TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Overname Solarcity

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Jul 1, 2016.

1. FVO

FVO Active Member

insideevs.com/tesla-solarcity-press-conference-digest/

Na het lezen van dit artikel zou ik durven gokken dat ze (vooral/ook) gaan inzetten op gelijkstroom. Toch voor wat betreft de koppeling tussen de pv-panelen en Powerwall. DC-laden van de auto zou ook kunnen maar zal wel enkele jaartjes later komen.

De aanwezigen op de infosessie rond slim laden herinneren zich vast nog wel het overzicht van Nulwoning met alle omzettingsverliezen met de huidige technologie.

2. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Daar zit ik ook aan te denken voor op de garage. Een systeem enkel op DC, los van het net.
    zonnepanelen- batterij -auto. Maar waar moet de overschot van de stroom naartoe?

3. FVO

FVO Active Member

In een batterij die het huishouden voedt?

4. jpet

jpet Jan P.

Mbt de overname is er veel controverse omdat Elon een eigen bedrijf overneemt dat in slechte papieren zit. Een zwaar verlieslatend bedrijf, dat veel cash nodig heeft voor investeringen, koopt een ander verlieslatend bedrijf over. Dat de Tesla aandeelhouders daar niet onverdeeld gelukkig mee zijn is nogal logisch. Langs de andere kant weet Elon als insider dingen die de buitenwereld niet weet. Ik zou dus niet zo snel zijn om het af te schieten. Ik bezit natuurlijk al een tijdje geen Tesla aandelen meer dus mij kan deze soap een nieuw instapmoment opleveren. :D

Voor wat een investering in eigen opslag betreft is het volgens mij nog te vroeg. Dit staat in zijn kinderschoenen. Laat ze eerst maar eens een pack maken waar je ook daadwerkelijk je huishouden op kan draaien (zoals het pack van onze Model S dat in theorie zou kunnen maar het zijn niet de juiste cellen voor wat betreft levensduur).

5. HWS

HWS Speedjunkie

En terug ingestapt jpet?

6. jpet

jpet Jan P.

Zeker niet. Voor een Tesla aandeel betaal je 29,58 keer de boekwaarde. Dat is veel te duur. Ik heb geduld. Bij een daling onder de 150 zal ik misschien nog eens kijken.

7. ETIK

ETIK New Member

Tesla is samen met Eneco powerwalls in de markt aan het zetten. Om zo groen mogelijk te worden is het dan ook een groene keuze om zonnepanelen te hebben bij je huis. Het nadeel van zonnepanelen vind ik zelf het uiterlijke aspect. Ik heb mij verdiept hierin om te kijken of er ook zonnepanelen zijn die als dak verwerkt worden. Er zijn wel een aantal bedrijven die dit aanbieden onder BIPV maar heb er pas een gezien die het ook als geheel dak aanbiedt. Voor een powerwall heb je ook een omvormer nodig en dit is ook nodig voor een pv installatie.

8. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Als zo'n groene actie financieel ook nog een beetje interessant dient te zijn, en je wilt liever geen zonnepanelen in het zicht en toch een flinke stap zetten in de energievoorziening thuis en je verwarmt nog op aardgas: overweeg een warmtepomp! Van fossiel naar groen als je echte groene-stroom-leverancier hebt en daarnaast sowieso 75% energiebesparing door het hoge rendement van een warmtepomp.

• Like x 1
  9. ETIK

ETIK New Member

Zonnepanelen zijn niet meer zo duur als ze ooit waren, plus je hebt momenteel nog de BTW teruggave en de salderingsregeling.

10. Wim S.

Wim S. Active Member

Ik heb een warmtepomp. Op onze klassieke stolp zijn zonnepanelen geen optie. Daarom maar mijn jaarverbruik voor de komende 100 jaar geinvesteerd in Meewind.

11. HWS

HWS Speedjunkie

Bij keuze voor een warmtepomp icm een Tesla is de ROI van de zonnepanelen "never" volgens mij.

Ik had eerst een Tesla omdat ik gewoon van vet snelle auto's hou. Daarna is er wat interesse ontstaan voor zonnepanelen en heb ik deze nu 2 jaar liggen. ROI ca. 5,5 jr. Als t kon zou ik nu ook nog voor een warmtepomp gaan maar daar is voor mijn stulpje nog geen mooie oplossing voor.

12. Wim S.

Wim S. Active Member

Bij een jaarverbruik van 13.300 kWh is de terugverdientijd van zonnepanelen rond 12 jaar. Nog steeds een mooi rendement.

13. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Dat klopt en met een scherp aanbod kan het nog iets korter, maar dan moet je wel voldoende dakoppervlak hebben om je hele verbruik op te wekken. Compenseren van de laatste 10.000kWh verbruik zorgen voor het gunstige rendement. :)

14. Maarten

Maarten Active Member

Bij een studievriend van mij zijn de zonnepanelen geïntegreerd als dak.
    Hij woont in Weert, dus als je geïnteresseerd bent pm mij dan maar even, dan kan ik je wel contactinfo verstrekken.

15. Desiré

Desiré Member

16. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Wat gebeurd er eigenlijk met Solarcity aandelen? worden dat automatisch Tesla aandelen?:D

17. FrankNL

FrankNL Member

Mijn schoonouders hebben panelen voor 12.000 kWh p/j en terug verdientijd was 6,5 jaar...volgens mij maakt het ook niet uit hoeveel kWh toch, ROI zou hetzelfde moeten zijn min of meer? Wij hebben zelf maar ruimte voor 5.000 kWh en hebben een een ROI van 5,5 jaar...

18. FVO

FVO Active Member

Heb gisteren de vraag aan mijn broker gesteld. Ze zullen contact opnemen met de aandeelhouders van zodra er meer bekent is.

19. redevries

redevries René de Vries

Je krijgt 0,11 aandeel Tesla voor ieder aandeel Solarcity. Een bod wat minder is dan de range die eerder werd aangegeven. Overigens moeten de aandeelhouders dit bod formeel nog goedkeuren.

20. Wim S.

Wim S. Active Member

Bij 13.000 kWh per jaar heb je 3.000 kWh in een veel lager energiebelastingtarief. Dat betekent dat als je niet je hele verbruik zelf opwekt dat de terugverdientijd sterk oploopt. Zonnepaneel eigenaren rekenen zich meestal rijk. Bij de terugverdientijd wordt de rente, afschrijving, verzekering en na 10 jaar vervangen omvormer(s) meestal vergeten.

Share This Page