Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Overstappen S naar X

This site may earn commission on affiliate links.
De X komt half mei, besteld ivm bijtelling van de S na 2018. Na 4 jaar en 160.000 km met veel plezier gereden en dat als petrolhead (911/M3) had ik dat nooit verwacht. Nu een X omdat de zoon die zo mooi vind 6 seat met console (ben ik de enige ?) en 22 inch met verder alle extra’s. Voor mij ging het om de hogere zit en de trekhaak voor het trekken van mijn raceauto . Toch vind ik persoonlijk de S mooier en de 2 wiel aandrijving vind ik prettiger maar die is er niet meer dus ook daardoor was de keuze wat makkelijker. De 4 is toch wat zwaarder insturen. Probeer de X nu wat meer op te leuken met een matte satin black wrap zodat deze wat meer allure krijgt voor mij. De S had een glas coating maar die zijn er ook in X al genoeg. We gaan het zien
 
De X komt half mei, besteld ivm bijtelling van de S na 2018. Na 4 jaar en 160.000 km met veel plezier gereden en dat als petrolhead (911/M3) had ik dat nooit verwacht. Nu een X omdat de zoon die zo mooi vind 6 seat met console (ben ik de enige ?) en 22 inch met verder alle extra’s. Voor mij ging het om de hogere zit en de trekhaak voor het trekken van mijn raceauto . Toch vind ik persoonlijk de S mooier en de 2 wiel aandrijving vind ik prettiger maar die is er niet meer dus ook daardoor was de keuze wat makkelijker. De 4 is toch wat zwaarder insturen. Probeer de X nu wat meer op te leuken met een matte satin black wrap zodat deze wat meer allure krijgt voor mij. De S had een glas coating maar die zijn er ook in X al genoeg. We gaan het zien

Ja deel je mening, de S oogt sportiever maar de X is met kinderen echt praktisch veel opbergruimte hoge zit makkelijk instap etc. Ik heb er ook een in bestelling staan maar dan met 20” ik krijg via de referal 22” velgen maar 20” rijdt wat comfortabeler en verbruik schilt gewoon 50km in range 20 VS 22. Daarbij was voor mij vooral het stoeprandjes schade voorkomen de doorslag gevende keuze.
 
Inmiddels een dagje met de X rondgereden en het oordeel is wel duidelijk. Wat betreft het vervoer van de familie is dit vele malen handiger dan de S..
Zoals mijn jongste zoontje terecht opmerkte: "onze auto is van buiten veel mooier maar deze van binnen".
We kregen een zeszitter zonder middenconsole op de tweede rij mee. en dat is met z'n vieren natuurlijk wel een hele fijne ruimtelijke lay-out.
Ik blijf het uiterlijk lastig vinden, maar goed, als je erin zit merk je daar niks van ;) over luxe problemen gesproken..
Ik ga hem bestellen als 100D met zes stoelen.
 
wij zijn recentelijk (paasvakantie) naar Barcelona gereden, en in Frankrijk idd meestal Novotel waar je kan stoppen, maar ook vaak aan shopping Centra (Metz, Orange )

Nancy dat was aan ibis style als ik me niet vergis en daarnaast is een decathlon en nog een aantal andere restaurantjes

Nimes daar was vlakbij ook vanalles anders

Spanje aan Gerona heb je er 2

een aan de IBIS en één aan een golfterrein (Caldes de Malavella, Spain)

De Suc van Barcelona is aan een Blue Mountain hotel met waanzinnig goede koffie ;-)
Hebben de toch wel in 2 dagen gedaan, eerste nacht zijn we niet ver van de SuC in Vienne gestopt en gelogeerd in Ibis Styles waar ik een Rode 16A stekker had gevonden, die helaas wel maar met 3kW kon laden, maar de auto was de volgende morgen gewoon vol.

wij hebben een S70D trouwens pre facelift

dus is goed te doen

Thanks, wij nemen de route over Lille - Parijs - Clermont-Ferrand, maar het beeld is daar niet veel anders geloof ik. We gaan maar uit van 15-17 uur en als we vertraging hebben overnachten we gewoon ergens.