Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oververhittingsbescherming (Cabin Overheat Protection)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga volgende maand, misschien toch maar een hoes bestellen..
We hebben hier een ondergrondse parkeerplek, dat is dus zeker niet het probleem. Maar, als je een half uurtje ergens in de zon staat, dan zie je de temp. echt wel stijgen. Ik weet niet of je voor ieder winkelbezoek, uitstapje,... je hoes gaat gebruiken.
Gewoon eens testen of je COP werkt is al veel effectiever denk ik dan.
 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh
We hebben hier een ondergrondse parkeerplek, dat is dus zeker niet het probleem. Maar, als je een half uurtje ergens in de zon staat, dan zie je de temp. echt wel stijgen. Ik weet niet of je voor ieder winkelbezoek, uitstapje,... je hoes gaat gebruiken.
Gewoon eens testen of je COP werkt is al veel effectiever denk ik dan.
Zou een zonnescherm aan de binnenzijde helpen?
 
We hebben hier een ondergrondse parkeerplek, dat is dus zeker niet het probleem. Maar, als je een half uurtje ergens in de zon staat, dan zie je de temp. echt wel stijgen. Ik weet niet of je voor ieder winkelbezoek, uitstapje,... je hoes gaat gebruiken.
Gewoon eens testen of je COP werkt is al veel effectiever denk ik dan.
😬 haha nee, via airbnb een huisje gehuurd met oprit dus zou vooral daar om gaan, voor onderweg heb ik via amazon zonneschermen met reflecterende hoezen voor het dak. Afgelopen week COP getest nadat ik had uitgevogeld waarom het niet uit te zetten was. Zwarte auto in de volle zon was daarvoor bij 25 graden buiten al ver over de 40.
 
Ik heb een S en iphone dus kan anders zijn maar dit zie ik (voor en na campmode aan en uit gezet te hebben)

Voor:
A6BEBE64-E0EB-40A9-A475-0B11FB915A0D.png


Na:

E003ADD6-ADCC-4B7A-BB3E-02DA139E5280.png
 
Vandaag op weg naar Tarifa tijdens één van de laadbeurten nog een beetje "geprutst" met COP. En, met succes... 😅

Hoe werkt COP in de M3:
- Sentry mode in de wagen uitschakelen (niet in de app.)
- COP in de wagen op "aan" zetten
- COP kan nu ook bediend worden vanaf de app. (zolang Sentry mode niet ingeschakeld wordt)

Allemaal bedankt voor het meedenken...
 
Ik denk ook niet dat die relatie er is. Ik weet niet 100% of ik COP met sentry mode heb gebruikt, maar ik heb wel zeker de klima gebruikt met sentry. Dus terwijl de auto geparkeerd (en aan het laden) was, met sentry aan via de app de climate control aangezet en de auto gekoeld. Dat was geen probleem (ook geen alarm).
Ik snap er ook niks van, waarom de clima wel aan kan via de app als interieurdetectie etc. aan staat en COP niet. En bovendien kun je die COP wel via de app ogenschijnlijk aanzetten, tenminste zo lijkt het in de app. Maar met interieurdetectie aan gaat de COP in werkelijkheid dan toch niet aan. Erg voor verbetering vatbaar allemaal. Als ik de auto in de zon ergens op onbekend terrein parkeer, wil ik zelf kunnen kiezen of de interieurdetectie of de COP aan moet (als dat dan echt niet allebei gelijk kan) en als ik dus de COP aanzet, is het logisch dat hij dan zelf bedenkt dat de interieurdetectie uit moet. En de camera’s van sentry mode kunnen toch wel aan als de interieurdetectie uit staat en COP aan? En gewoon goed aangeven of de COP werkelijk aanstaat via de app lijkt me ook niet meer dan logisch (eigenlijk zelfs een bug te noemen zoals het nu is). Veel voor verbetering vatbaar, met simpele kleine aanpassingen als je het mij vraagt.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Hoe werkt COP in de M3:
- Sentry mode in de wagen uitschakelen (niet in de app.)
- COP in de wagen op "aan" zetten
- COP kan nu ook bediend worden vanaf de app. (zolang Sentry mode niet ingeschakeld wordt)
Dus als je Sentry aan zet kun je COP niet bedienen? Ik kan dat wel. Net geprobeerd: "bewaking" in de auto op het scherm aangezet, auto op slot, in de app gecontroleerd of sentry aan staat, ja: rood bolletje bij beveiliging, ik ga naar climate control en ik kan COP van Uit naar Geen A/C en naar Aan schuiven.

Heb je misschien nog een oude versie van de app? Ik weet zeker dat ik het met de vorige verise 4.8.0 kon, nieuwste versie is 4.9.0.
 
Dus als je Sentry aan zet kun je COP niet bedienen? Ik kan dat wel. Net geprobeerd: "bewaking" in de auto op het scherm aangezet, auto op slot, in de app gecontroleerd of sentry aan staat, ja: rood bolletje bij beveiliging, ik ga naar climate control en ik kan COP van Uit naar Geen A/C en naar Aan schuiven.

Heb je misschien nog een oude versie van de app? Ik weet zeker dat ik het met de vorige verise 4.8.0 kon, nieuwste versie is 4.9.0.
Ik heb de laatste versie van de app. (4.9.0)
En inderdaad, in de app. geeft hij aan dat COP aanstaat, alleen... COP doet het niet en de temperatuur loopt netjes op tot ver boven de 50°C.
Als COP "echt" aanstaat, krijg ik bij het afsluiten van de M3 ook een melding op de iPhone dat COP staat ingeschakeld. Probeer het maar eens op "mijn" manier...
 
Hier ter illustratie mijn funky manier van aan en uitzetten, vaag maar fijn dat alle settings wel weer terug gaan naar hoe ze stonden.
Wat je ook kan doen is in de auto sentry mode uit zetten en tilt/intrusion uit, dan is COP altijd in te schakelen.
(Sorry voor VVS, dit was handigst filmen)
 
  • Like
Reactions: coolname