TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Overzicht oplaad punten derden

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by mrfra62, May 24, 2020.

1. mrfra62

mrfra62 Member

Sinds kort heeft Tesla navigatie ook laadpunten van allego. Maar fastned of andere niet snelladers laat hij niet zien. Het zou mooi zijn als de navigatie op gegeven moment aangeeft dat er bijvoorbeeld een snellader langs de Duitse autobaan er aan komt of een fastned oplaad punt of een simpele lader van bijvoorbeeld 11 of 22 kWh.
    Nu moet ik op telefoon kijken naar fastned, Plugshare, recharge van shell etc..... om iets te vinden. Natuurlijk prioriteit zijn de superchargers, maar soms zijn ze alle bezet en dan zou het handig zijn om op navigatie even snel naar dichtstbijzijnde fastned te navigeren.
    Is navigatie van model 3 anders, in die zin dat deze oplaad punten van derden gemakkelijk kan vinden?
    Kan ik extra poi laten weergeven op navigatie van model x, bijvoorbeeld fastned of shell recharge?
    Hoe gaan anderen om met de problematiek oplaad punten van derden?

2. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

ABRP geeft netjes aan welke snellaadstations aan de snelweg liggen. En vaak kijk ik even van te voren wat er op mijn route ligt.

3. Dan84

Dan84 Member

Ik gebruik ook mijn telefoon om laders te vinden. Je kan het adres van laadpalen / oplaadpunten als fastned bookmarken in de Tesla navigatie. Uiteraard zie je dan niet of het oplaadpunt beschikbaar is. Je zult daar toch je telefoon voor nodig hebben tot Tesla zijn app store lanceert en we bv Plugshare kunnen gebruiken oid.

4. nico180

nico180 creating simple things - is true talent

Probleem omdraaien; Welke navigatie software heeft navigatie met oplaadpalen geintergreerd en opzoekbaar? Waarbij belangrijk is dat; diverse type (snel)oplaadpunten, het verwachte vermogen en ook beschikbaarheid laat zien.

De enige twee die ik ken waarbij laten zien; abetterrouteplanner.com en de Tesla navigatie.

(overigens mist de abetterrouteplanner de beschikbaarheid indicator - die ik overigens nergens betwrouwbaar heb zien werken - net als de vele andere leveranciers is vaak beschikbaarheid dus erg onduidelijk)

geprobeerd te zoeken; in navigatie zoek op 'Fastned [lokatie]' op moment dat je een lokatie opgeeft zie je direct de POI.
    via navigatie zoeken op 'EV Charging' kan ook, dan zie je ook de POI lokaties, grappig genoeg kan je vaak als je lokatie opend ook de website bezoeken via de POI info -> helaas is dat dan vaak een algemeen webadres en niet specifiek de laadlokatie informatie, een gemiste kans imho
    maar dit is als je specifiek een lokatie bij naam weet, absoluut niet bruikbaar als je 'overzicht' wil van lokaties op je route, alhoewel de search wel gebeurt binnen een regio waarin je bevint.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC