Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oververhittingsbescherming (Cabin Overheat Protection)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu de temperaturen hier in Spanje behoorlijk beginnen op te lopen zag ik enkele dagen geleden dat de temperatuur in de wagen was opgelopen tot 58°C.
Dat kan niet goed zijn, dus zette ik de airco op van op afstand. Nu zag ik ook in de app. de functie: Oververhittingsbescherming in de auto met drie opties.
- Uit
- Geen A/C
- Aan

Deze op Aan gezet, maar er gebeurde niets.

Later in de wagen deze functie gezocht en gevonden, maar deze kan ik hier niet selecteren op "Aan"

Zie ik iets over het hoofd?
- De accu stond op +80%
- De wagen stond nog maar 2 uur geparkeerd
- ook als de wagen aan een laadpaal hangt werkt het niet.


COP.JPG
 
Nu de temperaturen hier in Spanje behoorlijk beginnen op te lopen zag ik enkele dagen geleden dat de temperatuur in de wagen was opgelopen tot 58°C.
Dat kan niet goed zijn, dus zette ik de airco op van op afstand. Nu zag ik ook in de app. de functie: Oververhittingsbescherming in de auto met drie opties.
- Uit
- Geen A/C
- Aan

Deze op Aan gezet, maar er gebeurde niets.

Later in de wagen deze functie gezocht en gevonden, maar deze kan ik hier niet selecteren op "Aan"

Zie ik iets over het hoofd?
- De accu stond op +80%
- De wagen stond nog maar 2 uur geparkeerd
- ook als de wagen aan een laadpaal hangt werkt het niet.


View attachment 807039
Om deze te laten werken moet je volgens mij je alarm uit zetten. Of in ieder geval de interieurdetectie.
 
Nu de temperaturen hier in Spanje behoorlijk beginnen op te lopen zag ik enkele dagen geleden dat de temperatuur in de wagen was opgelopen tot 58°C.
Dat kan niet goed zijn, dus zette ik de airco op van op afstand. Nu zag ik ook in de app. de functie: Oververhittingsbescherming in de auto met drie opties.
- Uit
- Geen A/C
- Aan

Deze op Aan gezet, maar er gebeurde niets.

Later in de wagen deze functie gezocht en gevonden, maar deze kan ik hier niet selecteren op "Aan"

Zie ik iets over het hoofd?
- De accu stond op +80%
- De wagen stond nog maar 2 uur geparkeerd
- ook als de wagen aan een laadpaal hangt werkt het niet.


View attachment 807039
Volgens mij kan dat alleen als (ook het gewone) alarm uit staat.

Edit: @Nielsjah95 is sneller.

Zie ook aanvullende info op het scherm bij betreffende functie. I symbooltje.
 
Last edited:
Ik lees her en der dat het zou kunnen zijn dat mijn voertuig nog steeds op "transport" staat en deze functie is uitgeschakeld om het leeglopen van de accu tegen te gaan.
Normaal als het voertuig afgeleverd wordt, zet men een "vinkje" bij afgeleverd en wordt deze functie vrijgegeven.
Is er iemand die al heeft gehoord van deze procedure?
 
Als je in de app camp mode aan en weer uit zet is overheat protection wel in te schakelen. Op het moment dat je camp mode (via de app) aan zet zal sentry mode en een aantal andere veiligheids functies uitgeschakeld worden (sentry mode ook echt UIT in het menu en niet gestopt met recorden via het knopje bovenin) je kan dit ook zien gebeuren in het security menu in de auto terwijl je in de app camp mode aan zet. De settings die camp mode uit zet zal je ook handmatig uit kunnen zetten maar dit kan enkel in de auto niet de app. Wel fijn dat dit zo lekker vaag werkt, ze zouden overheat protection net als camp mode de functies kunnen laten uitschakelen (met warning misschien). Overigens als je via de app sentry mode weer laat recorden gaan alle schuifjes weer terug aan zoals ze stonden en overheat protection uit 😑

Edit: onduidelijke bla
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: coolname and Krisja
Mooi overzicht van de functionaliteit en vergelijking met dog mode en camp mode.

Aan alle voorwaarden om COP te laten werken wordt voldaan, maar ook in dit artikel zie ik volgende weer:
Another common cause is transport mode. If your Tesla was recently delivered, the car may still be in transport mode, which would disable many battery-draining features.
 
Sentry mode gebruikt ook de interieur detectie, dus dat verband leek me logisch. Maar nu weet ik het niet meer.
Ik denk ook niet dat die relatie er is. Ik weet niet 100% of ik COP met sentry mode heb gebruikt, maar ik heb wel zeker de klima gebruikt met sentry. Dus terwijl de auto geparkeerd (en aan het laden) was, met sentry aan via de app de climate control aangezet en de auto gekoeld. Dat was geen probleem (ook geen alarm).
 
Ik denk ook niet dat die relatie er is. Ik weet niet 100% of ik COP met sentry mode heb gebruikt, maar ik heb wel zeker de klima gebruikt met sentry. Dus terwijl de auto geparkeerd (en aan het laden) was, met sentry aan via de app de climate control aangezet en de auto gekoeld. Dat was geen probleem (ook geen alarm).
De airco gebruiken is wat ik dus nu doe om het zaakje een beetje af te koelen als we richting 60°C gaan....