Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Ohh, Dat was uit de tijd dat ik op de dam zat, tegen de Vietnam-oorlog en de luchtverontreiniging aan het demonstreren was. Toen Amsterdam nog zo afgrijselijk vuil was dat iedereen constant op straat moest hoesten.Toen je 500 meter kon fietsen en vervolgens moest stoppen om weer een beetje op adem te komen. De tijd dat niemand vanwege voorstaande een auto wilde. Wel een mooie relax tijd.......hahaha

Wat betreft luchtverontreiniging is er minder verbeterd dan je lijkt te denken hoor. Fijn, al die mensen die vinden dat ze een open haard moeten stoken. Dat geldt niet alleen voor Amsterdam, maar voor heel Nederland.

@Mergoscia Gefeliciteerd trouwens met de keuze voor de performance upgrade. ;) Je hebt toch niemand anders nodig om jezelf te overtuigen hoop ik? ;)
 
Iedereen moet het zelf weten, rij wekelijks in een P een AWD en een LR RWD en verschil is nihil in dagelijks verkeer. Zijn allemaal sportwagens qua acceleratie (meeste ICE's proberen het al niet meer).

Even vol weg en de P is uiteraard het snelste (1% van de tijd heb je er wat aan, vindt hem nog steeds onzinnig snel), als ik nu weer een LR RWD zou kunnen kopen, dan kwam er hier geen andere meer op de zaak. Maar 0,5 seconden merk je echt wel, je hebt er alleen zo weinig aan.....(stoplichtsprintjes met wie ? .... andere tesla's...saai).
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
Iedereen moet het zelf weten, rij wekelijks in een P een AWD en een LR RWD en verschil is nihil in dagelijks verkeer. Zijn allemaal sportwagens qua acceleratie (meeste ICE's proberen het al niet meer).

Even vol weg en de P is uiteraard het snelste (1% van de tijd heb je er wat aan, vindt hem nog steeds onzinnig snel), als ik nu weer een LR RWD zou kunnen kopen, dan kwam er hier geen andere meer op de zaak. Maar 0,5 seconden merk je echt wel, je hebt er alleen zo weinig aan.....(stoplichtsprintjes met wie ? .... andere tesla's...saai).
Volkomen eens!
 
Het kost meer tijd om 'een halve seconde' uit te spreken dan een halve seconde duurt. Stelt echt niets voor deze upgrade en is een volstrekt nutteloze toevoeging voor bizar veel geld. Geweldige marketing, dat dan wel weer. Maar dat je hier je geld aan zou willen uitgeven? En ja, ik weet het, het is slechts een mening ...

Wat een vreemde beredenering, niemand betaald voor de tijdwinst, je betaald voor de beleving, de tijd is alleen een manier om dat uit te drukken. Een halve seconde verschil uitspreken merk je niet, maar hoe hard je in je stoel gedrukt wordt wel, en hoe lager de tijd van 0-100 is, hoe meer een halve seconde uit maakt.

Simpel gezegd
0-100 in 10 sec of 9,5 seconden merk je niet
0-100 in 4,6 of 4,1 seconden merk je wel

en dat heeft niks te maken met hoelang het duurt om een halve seconde uit te spreken.
 
Wat een vreemde beredenering, niemand betaald voor de tijdwinst, je betaald voor de beleving, de tijd is alleen een manier om dat uit te drukken. Een halve seconde verschil uitspreken merk je niet, maar hoe hard je in je stoel gedrukt wordt wel, en hoe lager de tijd van 0-100 is, hoe meer een halve seconde uit maakt.

Simpel gezegd
0-100 in 10 sec of 9,5 seconden merk je niet
0-100 in 4,6 of 4,1 seconden merk je wel

en dat heeft niks te maken met hoelang het duurt om een halve seconde uit te spreken.
Amen
 
  • Like
Reactions: FrugalFrank
Voor mijn gevoel is de regeneratie sterker geworden. Ook is mijn gemiddelde verbruik lager dan verwacht de afgelopen 1.000 km.

Dus ik sluit toch niet uit dat de auto ook efficiënter geworden is met deze boost.
Regeneratie is hetzelfde Max -72kw (gemeten) mijn verbruik ligt ook iets lager maar geen idee of dat door hogere temperatuur, andere wind invloed of iets anders te maken heeft.
 
Wat betreft luchtverontreiniging is er minder verbeterd dan je lijkt te denken hoor. Fijn, al die mensen die vinden dat ze een open haard moeten stoken. Dat geldt niet alleen voor Amsterdam, maar voor heel Nederland.

@Mergoscia Gefeliciteerd trouwens met de keuze voor de performance upgrade. ;) Je hebt toch niemand anders nodig om jezelf te overtuigen hoop ik? ;)
Ik heb nog niet definitief beslist. Wil eerst voldoende info om tot een goed overwogen besluit te kunnen komen. Maar het mogelijk kunnen ontwijken van een naderend verkeersongeval speelt voor mij voor een heel belangrijk deel mee in die besluitvorming. Dit punt is voor mij de enige valide motivatie om het aan te schaffen.
 
Last edited:
Iedereen moet het zelf weten, rij wekelijks in een P een AWD en een LR RWD en verschil is nihil in dagelijks verkeer. Zijn allemaal sportwagens qua acceleratie (meeste ICE's proberen het al niet meer).

Even vol weg en de P is uiteraard het snelste (1% van de tijd heb je er wat aan, vindt hem nog steeds onzinnig snel), als ik nu weer een LR RWD zou kunnen kopen, dan kwam er hier geen andere meer op de zaak. Maar 0,5 seconden merk je echt wel, je hebt er alleen zo weinig aan.....(stoplichtsprintjes met wie ? .... andere tesla's...saai).
Ja die sprintjes met andere Tesla's zijn saai, als mijn vrouw als passagier meerijd. Maar anders ook. Mijn reactievermogen is ondanks mijn 64ste nog goed. De P's houden mij vaak niet bij bij het optrekken. In de eerste maanden leek ik wel een kind, maar nu kijk ik of ik er zin in heb of niet.
 
Ik heb nog niet definitief beslist. Wil eerst voldoende info om tot een goed overwogen besluit te kunnen komen. Maar het mogelijk kunnen ontwijken van een naderend verkeersongeval speelt voor mij voor een heel belangrijk deel mee in die besluitvorming. Dit punt is voor mij de enige valide motivatie om het aan te schaffen.

Je overweegt om het geld uit te geven zodat je met het toegenomen vermogen (van supersnel naar supersupersnel) een verkeersongeval dan wel kan ontwijken?

Die moet je even uitleggen.
 
Ik heb nog niet definitief beslist. Wil eerst voldoende info om tot een goed overwogen besluit te kunnen komen. Maar het mogelijk kunnen ontwijken van een naderend verkeersongeval speelt voor mij voor een heel belangrijk deel mee in die besluitvorming. Dit punt is voor mij de enige valide motivatie om het aan te schaffen.

Waarom geen P aangeschaft ;)

Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen een andere beredenering hebben. Ik verwacht geen premieverlaging in ieder geval :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: EVMoose and Tuhhje
Je hebt jezelf overtuigd..... :) Gewoon doen....YOLO

Voor alle andere potentiële kopers:

De ontsnapmogelijkheid theorie is een uitstekend argument......hell yeah, als ik het zou willen aanschaffen denk ik dat mijn vrouw met deze argumentatie zelf de CC had getrokken ;)
Haha nou hier werkt het niet hoor. Haar reactie was dat het voor haar goedkoper is chill mode uit te zetten :)

Veiligheid is goed gevonden flauwekul trouwens dat snap je zelf ook hè.
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Ja die sprintjes met andere Tesla's zijn saai, als mijn vrouw als passagier meerijd. Maar anders ook. Mijn reactievermogen is ondanks mijn 64ste nog goed. De P's houden mij vaak niet bij bij het optrekken. In de eerste maanden leek ik wel een kind, maar nu kijk ik of ik er zin in heb of niet.

haha... klopt.. je kunt beter geld uitgeven aan reactievermogen training, win je meer mee (net zoals een circuit training, dan besef je pas hoe langzaam je bent ;)).
 
Het kost meer tijd om 'een halve seconde' uit te spreken dan een halve seconde duurt. Stelt echt niets voor deze upgrade en is een volstrekt nutteloze toevoeging voor bizar veel geld. Geweldige marketing, dat dan wel weer. Maar dat je hier je geld aan zou willen uitgeven? En ja, ik weet het, het is slechts een mening ...
Helemaal mee eens!
Heb een collega die stottert, daar lukt een halve seconde zeggen niet eens binnen een minuut! Hij rijdt derhalve ook terecht in de langzaamst mogelijke auto. Zal ‘m leren.
Als ik zo kijk naar mijn auto’s staan ze allen het meest van de tijd stil en is het überhaupt irrelevant hoe snel ze accelereren. Een halve seconde sneller is een verwaarloosbare verspilling van tijd en volstrekt nutteloos in het dagelijkse file-verkeer. Maar een halve seconde winst op een 4,5 seconde is wel een significant resultaat en ook duidelijk merkbaar. Alles is relatief immers.
Net als geld. 1800 euro is een hoop geld waar de meeste mensen irrelevante dingen mee doen. Een hoop mensen geven het uit aan dingen die ze niet nodig hebben of waar ze vreselijk ongezond van worden. Deze 1800 euro wordt zeer duurzaam uitgegeven.
Er hoeft geen gram CO2 extra voor worden geproduceerd, geen gram extra grondstoffen voor verspilt te worden, geen gram verpakkingsmateriaal voor worden verbruikt en geeft nul afval(ook het extra verbruik als gevolg van het extra accelereren(je had het immers al als volstrekt irrelevant weggezet), is verwaarloosbaar).Eigenlijk is het een geniale geldinjectie naar Tesla, een vette marketing-stunt, die als stunt al geld oplevert. Kom daar maar een om bij andere producenten. Extra omzet op een al afgeleverd product waar men niet over uitgesproken raakt.
Dat je hier aan je geld zou willen uitgeven lijkt mij geweldig: 1/2 seconde op 4,5 seconde is oneindig veel significanter dan een heel mensenleven op het bestaan van de mensheid. En hoeveel geld wordt er niet uitgegeven in 1 mensenleven??
Dus bizar veel geld? Ik dacht het niet. Ik heb helaas een nog volstrekt zinlozer M3P en zou daar graag en meteen 1800 euro(of meer) voor betalen om de P in 2,85sec(zelfde relatieve verbetering)naar de 100 te laten knallen. Al was het alleen maar omdat ie het kán. De dikke middelvinger naar de Tesla/EV-haters met hun oldskoolmeuk en de reacties hier. Heerlijk.
Maar de optie geldt niet voor een P...;)
 
Maar het mogelijk kunnen ontwijken van een naderend verkeersongeval speelt voor mij voor een heel belangrijk deel mee in die besluitvorming. Dit punt is voor mij de enige valide motivatie om het aan te schaffen.
Die mogelijkheid bestaat altijd!
Denk alleen dat het zeer veel geld is voor een theoretisch zeer kleine kans dat het je gezondheidswinst/veiligheid oplevert. Denk dat de auto laten staan en lopen of fietsen je veel meer winst oplevert;)
 
Dat komt denk ik met name door de 20 inch dus als je een P had genomen en daar dan ook 18 inch onder had gelegd had je nog hogere prestaties dan de standaard P én je max range. (Er zijn 18 inch velgen die passen onder een P)

De aerovelgen zijn wel efficiënter dan gewone 18 inch velgen. Dus ja, ik had de range kunnen verbeteren, maar ik had altijd wat verloren.

Achteraf bezien zou ik wellicht een andere keuze maken, maar dat zien we de volgende keer wel. :)
 
Ja die sprintjes met andere Tesla's zijn saai, als mijn vrouw als passagier meerijd. Maar anders ook. Mijn reactievermogen is ondanks mijn 64ste nog goed. De P's houden mij vaak niet bij bij het optrekken. In de eerste maanden leek ik wel een kind, maar nu kijk ik of ik er zin in heb of niet.
Ok dan waren die performance dingen waarschijnlijk niet op zoek naar een sprintje. Als jij op je 64e een auto eruit rij die op papier een seconde sneller is Wow. Dan is je reactie vermogen echt heel goed waarschijnlijk -1 seconde of zo