Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parkeergarages

This site may earn commission on affiliate links.
Weet je wat een goede parkeergarage in Zürich is? Die bij de Jelmoli in het hartje van de stad. Daar kun je zelfs een paar verdiepingen naar beneden. En het past allemaal precies met een S.

Wat moet je alleen niet gebeuren?

Dat je drivetrain het in die parkeergarage opgeeft, Tesla je niet kan helpen en dat je dan met een gewone 4x4 uit de garage gesleept moet worden aan je sleepoog ... En dat je dan moet proberen om die verdiepingen zonder velgschade weer naar boven en naar buiten gesleept te worden om daarna buiten de garage op een sleepauto, die te hoog was voor de garage, getrokken te worden.......

Man, man wat heb ik peentjes gezweet.....


IMG-20190921-WA0017.jpg


IMG-20190921-WA0048.jpg


IMG-20190921-WA0041.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Groningen Q-park museum centrum. De ligging t.o.v het centrum is prima, je kunt er alleen niet laden. De plekken zijn ruim, echter het uitrijden is erg krap. Als je mazzel hebt red je het in 1 keer, maar ga er vanuit dat je een keer moet steken om eruit te kunnen rijden. Een Bentley voor mij deed er een paar minuten over
 
Flint is niet aan te raden. Met een gemiddelde middenklasser is dat al een uitdaging om daar binnen komen

Parkeergarage Jorisplein, Beestenmarkt, De Mondriaan (voorheen Souverein), Eemplein zijn behoorlijk Tesla vriendelijke garages.
Verder is inderdaad Oliemolenhof (De Nieuwestad) een goeie plek om je EV te parkeren.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Groningen Q-park museum centrum. De ligging t.o.v het centrum is prima, je kunt er alleen niet laden. De plekken zijn ruim, echter het uitrijden is erg krap. Als je mazzel hebt red je het in 1 keer, maar ga er vanuit dat je een keer moet steken om eruit te kunnen rijden. Een Bentley voor mij deed er een paar minuten over
Met mijn MS zonder lucht vering kan ik niet meer naar binnen rijden bij Museum Garage in Groningen. Bodem raakt de grond bij de ingang door de rijsporen. Al paar keer melding van gemaakt bij Qpark maar die wijzen naar de gemeente. Uitrijden ook een kunst om dit zonder 1 maal steken te doen.
 
Weet iemand of de ingang van parkeergarage (QPark) aan de Barbera Strozzilaan in Amsterdam (Zuid-as) een beetje toegankelijk is voor een MX?
Thanks :)
 
Iemand ervaring met de parkeergarage P4 Stadsplein in Heerhugowaard?

Er zijn laadmogelijkheden maar is het niet te krap?

Model S met 21 inch wielen. En die wil ik graag in deze staat houden.

Pre Corona kwam ik daar wekelijks. Inrijden gaat prima, maar de parkeervakken zijn niet helemaal op Model S of X niveau. Doorgaans zoek ik een plek in de hoek uit, dat geeft net iets meer ruimte. Ik heb daar ook een paar keer geladen, maar dan moet er naast je wel erg netjes zijn geparkeerd.
Bij het uitrijden kun je het beste de linkeruitrijstrook nemen; dat geeft net wat meer ruimte in de bocht.
 
Pre Corona kwam ik daar wekelijks. Inrijden gaat prima, maar de parkeervakken zijn niet helemaal op Model S of X niveau. Doorgaans zoek ik een plek in de hoek uit, dat geeft net iets meer ruimte. Ik heb daar ook een paar keer geladen, maar dan moet er naast je wel erg netjes zijn geparkeerd.
Bij het uitrijden kun je het beste de linkeruitrijstrook nemen; dat geeft net wat meer ruimte in de bocht.
Thnx voor je advies
 
Hi,
Weet iemand of de ingang van parkeergarage Interparking World Port Center Rotterdam breed genoeg is voor een MX? Zie deze garage niet in het lijstje staan.
(anders moet ik mijn reservering even aanpassen, dan gaan we met de Zoe)

Thanks!
 
Hi,
Weet iemand of de ingang van parkeergarage Interparking World Port Center Rotterdam breed genoeg is voor een MX? Zie deze garage niet in het lijstje staan.
(anders moet ik mijn reservering even aanpassen, dan gaan we met de Zoe)

Thanks!
Volgens mij al eens ingestaan. Kan mij niet herinneren dat het hele grote problemen gaf.....het blijft tenslotte altijd spannend...parkeergarage en een X.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Volgens mij al eens ingestaan. Kan mij niet herinneren dat het hele grote problemen gaf.....het blijft tenslotte altijd spannend...parkeergarage en een X.
Gelukkig nog op 20” winterslicks, dus nog een beetje extra rubber om de zijkantjes van de wielen bij te poetsen.
Zag op Google dat er een mooie bocht na de slagbomen volgt.. Laat het jullie na het weekend weten wat de actuele stand is ;-)
 
Interparking World Port Center (naast Hotel New York) in Rotterdam, is MX proof… Ingang is voldoende breed (spiegels hoeven niet worden ingeklapt), wel even behoedzaam langs de slagboom en de bocht door. En ze hebben er een stuk of 4 (kunnen er ook 6 zijn) laadplekken.
 
Flint is niet aan te raden. Met een gemiddelde middenklasser is dat al een uitdaging om daar binnen komen

Parkeergarage Jorisplein, Beestenmarkt, De Mondriaan (voorheen Souverein), Eemplein zijn behoorlijk Tesla vriendelijke garages.
Verder is inderdaad Oliemolenhof (De Nieuwestad) een goeie plek om je EV te parkeren.
Oliemolenhof is echt een toffe plek! Leuk lokaal supermarktje met terras en leuke hippe initiatieven eromheen. Met 5 min lopen midden in het oude centrum. Gratis parkeren zolang je auto aan het laden is. Daarna heb je 30 min om het te halen. Na die tijd rekenen ze je 2,75 aan per uur. Binnenkomst en uitrijden gebeurd middels je laadpas.