Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parking Sensors

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ook een idee of ik kan checken of all parkeer sensoren werken?
Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik achteruit in parkeer en hij wel aangeeft hoeveel ruimte ik nog achter me heb, maar echt recht op de hoek achter ter hoogte van het spatbord, waar toch ook echt een sensor zit, al bijna tegen een auto aan zit.

De Tesla S is een grote auto en op parkeer plekken in parkeer garages vind ik het soms last achteruit in parkeren. Aan de voorkant heb ik eigenlijk nooit problemen.

Ik krijg ook regelmatig een foutmelding, dode hoek detectie beperkt, dat zijn toch de cameras op de zijkant van de auto?
 
Iemand ook een idee of ik kan checken of all parkeer sensoren werken?
Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik achteruit in parkeer en hij wel aangeeft hoeveel ruimte ik nog achter me heb, maar echt recht op de hoek achter ter hoogte van het spatbord, waar toch ook echt een sensor zit, al bijna tegen een auto aan zit.

Ik zou zelf auto open doen, gordel vastklikken (zodat het lijkt alsof er iemand in zit), auto in achteruit of drive zetten en dan gewoon voor elke sensor langs lopen. Desnoods iemand anders vragen dat te doen. Dan merk je het snel zat

Ik krijg ook regelmatig een foutmelding, dode hoek detectie beperkt, dat zijn toch de cameras op de zijkant van de auto?

Klopt. Vaak is de B-pillar dan wat vies. Doekje er over en klaar
 
Hier ook, Summon met mijn S100D is echt compleet waardeloos. Meestal werkt het niet, zelfs na 5x proberen. Hadden we maar Summon via de Keyfob zoals in de US zonder internet verbinding.

Ook waardeloos dat er aan de voorzijde geen camera zit. De S is niet geschikt voor de krappe Nederlandse parkeervakken dus dan wil je graag elke centimeter kunnen gebruiken maar de S gaat *veel* te vroeg naar STOP.
 
Het is even baby zitten,

Ik merk dat het beste is om;
Geen wifi aan te zetten in de auto of telefoon.
Naast de auto ter hoogte van bestuurder is beste ontvangst.
De auto moet tegenwoordig ook bluetooth registreren van de telefoon(nieuwe wet...) En de keyfob moet herkenbaar zijn.

Als geactiveerd is kan je voor of achter de auto lopen
 
Het is even baby zitten,

Ik merk dat het beste is om;
Geen wifi aan te zetten in de auto of telefoon.
Naast de auto ter hoogte van bestuurder is beste ontvangst.
De auto moet tegenwoordig ook bluetooth registreren van de telefoon(nieuwe wet...) En de keyfob moet herkenbaar zijn.

Als geactiveerd is kan je voor of achter de auto lopen

Precies als je eenvoudig kunt instappen dan kan je ook Summon gebruiken.
(Sleutel op de voorruit leggen en naast de bestuurdersdeur gaan staan.)

Echter als ik eenvoudig kan instappen dan rij ik zelf wel weg...
 
De auto moet tegenwoordig ook bluetooth registreren van de telefoon(nieuwe wet...) En de keyfob moet herkenbaar zijn.

Als ze dit nou ook als alternatieve data verbinding voor Summon zouden gebruiken dan zou Summon zelfs nog ooit nuttig kunnen zijn.

Summon heeft het bij mij de keren dat het echt van toegevoegde waarde kon zijn mij keihard in de steek gelaten en bij alle overige test pogingen bijna altijd.
 
Los van summon, hoe test je anders de sensors(back on topic :))

Ik vermoed een vrijwilliger vragen rondom de auto te lopen om de sensors manueel te testen . @jt75d heb je probleem bij Tesla gemeld en wat is de reactie?
Als een sensor niet werkt krijg je een foutmelding en worden uiteindelijk alle sensoren uitgeschakeld. Je ziet het ook aan de rode afstandsstrepen. Die zijn onderbroken ter hoogte van de defecte sensor.
Disclaimer: dit was bij mij zo, geen verantwoordelijkheid indien je dit gedrag niet ziet en toch een aanrijding zou veroorzaken omwille van een niet gedetecteerd defect.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Iemand ook een idee of ik kan checken of all parkeer sensoren werken?
Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik achteruit in parkeer en hij wel aangeeft hoeveel ruimte ik nog achter me heb, maar echt recht op de hoek achter ter hoogte van het spatbord, waar toch ook echt een sensor zit, al bijna tegen een auto aan zit.

De Tesla S is een grote auto en op parkeer plekken in parkeer garages vind ik het soms last achteruit in parkeren. Aan de voorkant heb ik eigenlijk nooit problemen.

Ik krijg ook regelmatig een foutmelding, dode hoek detectie beperkt, dat zijn toch de cameras op de zijkant van de auto?
Ik heb met mijn M3 reeds een fikse aanrijding met mijn carport paal aan de rechtervoorzijde gehad bij het achteruit uitrijden. Waarom? Omdat ik gelijk moet uitdraaien, zoals in elke parkeerplaats en voorzichtig moet zijn. Maar nu komt het! Als je de Tesla in zijn achteruit zet geven de voorsensors (4 stuks) wel goed de rode markeringen aan maar GEEN geluid, dat wordt bewust uitgeschakeld. Dat is totaal funest omdat je bij achteruitrijden naar achteruitcamerabeeld zit te kijken naar de witte strepen en de rode strepen niet tegelijk de rode lijnen kan waarnemen rondom de Tesla. Dus ging ik op het geluid af en dan ben je goed de klos. Dit geldt dus voor alle Tesla's. Maar niet alleen voor Tesla's maar ook voor Mercedes, Peugeot en Volkswagen. Allemaal uitgetest bij Tesla (ze vonden het ook raar, maar wie niet) en mijn kennissen met genoemde auto's. Dus eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Grootste schadepost van de verzekeringen ontstaat bij uitrijden uit parkeerhavens (60%). En zo makkelijk te voorkomen!!! Zeker voor Tesla, zet het voorsensorwaarschuwingsgeluid NIET uit als je hem in de achteruit zet en trap toch zelf op de rem en schakel de accelerator op nul. Die suffe industrie.
 
Ik heb met mijn M3 reeds een fikse aanrijding met mijn carport paal aan de rechtervoorzijde gehad bij het achteruit uitrijden. Waarom? Omdat ik gelijk moet uitdraaien, zoals in elke parkeerplaats en voorzichtig moet zijn. Maar nu komt het! Als je de Tesla in zijn achteruit zet geven de voorsensors (4 stuks) wel goed de rode markeringen aan maar GEEN geluid, dat wordt bewust uitgeschakeld. Dat is totaal funest omdat je bij achteruitrijden naar achteruitcamerabeeld zit te kijken naar de witte strepen en de rode strepen niet tegelijk de rode lijnen kan waarnemen rondom de Tesla. Dus ging ik op het geluid af en dan ben je goed de klos. Dit geldt dus voor alle Tesla's. Maar niet alleen voor Tesla's maar ook voor Mercedes, Peugeot en Volkswagen. Allemaal uitgetest bij Tesla (ze vonden het ook raar, maar wie niet) en mijn kennissen met genoemde auto's. Dus eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Grootste schadepost van de verzekeringen ontstaat bij uitrijden uit parkeerhavens (60%). En zo makkelijk te voorkomen!!! Zeker voor Tesla, zet het voorsensorwaarschuwingsgeluid NIET uit als je hem in de achteruit zet en trap toch zelf op de rem en schakel de accelerator op nul. Die suffe industrie.

Bij mijn vorige auto was er onderscheid tussen geluid sensoren voor én achter. Tijdens het achteruit rijden bleven de sensoren voor gewoon actief. Je kon aan het geluid horen of er aan de voor- of aan de achterzijde gedetecteerd werd. Jammer dat dit bij een Tesla anders werkt. Fijn dat je dit met ons deelt, zijn we extra op ons hoede! :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Bij mijn vorige auto was er onderscheid tussen geluid sensoren voor én achter. Tijdens het achteruit rijden bleven de sensoren voor gewoon actief. Je kon aan het geluid horen of er aan de voor- of aan de achterzijde gedetecteerd werd. Jammer dat dit bij een Tesla anders werkt. Fijn dat je dit met ons deelt, zijn we extra op ons hoede! :rolleyes:
Toch even interessant welk merk de vorige "slimmere" auto was? Ik heb de indruk dat de parkeersensor systemen van b.v. Tesla en Mercedes gewoon bij dezelfde leverancier worden ingekocht en dat ze allemaal daarom in mijn ogen dezelfde stomme fout hebben ingebouwd zitten. Zo van in de handleiding voor inbouwen staat welk draadje aan de achteruitindicatie moet worden aangesloten;).
 
Toch even interessant welk merk de vorige "slimmere" auto was? Ik heb de indruk dat de parkeersensor systemen van b.v. Tesla en Mercedes gewoon bij dezelfde leverancier worden ingekocht en dat ze allemaal daarom in mijn ogen dezelfde stomme fout hebben ingebouwd zitten. Zo van in de handleiding voor inbouwen staat welk draadje aan de achteruitindicatie moet worden aangesloten;).

Het was ook een Amerikaan -> Opel Ampera (hybride)
Voor een hoge pieptoon / achter een lage pieptoon (of andersom, dat ben ik na een half jaar al weer vergeten :cool:)
Vooral met achteruit rijden handig -> blik is op spiegels en camera gericht terwijl met sturen de neus wel eens gevaarlijk dicht bij een paaltje oid kan komen.
 
Hier ook, Summon met mijn S100D is echt compleet waardeloos. Meestal werkt het niet, zelfs na 5x proberen. Hadden we maar Summon via de Keyfob zoals in de US zonder internet verbinding.

Ook waardeloos dat er aan de voorzijde geen camera zit. De S is niet geschikt voor de krappe Nederlandse parkeervakken dus dan wil je graag elke centimeter kunnen gebruiken maar de S gaat *veel* te vroeg naar STOP.

Zelf heb ik gemerkt dat Summon niet werkt als je niet de laatste versie van de app hebt. Heb al meerdere keren gemerkt dat summon niet werkte, direct de app geupdate, en viola, summon werkt weer.