Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parking lijstje

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met de vrijdagsmarkt te Gent. Ik hoor zeggen ruime plaatsen, maar weet niets over toegankelijkheid ?
Mijn ervaring is dat de parkeerplaatsen in parking Vrijdagsmarkt heel smal zijn. Ik kwam er soms voor ik mijn MS had, maar ik verkies toch andere parkeeropties in Gent.

St-Pietersplein is beter dacht ik, en anders is Zuid ook wel goed doenbaar qua in en uit rijden, maar wel smalle plaatsen en rare bochten als je naar lagere verdiepingen gaat.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Mijn ervaring is dat de parkeerplaatsen in parking Vrijdagsmarkt heel smal zijn. Ik kwam er soms voor ik mijn MS had, maar ik verkies toch andere parkeeropties in Gent.

St-Pietersplein is beter dacht ik, en anders is Zuid ook wel goed doenbaar qua in en uit rijden, maar wel smalle plaatsen en rare bochten als je naar lagere verdiepingen gaat.

St-Pietersplein is inderdaad veruit de ruimste parking in Gent, en op wandelafstand van het centrum. Parking Zuid daar rijd ik zelf niet met de Tesla in, de bochten naar de benedenverdieping zijn zeer kort.
 
Gisterenavond even met de S Amsterdam in geweest en moet zeggen ipv de S hele nacht middenin centrum laten staan heeft deze parking van Radisson Blu nabij Nieuwmarkt wel lekkere ruime plekken
 

Attachments

  • 2E9C0D1F-22AD-4CEE-9A9C-57E51301B49B.jpeg
    2E9C0D1F-22AD-4CEE-9A9C-57E51301B49B.jpeg
    467.9 KB · Views: 94
  • Funny
Reactions: Ipe
  • Informative
Reactions: M-71
Ben gaan kijken en inderdaad alles zeer ruim, en veel plaats.

Heb de laders niet opgezocht wegens nog veel charge.

Parkeren eerste 2 uren was gratis (de app met qr code scannen was wat anders), heb er ook niet langer rond gehangen, zo groot is het er ook weer niet.

Maar kan nog een goede uitvalsbasis zijn voor een bezoek aan Brussel met tram vlakbij.
 
  • Informative
Reactions: M-71 and Karim DB
Vandaag in City Parking, noordse bosje Hilversum, gestaan. Inrijden wat smal, maar te doen. Kom je op de eerste verdieping zijn er 10 plekken voor electrisch laden met breedte 1,5 (2 auto's waar er normaal drie staan).
 
Parkeren Arnhem:
Onder het station prima, mooie ruime garage en nog goedkoop ook.
Meer naar oude centrum zijn twee Q-parcs: vermijden! Bijna gegarandeerd een kras. Bij een moest ik de verdieping achteruit de toch al smalle baan op omdat ik de bocht vooruit niet kon maken....
 
Iemand reeds mensen gaan afzetten in de drop-off zone (Parking 2) in Zaventem (Brussels Airport)? Ben benieuwd of dat zou lukken met een Model X...
Het enige lastige deel aan Parking 2 is dat ze je tegenwoordig bij het binnenriden onmiddellijk naar boven sturen en die bocht is daar wel vrij krap en lang om eerlijk te zijn. Ik moe(s)t er ook vaak zijn en ik ben het wel wat gewoon ondertussen, maar ik kijk er meestal niet echt naar uit om door die bocht naar een hoger verdiep te rijden.
 
Het enige lastige deel aan Parking 2 is dat ze je tegenwoordig bij het binnenriden onmiddellijk naar boven sturen en die bocht is daar wel vrij krap en lang om eerlijk te zijn. Ik moe(s)t er ook vaak zijn en ik ben het wel wat gewoon ondertussen, maar ik kijk er meestal niet echt naar uit om door die bocht naar een hoger verdiep te rijden.

Ik rij momenteel met een A6 Avant en die is quasi even lang als een Model X (4979 vs 5052) en in breedte scheelt het ook ni zo gek veel (1936 vs 1999) dus ik veronderstel dat ik er wel zal geraken. Alleen moeten die deuren nog deftig kunnen opengaan binnenin de parking.