Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie tegen beperkende EU regels voor Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien moet deze meneer ook de petitie maar tekenen.

Kent iemand hem?

Tesla Model S 100D (2018) review

Vreemde en onbetrouwbare review zeg. Hij schrijft ergens dat hij 15.000 euro heeft betaald voor het systeem. Ik weet niet war hij het over heeft, maar het lijkt geen zuivere koffie.

"Tesla geeft aan dat ik dat had kunnen weten omdat zij aangeven dat het om een betaversie gaat, echter bij aanschaf wordt dit niet aangegeven maar komt de genoemde melding pas bij het inschakelen van het systeem als je de auto hebt. Kosten van het systeem zijn 15.000 euro."
 
Vroeger zat er geen termijn op en kon je simpelweg de richtingsaanwijzer aan zetten en ging de auto zelf een gaatje opzoeken en wachten tot het gat groot genoeg was, net zoals menselijke chauffeurs doen.

Ik vind dat zeer irritant, van die mensen die continu met hun richtingaanwijzer 'aan' rijden. Je weet nooit zeker of ze van baan gaan veranderen of dat ze vergeten zijn hun richtingaanwijzer uit te zetten. Ik vind de eisen m.b.t. richting aangeven en dan binnen een zekere termijn ook de baanwissel doen, heel begrijpelijk.
 
Ik vind dat zeer irritant, van die mensen die continu met hun richtingaanwijzer 'aan' rijden. Je weet nooit zeker of ze van baan gaan veranderen of dat ze vergeten zijn hun richtingaanwijzer uit te zetten. Ik vind de eisen m.b.t. richting aangeven en dan binnen een zekere termijn ook de baanwissel doen, heel begrijpelijk.
Ja en ik vind van niet. Ik zet 'm richtingsaanwijzer aan en zeker als het druk is, is dat natuurlijk ook een vraag of ik er tussen kan. Dan kan je als achterligger zelf beslissen wat je doet, maar jij hebt voorrang en ik niet. En zo reageerde m'n Tesla ook. Gaat perfect.

En getuige het volk dat toch los voorbij rijdt als mijn richtingsaanwijzer aan staat, lijkt de rest ook zo te denken.
 
Iedereen kan uiteraard wat ‘vinden’ op zijn eigen manier maar gelukkig is de wet glashelder en die geldt voor iedereen. Knipper pas aan als je kan en dan pas daarna knipperen en dan gaan..

Handelen voorafgaand aan het richting aangeven
Voorafgaand aan het gebruik van de richtingaanwijzer heb je altijd een plan; je wilt aan het verkeer gaan deelnemen, afslaan, van rijstrook wisselen enzovoort. In stappen betekent dit bij het uitvoeren van je plan het volgende:
  1. Je kijkt eerst of het wel kan of mag (spiegels, vóór de auto en dode hoek, verkeerstekens).
  2. Je laat zien dat je het gaat doen (aangeven van de richting).
  3. Je gaat het doen/voert het uit (inzetten van de gewenste rijrichting of zijdelingse verplaatsing).
 
Iedereen kan uiteraard wat ‘vinden’ op zijn eigen manier maar gelukkig is de wet glashelder en die geldt voor iedereen. Knipper pas aan als je kan en dan pas daarna knipperen en dan gaan..

Handelen voorafgaand aan het richting aangeven
Voorafgaand aan het gebruik van de richtingaanwijzer heb je altijd een plan; je wilt aan het verkeer gaan deelnemen, afslaan, van rijstrook wisselen enzovoort. In stappen betekent dit bij het uitvoeren van je plan het volgende:
  1. Je kijkt eerst of het wel kan of mag (spiegels, vóór de auto en dode hoek, verkeerstekens).
  2. Je laat zien dat je het gaat doen (aangeven van de richting).
  3. Je gaat het doen/voert het uit (inzetten van de gewenste rijrichting of zijdelingse verplaatsing).

Precies hoe NOA/AP al kan werken maar niet doet.

Probleem is volgens mij dat het bevestigen niet met het knipperlicht kan. Deze is volgens mij namelijk altijd hot wired met het knipperlicht systeem en het AP systeem zit er parallel aan vast. Althans, dat is mijn vermoeden bij in ieder geval de S/X.
 
Iedereen kan uiteraard wat ‘vinden’ op zijn eigen manier maar gelukkig is de wet glashelder en die geldt voor iedereen. Knipper pas aan als je kan en dan pas daarna knipperen en dan gaan..

Handelen voorafgaand aan het richting aangeven
Voorafgaand aan het gebruik van de richtingaanwijzer heb je altijd een plan; je wilt aan het verkeer gaan deelnemen, afslaan, van rijstrook wisselen enzovoort. In stappen betekent dit bij het uitvoeren van je plan het volgende:
  1. Je kijkt eerst of het wel kan of mag (spiegels, vóór de auto en dode hoek, verkeerstekens).
  2. Je laat zien dat je het gaat doen (aangeven van de richting).
  3. Je gaat het doen/voert het uit (inzetten van de gewenste rijrichting of zijdelingse verplaatsing).

In Frankrijk zetten ze richtingaanwijzer aan als ze van huis gaan, en die gaat op de bestemming pas uit.
Zal wel een cultuur dingetje zijn.