TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Petitie tegen beperkende EU regels voor Autopilot

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by resrc, May 17, 2019.

1. resrc

resrc Member

Met software update 2019.16.1 zijn een aantal beperkingen in Autopilot doorgevoerd vanwege nieuwe EU regelgeving. Dit komt het gebruik van autopilot niet ten goede. Zie Tesla nerfs Autopilot in Europe due to new regulations voor achtergrond info.

Petitie:

We are concerned about the future of mobility and autonomous driving. Autonomy is an essential element towards enabling safer traffic, fewer deaths and increased convenience. We fear that current and future regulations (such as ECE/TRANS/WP.29/2016/57 and ECE/TRANS/WP.29/2017/10) will cripple these developments and limit access to Europeans who could benefit from these technologies.

We expect lawmakers to embrace rather than regulate these new technologies and create the right environments for these new developments to thrive. Europe should be setting an example on automotive innovations not stifling them.

Onderteken hier:
    https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• Like x 4
    • Disagree x 1
  2. resrc

resrc Member

Gaat goed. Vannochtend nog onder 300. Nu al door 700 mensen ondertekend.

3. DutCH_CourA_64

Zou eigenlijk internationaal moeten gaan naar Noorwegen (wel geen EU land maar wel deel van de EER) Duitsland, België, etc.

4. ThijsM3

ThijsM3 Member

Getekend!

5. Twentefan

Twentefan Member

Getekend en nu boven de 800

6. Daandeluxe

Daandeluxe Member

7. Thor

Thor Member

8. tomschouteden

tomschouteden Member

Ik heb de petitie gisteren opgestart, leuk om te zien dat het zo snel gaat.
    De regelgeving gaat uit van UNECE (niet de EU) dus is ook van toepassing op Noorwegen.

9. L@urens

[email protected] Family, Racing, Karting, MTBing

10. danields

danields Member

Done & shared in de Tesla Nederland / België facebook groep.

11. TANE

TANE Member

Done

Ik ben wel voor een volwassen Autopilot.
    Stuur vasthouden vind ik zelf geen goede oplossing. Je ziet te veel trucjes op internet.
    Mijn voorkeur heeft camera's die controleren of je focus op de weg hebt.

12. JeroenReumkens

Ik heb een bericht gestuurd naar Tesla Bjørn. Met een beetje geluk wil hij het ook in zijn video’s delen!

• Like x 2
  13. J S O

J S O Member

Done

14. michelcolman

michelcolman Member

Ook getekend.

Ik vraag me wel af wat de beperkte autopilot nu gaat doen als hij een te scherpe bocht moet nemen. Gewoon uitschakelen en uit de bocht gaan? Is dat veiliger dan gewoon de bocht nemen? Ik hoop dat ik iets niet helemaal begrepen heb en dat dat niet is wat ze bedoelen. Toch?

15. N1k0la

N1k0la Member

#15 N1k0la, May 18, 2019
    Last edited: May 18, 2019
    Petitie lijkt kortzichtig en slecht geïnformeerd.

In de toelichting wordt gerefereerd aan een artikel met 2 kleine aanpassingen en in de petitie zelf naar twee voorstellen die vooral gerelateerd zijn aan trailers en interne luchtkwaliteit van de autocabine. Wellicht lees ik verkeerd en/of heb ik de verkeerde artikelen gelezen maar ik zie het probleem niet voor “AP”. Wat versta je trouwens onder AP (dat veranderd nogal bij Tesla) is bedoel je eigenlijk autonoom rijden? Dat zijn twee verschillende dingen.

Ik vraag me ook af waarom de petitie alleen Tesla AP, als je voorvechter van veiligheid en technologie bent doe je dat toch in de breedte en niet van maar een merk (en dan ook nog de kleinste).

Overigens is er nog een lange weg te gaan met “AP” dus strengere regelgeving tot het product daadwerkelijk volwassen en veilig is lijkt mij toch wel wenselijk voor ieders veiligheid. Zie o.a. dit recente artikel
    Tesla didn’t fix an Autopilot problem for three years, and now another person is dead

Overigens ben ook ik voorstander van Tech en draag ik Tesla een warm hart toe. Tegelijkertijd moeten we ook realistisch en kritisch blijven.

• Like x 2
    • Disagree x 1
  16. nervus

nervus Supporting Member

Eveneens getekend,

17. JosephM

JosephM Member

Eens, in scherpere bochten vaak neiging om over de middellijn te gaan.
    Wat wel vervelend is dat de waarschuwing midden in de reeds ingezette bocht plaatsvindt. Dus hierop bedacht zijn.
    Verder frequenter waarschuwingen dat je je stuur moet vasthouden maar dit is prima.

18. Devils son

Devils son Member

Ja, rijdt dan uit veiligheidsoverwegingen liever tegen een boom aan.

19. Devils son

Devils son Member

Dat laatste gaat alleen maar zorgen voor meer workarounds. Dus helemaal niet prima.

• Like x 1
  20. balblas

balblas Bas

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC