Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parking lijstje

This site may earn commission on affiliate links.
Verslag Mechelen:


Zaterdag gekozen voor dichtste parking en bij Q-Park Lamot in de Guldenstraat te Mechelen binnengereden.

Tot op -1 geen probleem maar bij veranderen van -1 naar -2 de schrik van mijn leven gehad!
De spiraal is zo kort dat ik rechtsachter nog een 5-tal centimeter ruimte had en linksvoor... geen idee... leek min of niks meer over... .
De sensoren waren even in paniek, alles was aan het piepen en tuiten, de melding was continu "STOP".
Enfin, ik had al iemand die achter me inreed en kon enkel nog vooruit, hij zag onmiddellijk dat het nauw was en wachtte geduldig af.
Centimeter voor centimeter verder gereden en uiteindelijk toch zonder schade beneden geraakt.

Daar waren de vakken ( vooral in het hoekje van de parking ) zeer ruim én veilig.
Buitenrijden bleek vandaag een makkie.

Ter info: € 18,- voor 24u parkeren.

Enfin, géén aanrader dus... .

Op -1 stond een Engelse Tesla geparkeerd.

Xavier
 
Dinsdag naar parkeergarage Oranjerie van Q-Park in Roermond (bij Van der Valk hotel). Weet iemand of ik daar normaal in kan rijden?

Laden kan in ieder geval niet, dat wordt de SC in Horst.
 
Last edited:
Dinsdag naar parkeergarage Oranjerie van Q-Park in Roermond (bij Van der Valk hotel). Weet iemand of ik daar normaal in kan rijden?

Laden kan in ieder geval niet, dat wordt de SC in Horst.

Het past allemaal net in de Q-Park van de Oranjerie, maar het is geen pretje. Vooral de hellingen tussen de nivo's zijn lastig. De draai die je moet maken om de helling op en vooral weer af te rijden, met naast je een betonnen paal en aan de andere kant een muur 'beschilderd' met de lak van talloze voorgangers, vereist kalmte en precisie. Het kan dus allemaal wel, maar het houdt letterlijk en figuurlijk niet echt over.

Als je niet tot heel laat hoeft te blijven, zou ik persoonlijk aanraden bij de Outlet te parkeren (dagkaart 3 euro) om dan naar het centrum te wandelen. Kan je ook meteen laden aan de DeCs.

In de Oranjerie is er vaak nog ruimte als je meteen na de entree naar beneden rijdt. Scheelt de lastigere draai als je van hogere nivo's weer naar beneden moet.

Ik zou zeggen... succes!
 
  • Helpful
Reactions: Hbrink
Het past allemaal net in de Q-Park van de Oranjerie, maar het is geen pretje.......

Ik zou zeggen... succes!

Helemaal waar. Bij binnenrijden al spiegels in. Was gelukkig niet zo druk dus plaats op -1. Eruit rijden ging de eerste keer vrij soepel omdat om vijf uur '' ochtends het redelijk leeg was en ik dus makkelijk kon draaien. De tweede keer was angstzweet omdat een auto net in de bocht vrij ver naar voren stond. Tesla aan alle kanten met lichtjes flikkeren, gepiep enz. Dacht even dat ik klem zat... Met meer geluk dan wijsheid ongeschonden eruit.