Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie tegen beperkende EU regels voor Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Met software update 2019.16.1 zijn een aantal beperkingen in Autopilot doorgevoerd vanwege nieuwe EU regelgeving. Dit komt het gebruik van autopilot niet ten goede. Zie Tesla nerfs Autopilot in Europe due to new regulations voor achtergrond info.

Petitie:

We are concerned about the future of mobility and autonomous driving. Autonomy is an essential element towards enabling safer traffic, fewer deaths and increased convenience. We fear that current and future regulations (such as ECE/TRANS/WP.29/2016/57 and ECE/TRANS/WP.29/2017/10) will cripple these developments and limit access to Europeans who could benefit from these technologies.

We expect lawmakers to embrace rather than regulate these new technologies and create the right environments for these new developments to thrive. Europe should be setting an example on automotive innovations not stifling them.

Onderteken hier:
https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/
 
Met software update 2019.16.1 zijn een aantal beperkingen in Autopilot doorgevoerd vanwege nieuwe EU regelgeving. Dit komt het gebruik van autopilot niet ten goede. Zie Tesla nerfs Autopilot in Europe due to new regulations voor achtergrond info.

Petitie:

We are concerned about the future of mobility and autonomous driving. Autonomy is an essential element towards enabling safer traffic, fewer deaths and increased convenience. We fear that current and future regulations (such as ECE/TRANS/WP.29/2016/57 and ECE/TRANS/WP.29/2017/10) will cripple these developments and limit access to Europeans who could benefit from these technologies.

We expect lawmakers to embrace rather than regulate these new technologies and create the right environments for these new developments to thrive. Europe should be setting an example on automotive innovations not stifling them.

Onderteken hier:
https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/
Done
 
Petitie lijkt kortzichtig en slecht geïnformeerd.

In de toelichting wordt gerefereerd aan een artikel met 2 kleine aanpassingen en in de petitie zelf naar twee voorstellen die vooral gerelateerd zijn aan trailers en interne luchtkwaliteit van de autocabine. Wellicht lees ik verkeerd en/of heb ik de verkeerde artikelen gelezen maar ik zie het probleem niet voor “AP”. Wat versta je trouwens onder AP (dat veranderd nogal bij Tesla) is bedoel je eigenlijk autonoom rijden? Dat zijn twee verschillende dingen.

Ik vraag me ook af waarom de petitie alleen Tesla AP, als je voorvechter van veiligheid en technologie bent doe je dat toch in de breedte en niet van maar een merk (en dan ook nog de kleinste).

Overigens is er nog een lange weg te gaan met “AP” dus strengere regelgeving tot het product daadwerkelijk volwassen en veilig is lijkt mij toch wel wenselijk voor ieders veiligheid. Zie o.a. dit recente artikel
Tesla didn’t fix an Autopilot problem for three years, and now another person is dead

Overigens ben ook ik voorstander van Tech en draag ik Tesla een warm hart toe. Tegelijkertijd moeten we ook realistisch en kritisch blijven.
 
Last edited:
Petitie lijkt kortzichtig en slecht geïnformeerd.

In de toelichting wordt gerefereerd aan een artikel met 2 kleine aanpassingen en in de petitie zelf naar twee voorstellen die vooral gerelateerd zijn aan trailers en interne luchtkwaliteit van de autocabine. Wellicht lees ik verkeerd en/of heb ik de verkeerde artikelen gelezen maar ik zie het probleem niet voor “AP”. Wat versta je trouwens onder AP (dat veranderd nogal bij Tesla) is bedoel je eigenlijk autonoom rijden? Dat zijn twee verschillende dingen.

Ik vraag me ook af waarom de petitie alleen Tesla AP, als je voorvechter van veiligheid en technologie bent doe je dat toch in de breedte en niet van maar een merk (en dan ook nog de kleinste).

Overigens is er nog een lange weg te gaan met “AP” dus strengere regelgeving tot het product daadwerkelijk volwassen en veilig is lijkt mij toch wel wenselijk voor ieders veiligheid. Zie o.a. dit recente artikel van the Verge:
Tesla didn’t fix an Autopilot problem for three years, and now another person is dead
Tesla didn’t fix an Autopilot problem for three years, and now another person is dead

Overigens ben ook ik voorstander van Tech en draag ik Tesla een warm hart toe. Tegelijkertijd moeten we ook realistisch en kritisch blijven.
Eens, in scherpere bochten vaak neiging om over de middellijn te gaan.
Wat wel vervelend is dat de waarschuwing midden in de reeds ingezette bocht plaatsvindt. Dus hierop bedacht zijn.
Verder frequenter waarschuwingen dat je je stuur moet vasthouden maar dit is prima.
 
Ook getekend.

Ik vraag me wel af wat de beperkte autopilot nu gaat doen als hij een te scherpe bocht moet nemen. Gewoon uitschakelen en uit de bocht gaan? Is dat veiliger dan gewoon de bocht nemen? Ik hoop dat ik iets niet helemaal begrepen heb en dat dat niet is wat ze bedoelen. Toch?

Ja, rijdt dan uit veiligheidsoverwegingen liever tegen een boom aan.
 
Eens, in scherpere bochten vaak neiging om over de middellijn te gaan.
Wat wel vervelend is dat de waarschuwing midden in de reeds ingezette bocht plaatsvindt. Dus hierop bedacht zijn.
Verder frequenter waarschuwingen dat je je stuur moet vasthouden maar dit is prima.

Dat laatste gaat alleen maar zorgen voor meer workarounds. Dus helemaal niet prima.
 
  • Like
Reactions: Dries Verhelle