Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Ok dan waren die performance dingen waarschijnlijk niet op zoek naar een sprintje. Als jij op je 64e een auto eruit rij die op papier een seconde sneller is Wow. Dan is je reactie vermogen echt heel goed waarschijnlijk -1 seconde of zo
Wil net zeggen. Ik ben de LR-awd sprintjes ook wel beu in de M3P. Na 2x weet je het wel. Je bent dan toch bij het stoplicht eerder opzoek naar ander potentieel materiaal. Kennis heeft de boost upgrade gekocht en na gisteren kan ook ik daarvan melden dat er nog een flinke kloof zit tussen dat en een P.
 
Wil net zeggen. Ik ben de LR-awd sprintjes ook wel beu in de M3P. Na 2x weet je het wel. Je bent dan toch bij het stoplicht eerder opzoek naar ander potentieel materiaal. Kennis heeft de boost upgrade gekocht en na gisteren kan ook ik daarvan melden dat er nog een flinke kloof zit tussen dat en een P.

Ruwweg de kloof tussen de AWD+ en de AWD.

Racen op de openbare weg moet je overigens nooit doen.
 
Wel een leuke ego draadje.......en als die boost morgen beschikbaar komt voor de P, dan zeg ik onzin en ga er toch over nadenken....:confused:

Je kent dat wel: van alles bedenken waarom het toch best handig/zinvol zou zijn......... en daar zijn met name mannen erg goed in.....veiligheid, zuiniger, meer range, investering, belastingvoordeel, uiteindelijk niet zo duur, minder dan velgen, beloning voor hard werken, paascadeautje, was gratis, etc .......

Als ik het zou doen is dat maar voor een reden:
IK WIL DE SNELSTE HEBBEN :)
 
Met timing


denk vooral de sensatie van de initiele kick die het gevoelsmatig nog sneller doet lijken.

Ja die kick merk je echt heel erg goed. Dat is ook precies het punt waar ik het over had dat je merkt dat de banden en het onderstel er wat moeite mee beginnen te krijgen. Voor de update was dat er nog niet en voelde het nog "easy" aan voor de auto.
 
  • Like
Reactions: Jooop and JanG007
Ja die kick merk je echt heel erg goed. Dat is ook precies het punt waar ik het over had dat je merkt dat de banden en het onderstel er wat moeite mee beginnen te krijgen. Voor de update was dat er nog niet en voelde het nog "easy" aan voor de auto.
Dit is precies de ervaring die ik heb. Nu voor het eerst heb ik te doen met mijn banden. Het is echt agressief geworden, voorheen was het krachtig maar altijd beheerst.
De "tijden" maken mij niet zoveel uit. Het VOELT gewoon echt (nog) lekkerder dan voorheen. Of je dat 1800,- waard is... dat is persoonlijk.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Tuhhje and DutchTM3
Die mogelijkheid bestaat altijd!
Denk alleen dat het zeer veel geld is voor een theoretisch zeer kleine kans dat het je gezondheidswinst/veiligheid oplevert. Denk dat de auto laten staan en lopen of fietsen je veel meer winst oplevert;)
Maar als die "een (enigste) keer" dat het je overkomt en je door die 3 /10 van een seconde de ernst van het ongeluk kan verminderen danwel het ongeluk kan voorkomen, dan ben je wel heel blij dat je die €1800 hebt uitgegeven. Dat kan ik je garanderen.
 
Ok dan waren die performance dingen waarschijnlijk niet op zoek naar een sprintje. Als jij op je 64e een auto eruit rij die op papier een seconde sneller is Wow. Dan is je reactie vermogen echt heel goed waarschijnlijk -1 seconde of zo
Deze is wel grappig, maar heb je eraan gedacht dat ik niet bij groen wegrij, maar bij wegvallen van rood? Per slot van rekening heb ik motor gereden.
 
  • Funny
Reactions: jorisee
Ik heb helaas een nog volstrekt zinlozer M3P en zou daar graag en meteen 1800 euro(of meer) voor betalen om de P in 2,85sec(zelfde relatieve verbetering)naar de 100 te laten knallen. Al was het alleen maar omdat ie het kán. De dikke middelvinger naar de Tesla/EV-haters met hun oldskoolmeuk en de reacties hier. Heerlijk.
Maar de optie geldt niet voor een P...;)[/QUOTE]

Die upgrade komt nog wel. Maak je maar geen zorgen.
 
Haha nou hier werkt het niet hoor. Haar reactie was dat het voor haar goedkoper is chill mode uit te zetten :)

Veiligheid is goed gevonden flauwekul trouwens dat snap je zelf ook hè.
Dat dit flauwekul is begrijp ik niet. Zeker gezien mijn ervaring met een paar extra pk's. Ik heb er tot 3 keer toe mijn leven mee kunnen redden. Maar jij hebt zeker nooit motor gereden en dus ook geen ervaring met plotseling snel moeten accelereren opgedaan.
 
Deze is wel grappig, maar heb je eraan gedacht dat ik niet bij groen wegrij, maar bij wegvallen van rood? Per slot van rekening heb ik motor gereden.
Zeker doe ik al jaren en ook tussen rood en groen zit geen volle seconde. Maar begrijp je punt wel reactie telt ook mee in het geheel.

ik heb de update nu paar dagen prima besteding en mocht er nog 2000 nodig zijn om op performance niveau te komen graag.
 
Zeker doe ik al jaren en ook tussen rood en groen zit geen volle seconde. Maar begrijp je punt wel reactie telt ook mee in het geheel.

ik heb de update nu paar dagen prima besteding en mocht er nog 2000 nodig zijn om op performance niveau te komen graag.
Jouw laatste argument is een ander belangrijke motivatie om wel te kiezen voor deze upgrade. Dan is het totaal van 4000 (laten we zeggen 5000 of net iets meer) het zeker waard, want dan is de auto ook meer waard bij het inruilen.......... als je ten minste een dun spoilertje en een streepje onder dual motor erbij krijgt, hahahahahahaha. Dan kan je zelf de remmen rood schilderen, uhhh, niet de schijven he, hahahahaha.

Maar even serieus....... Nog steeds heb ik niet definitief beslist
 
Last edited:
Dat dit flauwekul is begrijp ik niet. Zeker gezien mijn ervaring met een paar extra pk's. Ik heb er tot 3 keer toe mijn leven mee kunnen redden. Maar jij hebt zeker nooit motor gereden en dus ook geen ervaring met plotseling snel moeten accelereren opgedaan.
Ik rij als 30 jaar motor voor mijn werk, (rij-instructie, etc etc)dus geloof me maar dat ik een beetje kan sturen. Ik heb nog nooit extra pk's nodig gehad om me te redden.....als je die extra pk's nodig hebt is er in het voor traject iets mis gegaan... misschien is een VRO een idee? ;)
 
Jouw laatste argument is een ander belangrijke motivatie om wel te kiezen voor deze upgrade. Dan is het totaal van 4000 (laten we zeggen 5000 of net iets meer) het zeker waard, want dan is de auto ook meer waard bij het inruilen.......... als je ten minste een dun spoilertje en een streepje onder dual motor erbij krijgt, hahahahahahaha. Dan kan je zelf de remmen rood schilderen, uhhh, niet de schijven he, hahahahaha.

Maar even serieus....... Nog steeds heb ik niet definitief beslist
De P heeft wat meer andere goodies natuurlijk. Maar deze 2k kent geen bijtelling dat is ook lekker. De meerprijs van de P was toen ik de aanschaf deed 10k de bijtelling kleine 100 euro netto per maand. Dat komt dan op 6000 euro boven op de 10000 in de looptijd. Nu is het 2k dus kom maar op met de volgende.
 
  • Like
Reactions: Jooop
De P heeft wat meer andere goodies natuurlijk. Maar deze 2k kent geen bijtelling dat is ook lekker. De meerprijs van de P was toen ik de aanschaf deed 10k de bijtelling kleine 100 euro netto per maand. Dat komt dan op 6000 euro boven op de 10000 in de looptijd. Nu is het 2k dus kom maar op met de volgende.

20 inch velgen (te zwaar), andere remmen (nog steeds onderbemeten voor circuitgebruik) en track mode. Die laatste is nuttig. Maar dan nog zou ik kiezen voor de stealth als die hier leverbaar was, zorg ik zelf wel voor een fatsoenlijk remsysteem en lichtgewicht velgen.
 
Ik rij als 30 jaar motor voor mijn werk, (rij-instructie, etc etc)dus geloof me maar dat ik een beetje kan sturen. Ik heb nog nooit extra pk's nodig gehad om me te redden.....als je die extra pk's nodig hebt is er in het voor traject iets mis gegaan... misschien is een VRO een idee? ;)
Een VRO is een extra rij-opleiding bedenk ik mij? Klopt dat?
Nee.... Ik woonde in, tegenwoordig genoemd Stadsdeel Noord, in Amsterdam. Vlak tegen het oude Nieuwendam aan waar buurtgenoten het niet zo nauw namen met verkeersregels. Zowel in echt de gebouwde gedeeltes als op de ring, doorgangs- en buitenwegen. Als men van rechts kwam, kwam men van rechts; ook al reed de ander op een voorrangsweg. Dat was de eerste keer. Bij de tweede keer kwam een auto de hoek om op de verkeerde kant van de weg. Dus op het rijgedeelte van het tegemoetkomend verkeer. Ik kon nog net wegschieten. Verder ben ik bij de derde keer gewoon van de weg gedrukt, want een vette rode auto heeft meer recht om op de weg te rijden dan een motor. Die moet maar weg gaan.Dus door wat gas te geven ontsnapte ik. Bij al die drie keer werd ik uitgescholden terwijl ik geen fout maakte. Die drie voorvallen waren wel over een periode van ruim 10 jaar. Verder maakte het hen niet uit of jij al aan het inhalen was; zij gingen gewoon voor want zij waren de enige die op deze kloot leefden. Dan moet je er maar voor zorgen dat je daar niet rijdt was hun motivatie. Overigens was ik 1 keer ook niet blij met een rijschoolhouder. De lesauto reed minder dan 40 op een hele vrije rijstrook van een tweebaansweg. Ik liet de auto gewoon rustig rijden en hield afstand. De auto versnelde naar 55 en ik ging dus mee, maar toen ging de auto weer terug naar 45. Toen bedacht ik mij om te gaan inhalen. Ik begon met die voorbereiding daarvan, gaf iets meer gas, maar moest nog even wachten op een tegenligger. Toen deze half voorbij was gaf ik wat meer gas, kwam dichter op de lesauto. Deze ging iets meer naar links en trapte vol op de rem. Ik moest ook vol in de remmen en wilde de auto ontwijken. Ik belande met de motor in de rechterberm vloog met mijn hoofd als eerste tussen een betonnen en ijzeren paal door en lag daar gewond. De rij-instructeur stapte de auto uit, keek eerst naar de achterkant van zijn wagen, zei toen: "Verdomme, niets aan de hand. Hé klootzak, ik zat al 5 minuten te wachten totdat jij dichter op mij zou komen. Jammer dat mijn remactie niet tot een ongeluk heeft geleid." Hij stapte in en reed weg. Getuigen spraken er schande van en deden hun verhaal aan de Politie en het ambulancepersoneel. Voor zover ik weet had die rij-instructeur mazzel, want niemand had het kenteken onthouden of genoteerd omdat iedereen stomverbaasd was. Ik heb er nooit meer iets van gehoord. Dus je zult wel begrijpen dat ik het niet zo op heb met rij-instructeurs die uit bepaalde delen van het land komen. Voor hen is een VRO of een extra rij-instructie-opleiding misschien wel een idee, toch.................

Dat was allemaal in of vlakbij het stadsdeel waar Patrick Kluivert ook iemand half expres, heeft dood gereden. Precies door dezelfde mentaliteit in een verkeers- en inrichtingssituatie waar iedereen van wist dat daar al meerdere ernstige ongelukken hadden plaats gevonden en dat je daar altijd extra moest uitkijken omdat er helemaal geen zicht was.. Maar toch de mentaliteit van ......ik ben de enigste en belangrijkste op de hele wereld. Dus rijd ik lekker 100 km of meer (en dan is het nog een bescheiden schatting, want de reële schatting lag nog veel hoger) door de drukke straat.
 
Last edited: