Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Paint Protection Film (PPF) - Tesla garantie

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal, ik wilde weten of het verkrijgen van de XPEL paint protection film op enigerlei wijze invloed heeft op de garantie van mijn aanstaande Tesla-model Y? Ik kreeg enkele hints van mijn vertegenwoordiger in Tesla Amsterdam dat bepaalde veranderingen, zoals het laten tinten van het glas, van invloed kunnen zijn op de garantie van de Tesla-auto.

If not, is getting a PPF recommended?

Bedankt,
Vishal
 
Het enige wat ik al gehoord heb is dat ze garantie weigeren als een getinte achterruit barst door de achterruitverwarming. Gezien dat bij de Model 3 ook nogal eens durft te gebeuren bij koud weer bij niet-getinte achterruiten, zou ik die achterruit nooit tinten. Maar over gewone wrap heb ik nog nooit iets zien verschijnen in verband met garantie.
 
Hallo allemaal, ik wilde weten of het verkrijgen van de XPEL paint protection film op enigerlei wijze invloed heeft op de garantie van mijn aanstaande Tesla-model Y? Ik kreeg enkele hints van mijn vertegenwoordiger in Tesla Amsterdam dat bepaalde veranderingen, zoals het laten tinten van het glas, van invloed kunnen zijn op de garantie van de Tesla-auto.

If not, is getting a PPF recommended?

Bedankt,
Vishal

Als blijft dat door de wijziging een garantie claim onterecht is (zoals folie op achteruiten waardoor hitte elementen het glas kan laten springen door de isolerende werking dan trek je bij het korste eind.

Echter, met een PPF is dat natuurlijk niet aan de orde.

Wel moet natuurlijk je lak perfect zijn voor de behandeling en eventueel aanwezige paint issues eerst door Tesla verholpen worden.
 
Glascoating is niet te vergelijken met PPF. Glascoating biedt geen enkele bescherming tegen steenslag/krassen. Heb het zelf ook als extra laag op de folie en erg tevreden over maar enige waar het goed voor is is dat de auto makkelijker schoon te houden is. PPF is hetgeen je wil hebben voor de lak echt te beschermen, vooral dus tegen steenslag en krassen. Daar overheen een glascoating zou ik dan wel aanraden. 😉

PPF is zeker fijn om te hebben, alleen is het duur en de meeste bedrijven die dit aanbrengen doen dit op een manier waarbij de randen van de PPF duidelijk zichtbaar zijn. Wordt dan tot aan de rand van de panelen aangebracht en daar afgesneden. Wat je eigenlijk zou willen is dat het om de rand heen zit zodat de PPF niet zichtbaar is. Maar dit is met PPF lastig aangezien het materiaal redelijk dik is. Veel bedrijven doen dit dus ook niet. Beetje zoals screenprotectors op telefoons dus, die vaak ook niet over het gehele scherm zitten en hierdoor duidelijk zichtbaar zijn. 😋

Wat betreft de garantie, Tesla kan altijd garantie weigeren als iets stuk is en de PPF of het proces van het aanbrengen van de PPF de oorzaak is. Bijvoorbeeld als er een onderdeel los moet om PPF op een bepaald paneel te kunnen aanbrengen. Dan moet je denken aan een bumper of eventueel de spiegels. Als daarbij iets beschadigd, is dat natuurlijk geen garantie.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: ERvee and Maurice1
Wel moet natuurlijk je lak perfect zijn voor de behandeling en eventueel aanwezige paint issues eerst door Tesla verholpen worden.
Dat doet Tesla niet dacht ik. Ze verwijzen naar hun erkende herstellers. En als het garantie is (schade bij aflevering, rijden ze de wagen zelf naar een erkende carrosseriehersteller.
Voor structurele problemen moet je naar een Tesla erkende hersteller, maar voor oppervlakkige zaken kan je overal naar toe. Ik heb al krassen en kleine blutsen laten herstellen door een carrosseriehersteller uit de buurt, erkend door mijn verzekering.
Ik ben zeker dat de herstelde stukken minstens even goed, wellicht zelfs beter gespoten zijn dan de origineel in de fabriek gespoten stukken.
 
Ook ik heb gekeken naar PPF voor de MY. En kwam uit bij Cleaning & Detailing in Epe. Gezocht nabij mijn woonplaats. Hier gaven ze al aan ook de PPF om de randen aan te brengen en dat sommige onderdelen uit elkaar dienden gehaald te worden. Dit voor het beste resultaat.
De prijs is nogal ruim €1700,- alleen voorkant + spiegels en €5000,- voor de gehele auto ex. Dat gezegd krijg je wel 8 jaar garantie erop.
Meer mensen ervaring met PPF en de kosten hiervan?
 
Garantie op de lak zal zeker vervallen met ppf.
Iemand van Tesla service vertelde mij dat ze garantie geweigerd hadden van deurklinken omdat er ppf op zat.
Ze stuurden hem terug naar de wrapper en die moest het maar oplossen of betalen.