Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Panoramisch dak - doen of niet doen?

This site may earn commission on affiliate links.
...heb het uiteindelijk genomen om de simpele reden dat dit de enige optie is om een dakkoffer te kunnen monteren (dit gaat niet als je geen panorama dak hebt).

Ik blijf me toch verbazen aan de evidente ondertoon waarmee sommigen aankondigen een dakkoffer, een fietsenrek, een trekhaak,... op hun Model S te hebben gemonteerd of nog te zullen monteren. Zo'n mooie wagen met zoveel ruimte erin toch nog zo durven toetakelen! Oh, the horror, the sheer horror!:scared:

Ik vind dat Tesla zo toegetakelde wagens vanop afstand zou moeten stilleggen en terug komen ophalen :wink:
 
  • Like
Reactions: Rick A.
Ik heb het panoramadak afgelopen weekend voor het eerst open gehad. Zoals bij alle open daken is het eigenlijk alleen praktisch bij snelheden onder 80km/u. Daarboven gaat het in het gunstigste geval hard ruisen, of in een erg geval resoneren. Het klinkt dan alsof er een Appache boven je hangt. Je kunt dat dan weer weg-tunen door je snelheid aan de passen of je dak wat verder open of dich te doen.

Toch zou ik het meteen weer nemen als ik moest kiezen. Mijn vrees dat het ook in dichte stand zou ruisen, bleek volkomen onterecht. Verder maakt het de auto een stuk lichter van binnen, wat mij de indruk van meer ruimte geeft. Buiten die indruk, geeft het ook nog eens wat extra fysieke hoofdruimte, wat voor lange mensen en vooral achterin erg handig is.

En boven dat alles, is het natuurlijk heerlijk om met dit soort weer met een open dak te cruisen! Ik zeg: "Klik-in-winkelmandje!" ;-)
 
Ok guys. Ben overtuigd.
Temeer omdat ik de voorbije dagen men huidig open dak ook regelmatig heb gebruikt. Zalig in het tussen seizoen.
Bedankt!

Ahh gelukkig, we werden al wanhopig om elke keer weer rare dingen te verzinnen..
Werd zelfs zo gek dat er werd verteld dat mensen rechtop door het dak heen foto's maken van andere auto's etc... :eek::scared:

j/k












Ja gaat er geen spijt van krijgen :)
 
Ahh gelukkig, we werden al wanhopig om elke keer weer rare dingen te verzinnen..

Jullie bezorgdheid is ontroerend ;-).

Wil gerust nog even in de groep smijten waar ik *niet* voor ga, om te kijken of er nog andere bezorgdheden zijn...

Air Suspension, mistlampen, Nappa, Alcantra, Interior Lighting, Sub-Zero ding, spoiler, Alcantra headliner, rode remmen, rear facing seats, security package

PS: nu ik het zo bekijk, behoorlijk wat opties...
 
Jullie bezorgdheid is ontroerend ;-).

Wil gerust nog even in de groep smijten waar ik *niet* voor ga, om te kijken of er nog andere bezorgdheden zijn...

Air Suspension, mistlampen, Nappa, Alcantra, Interior Lighting, Sub-Zero ding, spoiler, Alcantra headliner, rode remmen, rear facing seats, security package

PS: nu ik het zo bekijk, behoorlijk wat opties...

Allemaal persoonlijke voorkeur. Op de Air Suspension na is de rest voor de "looks".
Of Air Suspension nu veel 'beter' is dan normale.. geen idee. Ik ben tot nu toe nog niemand tegen gekomen die zijn/haar suspension slecht is, of het nu Air of Coil is.