Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pano roof afgevallen

This site may earn commission on affiliate links.
Net terugkoppeling van Tesla gehad. Als men de lijm beoordeeld is de lijm op de auto niet gescheurd of deels ervan af gerukt. De conclusie is dat de lijm dus niet aan het raam gehecht heeft (die had ik ook wel kunnen bedenken anders was hij niet weggevlogen ;-)).
Lijkt erop dat er dus echt een grove fout is gemaakt bij het plaatsen van het vaste gedeelte en het lijmen van dit deel.
Of geen goede primer, of het raam te laat geplaatst zodat de lijm al "vliesje" heeft en niet meer 100% hecht of na 2 maanden minder draagkracht heeft.
Zo zucht. Ze hadden lijm over bij Tesla. Ik stap net auto in denk ohhh lekker even dakje open (mis je toch die targa optie) maar helaas "they glued everything". Maar in ieder geval gaat het dak nu ook niet meer open...... zucht. Lesje QA kan geen kwaad.
Frunk en trunk werken gelukkig nog wel dus het valt mee
 
Ik heb zojuist gemeld bij de Tesla medewerker dat ik hoop dat ze ook bij andere Tesla's die dezelfde reparatie hebben ondergaan ook een check gaan doen.
Ik heb gisteren even een service afspraak gemaakt, en het terloops nog even dit punt genoemd. Zo van "mijn dak is ooit ook gerepareerd, gaan jullie daar n.a.v. dit incident ook nog naar kijken?". Er werd benadrukt dat dit een incident was, een gemaakte fout bij een recente reparatie. Er werd gevraagd wanneer mijn dak gerepareerd was (bij mij was overigens alleen een ' kraakje' verholpen) en ik kon merken dat de service medewerker een acceptabele modus zocht tussen dit incident heel serieus nemen maar ook het risico dat dit bij mij gebeurt bagatelliseren. Ik heb al met al niet de indruk dat ze nu nerveus alle ooit gerepareerde daken langs gaan lopen, dus als je wel echt zorgen hebt dan moet je dit denk ik vooral zelf aangeven.
 
Zo zucht. Ze hadden lijm over bij Tesla. Ik stap net auto in denk ohhh lekker even dakje open (mis je toch die targa optie) maar helaas "they glued everything". Maar in ieder geval gaat het dak nu ook niet meer open...... zucht. Lesje QA kan geen kwaad.
Frunk en trunk werken gelukkig nog wel dus het valt mee
Auto wordt vanmiddag weer gewisseld en pano-roof fixen. Ze kunnen dan meteen mijn nog steeds vastlopende driver display issue oplossen.
 
Zo, vandaag hebben ze het vaste gedeelte weer opnieuw ervan af gehaald en vastgelijmd.
Het vaste gedeelte was niet juist bevestigd en daarom ging pano roof niet meer open.
Corrections: Panoramic Roof General Diagnosis

Checked and confirmed customer concern, need to adjust fixed roof glass to solve this issue.

Corrections: Fixed Glass - Panoramic Roof - 1st Generation Removed and installed fixed glass on panoramic roof.

Corrections: Remove Butyl, Replace with Urethane and Install New Stop Seal Removed butyl and replaced with urethane.
 
Ah Urethane, of eigenlijk PolyUrethane ("PUR") is zoiets als de duct tape van de chemie. Dus zal wel blijven zitten.

tumblr_m44gajHZNF1rvez6lo1_500.jpg