Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pech onderweg

This site may earn commission on affiliate links.
Na een mooie vakantie vorig jaar in Kroatie met mijn M3, hadden we dit jaar besloten om (zuid) italie te doen. Via Umbrie naar Puglia (Lecce) en cantabrie weer terug naar Nederland (combinatie van campings en hotels). Al met al een hele mooie reis en met prima laadmogelijkheden (Superchargers en JuicePass). Tot dat we op de terugweg (afgelopen donderdag 1400 u) bij de supercharger in Magliano waren. Na een onderbroken laadsessie wilde ik de auto verplaatsen, echter er was geen beweging in te krijgen. Harde reset en hulp op afstand van Tesla mocht niet baten. Afslepen dus naar SeC Rome. Voordat de afsleepwagen er was zou er een huurauto geregeld worden. ik weet niet of iemand de lokatie Magliano kent: middle of Nowhere maar met een super restaurant/hotel ernaast (la Pergola). Afijn, sleepauto (wist niks van Tesla) was er om 1700 uur maar huurauto was erg moeilijk... Besloten (in overleg met Tesla) dat we mochten overnachten in la Pergola en de volgende dag met de taxi naar Rome om de huurauto op te halen. Vrijdag huurauto opgehaald en gemeld bij het SeC om te horen wat de diagnose was. Deze zou eind van de dag komen. Vrijdag middag diagnose: onderdelen nodig ( uit Tilburg ...) minimale reparatietijd 1 week. Reactie van Tesla: wachten op reparatie met huurauto. Auto wordt niet naar NL gebracht. Aangezien ik deze week weer aan het werk wil was dat geen optie. Dus reisverzekering ingeschakeld (gelukkig goed verzekerd). Reisverzekering repatrieert mijn defecte M3 naar NL en Heeft voor een huurauto gezorgd. Deze week maar eens overleggen met SeC Duiven hoe het gaat aflopen.
Ik heb totaal andere ervaringen met Volvo die bij pech in het buitenland wel voor alles zorgt.
Conclusie: zorg voor een goede reisverzekering met pechhulp ondanks dat de Tesla nog in garantie zit.
 
Volgens mij wordt je hardstikke netjes behandeld door Tesla met alle vergoedingen.

Mijn ervaring met een lekke band met een Volvo c30 in Oostenrijk:
Afslepen maar dichtstbijzijnde garage wordt gedekt. Verdere kosten (overnachting etc) zijn voor jezelf.
 
Als je op vakantie gaat zonder degelijke reisverzekering, en gaat terugvallen op de aangeboden mobiliteitsservice, kan het soms wel eens tegenvallen. Tenslotte kies je dan voor een service waarvan je niet op voorhand bent nagegaan wat erin vervat zit, en van wat ik hier heb zien passeren kiest Tesla er inderdaad liever voor om herstellingen in het land van pech uit te voeren, en niet de auto te repatriëren.
 
Heb om die reden losse pechhulp verzekering (paar tientjes per jaar). Bij lekke band in Duitsland op zaterdagnacht was het uiteindelijk Tesla die een mannetje van de ADAC wist op te trommelen voor een prop. Allianz hield het bij afslepen en maandag ben je de eerste.
 
Na een mooie vakantie vorig jaar in Kroatie met mijn M3, hadden we dit jaar besloten om (zuid) italie te doen. Via Umbrie naar Puglia (Lecce) en cantabrie weer terug naar Nederland (combinatie van campings en hotels). Al met al een hele mooie reis en met prima laadmogelijkheden (Superchargers en JuicePass). Tot dat we op de terugweg (afgelopen donderdag 1400 u) bij de supercharger in Magliano waren. Na een onderbroken laadsessie wilde ik de auto verplaatsen, echter er was geen beweging in te krijgen. Harde reset en hulp op afstand van Tesla mocht niet baten. Afslepen dus naar SeC Rome. Voordat de afsleepwagen er was zou er een huurauto geregeld worden. ik weet niet of iemand de lokatie Magliano kent: middle of Nowhere maar met een super restaurant/hotel ernaast (la Pergola). Afijn, sleepauto (wist niks van Tesla) was er om 1700 uur maar huurauto was erg moeilijk... Besloten (in overleg met Tesla) dat we mochten overnachten in la Pergola en de volgende dag met de taxi naar Rome om de huurauto op te halen. Vrijdag huurauto opgehaald en gemeld bij het SeC om te horen wat de diagnose was. Deze zou eind van de dag komen. Vrijdag middag diagnose: onderdelen nodig ( uit Tilburg ...) minimale reparatietijd 1 week. Reactie van Tesla: wachten op reparatie met huurauto. Auto wordt niet naar NL gebracht. Aangezien ik deze week weer aan het werk wil was dat geen optie. Dus reisverzekering ingeschakeld (gelukkig goed verzekerd). Reisverzekering repatrieert mijn defecte M3 naar NL en Heeft voor een huurauto gezorgd. Deze week maar eens overleggen met SeC Duiven hoe het gaat aflopen.
Ik heb totaal andere ervaringen met Volvo die bij pech in het buitenland wel voor alles zorgt.
Conclusie: zorg voor een goede reisverzekering met pechhulp ondanks dat de Tesla nog in garantie zit.
Ik was er verleden jaar. Supervriendelijk, we mochten nog van het ontbijtbuffet gebruik maken.
En qua service, de ene vindt het niks maar de ander vindt het weer geweldig; merkwaardig forum blijft dit. Dus ik zeg maar beter niks. Ben blij dat ik lease.
 
En qua service, de ene vindt het niks maar de ander vindt het weer geweldig; merkwaardig forum blijft dit.
Zoals Furb zegt: een gewone reisbijstand steekt je in een huurwagen en je Tesla gaat de vrachtwagen op. Dat werkt ook, maar misschien niet wat je wou.

Concreet: mijn broer had afgelopen vakantie een ongevalletje met z'n BMW motorfiets. Ding wordt ook op de vrachtwagen terug gestuurd, hijzelf mag met een Sixt Mercedes naar huis. Hij vond het vreemd dat BMW Mobility hem in een Mercedes steekt, maar BMW Mobility is gewoon een uitbesteding van de service aan EuropAssistance ofzo die een takelwagen regelt, de repatriëring doet en bij Sixt een auto voorziet, boeit hen dat het geen BMW is. Ooit had ie panne met zijn motorfiets en hij heeft 5 dagen een Opel Insignia gereden. Zelf heb ik na panne van m'n BMW motorfiets 5 dagen Ford Fiesta gereden, en bij panne van mijn BMW roadster kreeg ik een Opel Insignia Touring mee.

Daarentegen, enkele jaren geleden stond ik met m'n BMW met platte band naast de snelweg in het buitenland, en BMW/EuropAssistance stuurde een takelwagen om ons weg te slepen naar het depot. Een vervangwagen kon er niet vanaf; we moesten maar wachten tot de volgende werkdag om zelf een bandencentrale te vinden om een nieuwe band te scoren.

Vergelijk het ook met bijvoorbeeld bij Porsche waar de leenwagens een kekke Seat of Skoda is, terwijl Tesla je meestal een andere Tesla te leen geeft en enkel bij uiterste nood een ICE huurwagen geeft.

Ik vind het verticaal integreren van niet alleen productie en verkoop, maar ook transport, reisbijstand en in de VS zelfs verzekering eigenlijk wel aangenaam. Ik bel sowieso liever met een Tesla hulplijn dan met een EuropAssitance mannetje dat op afroep goedenavond BMW Mobility roept.
 
Zoals Furb zegt: een gewone reisbijstand steekt je in een huurwagen en je Tesla gaat de vrachtwagen op. Dat werkt ook, maar misschien niet wat je wou.

Concreet: mijn broer had afgelopen vakantie een ongevalletje met z'n BMW motorfiets. Ding wordt ook op de vrachtwagen terug gestuurd, hijzelf mag met een Sixt Mercedes naar huis. Hij vond het vreemd dat BMW Mobility hem in een Mercedes steekt, maar BMW Mobility is gewoon een uitbesteding van de service aan EuropAssistance ofzo die een takelwagen regelt, de repatriëring doet en bij Sixt een auto voorziet, boeit hen dat het geen BMW is. Ooit had ie panne met zijn motorfiets en hij heeft 5 dagen een Opel Insignia gereden. Zelf heb ik na panne van m'n BMW motorfiets 5 dagen Ford Fiesta gereden, en bij panne van mijn BMW roadster kreeg ik een Opel Insignia Touring mee.

Daarentegen, enkele jaren geleden stond ik met m'n BMW met platte band naast de snelweg in het buitenland, en BMW/EuropAssistance stuurde een takelwagen om ons weg te slepen naar het depot. Een vervangwagen kon er niet vanaf; we moesten maar wachten tot de volgende werkdag om zelf een bandencentrale te vinden om een nieuwe band te scoren.

Vergelijk het ook met bijvoorbeeld bij Porsche waar de leenwagens een kekke Seat of Skoda is, terwijl Tesla je meestal een andere Tesla te leen geeft en enkel bij uiterste nood een ICE huurwagen geeft.

Ik vind het verticaal integreren van niet alleen productie en verkoop, maar ook transport, reisbijstand en in de VS zelfs verzekering eigenlijk wel aangenaam. Ik bel sowieso liever met een Tesla hulplijn dan met een EuropAssitance mannetje dat op afroep goedenavond BMW Mobility roept.

welke hulplijn van tesla bel je dan? Welk nummer ik ook bel, bij Pech etc kan ik alleen maar via de app een afspraak maken. Laatst herkende de tesla de sleutel niet (“geen sleutel in auto”) en kon ik niet weg. Ik kon via de app voor 1,5 week later een afspraak maken met een ranger. Ongelooflijk.

Bij mijn vorige auto’s (Audi) had ik gewoon een 06 van de betrokken verkoper. Al ik een lekke band, kwamen ze dezelfde dag nog. Zeker als een tesla nog in de garantie zit, vind ik het verhaal van smartbart ongehoord.
 
welke hulplijn van tesla bel je dan? Welk nummer ik ook bel, bij Pech etc kan ik alleen maar via de app een afspraak maken. Laatst herkende de tesla de sleutel niet (“geen sleutel in auto”) en kon ik niet weg. Ik kon via de app voor 1,5 week later een afspraak maken met een ranger. Ongelooflijk.

Bij mijn vorige auto’s (Audi) had ik gewoon een 06 van de betrokken verkoper. Al ik een lekke band, kwamen ze dezelfde dag nog. Zeker als een tesla nog in de garantie zit, vind ik het verhaal van smartbart ongehoord.
Is het niet het nummer dat je ziet op je scherm als je op de t drukt?
 
Bij mijn vorige auto’s (Audi) had ik gewoon een 06 van de betrokken verkoper. Al ik een lekke band, kwamen ze dezelfde dag nog. Zeker als een tesla nog in de garantie zit, vind ik het verhaal van smartbart ongehoord.
Hier nog een verkoper die 24/7 werkt :)

welke hulplijn van tesla bel je dan? Welk nummer ik ook bel, bij Pech etc kan ik alleen maar via de app een afspraak maken.
Gewoon het nummer dat op je scherm staat als je op de T drukt, en dan optie "pech" kiezen. Na het bandje waar gemeld wordt dat je voor service een afspraak kan maken, ga je in de wacht.
 
Zelfs binnen garantie kan ik wel een fantastische extra service adviseren:
https://www.allianz-global-assistance-partners.be/Extranet/images/WFP_NL.pdf

PS: 3 keer gebruik van moeten maken op 6 maanden tijd o_O
Probleem is dat Allianz dat ook gewoon uitbesteed aan dezelfde club die voor BMW Mobility en andere merken en verzekeringsmaatschappijen werkt. En die bellen lokaal ook gewoon de lokale ANWB op.

Ik zou eigenlijk graag betalen voor een Tesla beheerde pechverhelping na de garantietermijn, al was het maar omdat voor hun een Tesla niet chinees is en ze verder gaan dan het ding takelen en je een ICE vervangwagen geven.
 
Dan raad ik toch aan een oudere Land Rover te gaan rijden. Ik heb ruimte voor al mijn camping spullen en heb ook een reserve band bij.
En krijg je pech zoals ik had op do 15 augustus 2019 dan bel je de dichtstbijzijnde Land Rover garage. Het was al bijna 17:00 uur want ik had natuurlijk eerst gekeken of ik het zelf kon oplossen.o_O Maar ik kwam net verder dan met horten en stoten tot 70 km/uur.
Dus ik belde de Laro garage en in 2 vragen wist hij wat het probleem was. Kon morgen gerepareerd worden. Dus 1 nachtje airbnb en de volgende dag reed ik rond 11 uur weer verder.
Nu was 15 augustus Lieve vrouwen hemelvaart o.i.d. daar had ik als geen belg natuurlijk nog niet van gehoord maar heel België heeft dat weekend dus eigenlijk vrij. Maar een Land Rover enthousiast staat altijd klaar.:)