Momenteel overweeg ik de aanschaf van een 85D of P85D. Op het Engelstalige stuk van het forum las ik echter klachten van eigenaars die beweren dat wanneer zij een tijd aan het rijden zijn met hun P85D en de batterij dus voor een stuk gebruikt is, de kracht ook wegvalt bij het versnellen. Hierdoor bleek zelfs de 85D soms sneller/even snel te zijn dan de P85D.
Zijn dit ervaringen dat jullie ook hebben?
Bedankt!
Het fenomeen dat de wagen minder krachtig optrekt wanneer de SoC lager begint te worden geldt voor alle Tesla's, dus ook voor de 85D.
Mijn ervaring is dat de P85D tussen de 80 en 100% SoC los gaat als een beest (niet normaal). Daaronder is het een erg snelle wagen.
Het belangrijkste om te weten van de P85D is dat hij boven de 120 km/u eerder 400 pk in de weegschaal legt dan 700 pk.
De ludicrous mode moet daarin verandering brengen gezien optrekken naar 250 km/u 20% sneller zou verlopen.
De verbeterde acceleratie van 3,3 seconden naar 3,0 seconden tot 100 km/u zie ik eerder als een nadeel omdat 1G al ziekelijk is.
De 1,1G die de ludicrous mode levert is helemaal gek.
Als je het budget hebt en de snelste Model S je gelukkig kan maken moet je eigenlijk voor de P90DL gaan.
De 85D is de meest verstandige keuze.
Ik heb mijn verstand niet gebruikt maar ja... :tongue: