TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Pano roof afgevallen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PaulW5, Oct 26, 2016.

1. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Ehhh geen idee of ze ook vaste gedeelte iets aan gedaan hebben......rubbers zijn wel vervangen.

2. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Ergens net na Apeldoorn op de A1 richting Deventer. Ik rijd vanmiddag terug en zal eens kijken.....Uit mijn hoofd moest ik nog 24km naar Deventer Centrum

3. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Daniel je hebt gelijk. Ze halen dan ook blijkbaar vaste gedeelte ervan af dus geen constructie issue maar een engineer in NL die zijn werk verkl.... heeft

Daarnaast ligt erop de A1 75.2rechts richting Deventer een stuk dak van mij op linkervluchtstrook. Dus pics please wie er langsrijd. Ik doe dit pas maandagochtend in het donker weer. Lijkt erop dat er gelukkig niemand geraakt is.

Service van Tesla en bezorgdheid is overigens dikke 10+.

4. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Dan is de volgende vraag of deze reparatie eenmalig foutief is uitgevoerd of dat alle reparaties - waaronder die bij onze S - op deze wijze zijn gedaan...

Ik kan nu natuurlijk 150 gaan rijden en dan een drukverschil veroorzaken door het raam te openen, maar wellicht is een check op de reparatie bij tesla veiliger :D

5. stev

stev Member

Dat kun je toch niet? Omgekeerd wel, natuurlijk.

6. basvk

basvk Active Member

Voorzichtig het dak/glas van binnen een beetje omhoogdrukken met vlakke handen en kijken of het een beetje meegeeft in de buurt van de randen? Evt met een helper buiten die kijkt of het glas beweegt tov de andere delen?

7. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Ik rijd morgen wel rondje met je Classic in de buurt van BREUKELEN. Het begin met wat gefluit, dan je ramen wat open en dicht doen daarna hebben we allebei een targa.
    Hopelijk morgen uitsluitsel wat er gebeurt is. Of stommiteit bij het plaatsen, niet ontvet, teveel ontvet, te kort, te lang gedroogd, te warm, te koud, slechte lijm/kit.

8. davandy

davandy Model X 90D Pearl White full option AP2.

WTF o_O Dit wil ik niet tegenkomen hopelijk is het een miskleun van degene die het geplaatst heeft en geen fabrieksfout.

9. Iwan

Iwan Member

:eek:Holy crap! Daar ben ik altijd al bang voor geweest. Mijn eerste panoglas bij mijn S bleef in 2013 bol staan 'van de spanning' toen ik het een keer dichtdeed. Sloot aan zijkanten wel aan, maar in het midden zat er speling van 1cm:confused:.

Ben blij te horen dat Tesla dit goed oppakt. Gelukkig is er niemand gewond geraakt of tegenaan gebotst. Dan kan je trouwens ook wel raden wat er dan voor nieuws op internet staat...o_O

10. Firebird

Firebird Active Member

En wat de computerblad wijsneuzen gaan verkondigen... :confused:

• Funny x 1
  11. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Dus als ik het goed begrijp werkt het panorama dak goed, maar liet de schietstoel het afweten?

Vervelend om te horen van dit voorval, hopelijk komt Tesla snel met een oorzaak.

• Funny x 8
  12. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Net terugkoppeling van Tesla gehad. Als men de lijm beoordeeld is de lijm op de auto niet gescheurd of deels ervan af gerukt. De conclusie is dat de lijm dus niet aan het raam gehecht heeft (die had ik ook wel kunnen bedenken anders was hij niet weggevlogen ;-)).
    Lijkt erop dat er dus echt een grove fout is gemaakt bij het plaatsen van het vaste gedeelte en het lijmen van dit deel.
    Of geen goede primer, of het raam te laat geplaatst zodat de lijm al "vliesje" heeft en niet meer 100% hecht of na 2 maanden minder draagkracht heeft.

• Informative x 2
  13. Herbie65

Herbie65 eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl

binnenkort een terugroepactie? of staan er straks mannen bij SuC die even op de achterbank plaatsnemen en tegen het dak gaan duwen?

• Funny x 1
  14. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Voor alle duidelijkheid: het betreft hier een vaste ruit die dit voorjaar Is verwijderd teneinde beschadigde rubbers van het panorama dak te kunnen vervangen. Bij het terugplaatsen van de nieuwe vaste ruit is dus kennelijk een fout gemaakt waardoor de kit onvoldoende hecht aan de ruit.

Het gaat dus niet om een productiefout af fabriek. De vraag is natuurlijk wel of deze fout ook bij andere auto's is gemaakt waar de vaste ruit is verwijderd en teruggeplaatst.

• Helpful x 2
    • Informative x 1
    • Like x 1
  15. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Reken er maar op dat Tesla lokaal even in de service database kijkt of er meer dakvensters zijn vervangen. Die mensen, het zullen er per land maar een paar zijn, krijgen zeker een telefoontje met het verzoek even langs te komen.

16. SMU

SMU Member

Bij mij vorige week, het lijkt erop dat alles goed vast zit... :rolleyes:

17. Maarten

Maarten Active Member

Wel goed testen hè!

• Funny x 1
  18. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Ik neem aan dat ze dit gaan doen. Daarnaast vanmorgen mijn dak gespot op de A1 gelukkig door wintertijd aanpassing was het licht. Anders had ik niks gezien. Heb filmpje gemaakt en daaruit foto gehaald. Kwaliteit is wel slecht (sorry)

Stuk glas ligt relatief heel aan linkerkant op de vluchtstrook.

Attached Files:

19. Herbie65

Herbie65 eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl

Ik kan niks op de foto zien, maar als je zegt dat hij daar heel ligt, verbaasd me dat zeer.
    meestal verbrijzeld dat glas in een heleboel kleine stukjes als het een grote klap krijgt....

20. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Het is toch die licht grijze vlek aan de linker kant? o_O

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC