnung mit dem Bergpiktogramm/Schneeflocke tragen, erfüllen diese Anforderung).
     
  10. jpgrolle

    jpgrolle EU P830 owner since Nov 6

    Joined:
    Apr 24, 2013
    Messages:
    42
    Location:
    Netherlands

    Is dit nog steeds de geldende wijsheid? Dat de standaard all-weather Goodyears een M+S aanduiding hebben die voldoet voor de Duitse eis voor winterbanden?
     
  11. jpgrolle

    jpgrolle EU P830 owner since Nov 6

    Joined:
    Apr 24, 2013
    Messages:
    42
    Location:
    Netherlands
    OK, antwoord op mijn eigen vraag: ja, volgens de ADAC voldoen M+S all-weather banden en dus zijn de standaard Goodyears toegestaan. Tesla servicemedewerker raadt wel aan minimaal 4 mm profiel aan te houden, de norm voor winterbanden en niet tot 2 mm te gaan, de norm voor zomerbanden.
     

Share This Page