Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Overnemen bestaand leasecontract model S - Hoe in de app krijgen?

This site may earn commission on affiliate links.
Een paar weken geleden heb ik mijn pijn in mijn hart mijn (lease) model S bij mijn oude werkgever achter gelaten. Binnenkort ga ik starten bij mijn nieuwe werkgever en laten ze daar nu in de poule nog een Model S hebben zitten met een contract uit 2018. Fantastisch natuurlijk want een zeker een contact uit 2018 geeft ook nog eens een voor mij al leaserijder gunstige bijtelling.

Nu sta ik wel voor een aantal vragen, waarvoor ik nog een antwoorden heb kunnen vinden (uiteraard wel gezocht):

1) In mijn online Tesla account zie ik mijn oude auto niet meer staan (correct natuurlijk want ik ben de bereider niet meer), maar als ik op mijn telefoon mijn Tesla app open, verbindt deze nog wel met mijn oude auto. Hoewel niet geprobeerd, denk ik dat alle functies vanuit de app nog werken (w.o. bv kan ik zien waar de auto zich bevindt). Is dat niet gek? Ik dacht dat er een relatie lag tussen de auto die je in je account hebt en in de app ziet, maar blijkbaar klopt dit niet? ik weet niet wie de nieuwe berijder is, dus ik kan ook niet (makkelijk) contact opnemen. Moet hij/zij een factory reset doen? En hoe krijg ik die auto uit mijn app?

2) Volgende vraag ligt een beetje in het verlengde. Binnenkort komt dus mijn nieuwe tweedehands Model S met bestaand lease contract. Hoe krijg ik deze nu straks wel in mijn app en tesla account? Ik weet dat ik via mijn tesla account onder de optie "account" eigendom kan claimen voor een bestaande auto. Hier op dit forum heb ik hierover al het nodige kunnen vinden. Echter ben ik als leaserijder uiteraard niet de eigenaar. Iemand ervaring over wat nu te doen?

3) Op mijn vorige model S had ik levenslang gratis super chargen. Dat is met het afscheid nemen van de auto uiteraard heen gegaan. Bij mijn volgende auto zal ik dit recht niet hebben (geen idee of het er op zat, maar ik ben sowieso de eerste eigenaar niet). SuC gebruik gaat dus afgerekend moeten worden. Klopt het dat dit niet aan een laadpas te koppelen is? En dat je als leaserijder dus altijd in een declaratie proces terecht komt?

Bedankt voor jullie hulp!
 
Vraag 1 en 2 zou ik helaas niet voor je kunnen beantwoorden. Echter, omdat ik ook leaserijder ben, weet ik wel het antwoord op je 3e vraag (hopelijk).

Ik maak gebruik van de MultiTankCard (Alphabet) en daarbij is het inderdaad zo dat ik mijn SuC gebruik niet via de pas kan betalen. Ik heb mijn persoonlijke rekening gekoppeld aan mijn Tesla account, en vervolgens kan ik via de MTC alle transacties declareren. Ik weet dat bij mijn werkgever er ook de optie is om een creditcard aan te vragen en die te koppelen, maar dat vond ik te veel werk ;)
 
2) Volgende vraag ligt een beetje in het verlengde. Binnenkort komt dus mijn nieuwe tweedehands Model S met bestaand lease contract. Hoe krijg ik deze nu straks wel in mijn app en tesla account? Ik weet dat ik via mijn tesla account onder de optie "account" eigendom kan claimen voor een bestaande auto. Hier op dit forum heb ik hierover al het nodige kunnen vinden. Echter ben ik als leaserijder uiteraard niet de eigenaar. Iemand ervaring over wat nu te doen?

Er kunnen meerdere accounts aan één auto gekoppeld worden. Dit is speciaal voor lease auto's / fleets zodat de berijder ook de app kan gebruiken. Tegen die tijd gewoon even met een SeC contact opnemen.
 
Vraag 1 en 2 zou ik helaas niet voor je kunnen beantwoorden. Echter, omdat ik ook leaserijder ben, weet ik wel het antwoord op je 3e vraag (hopelijk).

Ik maak gebruik van de MultiTankCard (Alphabet) en daarbij is het inderdaad zo dat ik mijn SuC gebruik niet via de pas kan betalen. Ik heb mijn persoonlijke rekening gekoppeld aan mijn Tesla account, en vervolgens kan ik via de MTC alle transacties declareren. Ik weet dat bij mijn werkgever er ook de optie is om een creditcard aan te vragen en die te koppelen, maar dat vond ik te veel werk ;)

Thanks, wat ik al vermoedde dus.
 
Je web account en app account zijn niet hetzelfde.
Ik heb vanuit mijn leasemaatschappij alleen toegang tot de app, maar zie de auto niet in mijn web account. Dus jouw situatie kan kloppen.

Het beste kan je via Tesla Support de chat opstarten en verzoeken dat ze die auto uit je account verwijderen gezien je niet meer de berijder bent. Tesla zal de auto dan aan een account koppelen waarvan ze de eigenaren/berijders niet weten.

Mijn auto is een keer perongeluk op dat account gekomen, Tesla chat had het binnen een uur voor me gefixt, dus andersom moeten ze dat ook kunnen.