Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie: trekhaak voor álle Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al ervaring met after market installatie van een trekhaak op een model 3 van voor juni 2019? Verschillende aanbieders bieden wel iets aan. Geeft dit dan geen problemen met de software? Ie er iemand die achteraf nog trekgewicht op kenteken heeft gekregen? Mijn auto is niet van een leasemaatschappij dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken. Ik wil de trekhaak wel gebruiken om kleine boottrailer te trekken (totaal gewicht ~250 kg). Liefs legaal....maar anders neem ik het risico ook wel, maar moet die haak er wel onder kunnen en het geen probleem opleveren met de software in de auto.
 
Iemand al ervaring met after market installatie van een trekhaak op een model 3 van voor juni 2019? Verschillende aanbieders bieden wel iets aan. Geeft dit dan geen problemen met de software? Ie er iemand die achteraf nog trekgewicht op kenteken heeft gekregen? Mijn auto is niet van een leasemaatschappij dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken. Ik wil de trekhaak wel gebruiken om kleine boottrailer te trekken (totaal gewicht ~250 kg). Liefs legaal....maar anders neem ik het risico ook wel, maar moet die haak er wel onder kunnen en het geen probleem opleveren met de software in de auto.
Ja, zelf gedaan. Maar geen trekgewicht. Geen issue met software.

Duiveltje op mijn schouder zegt: Kwa sancties (boete, niet verzekerd zijn, etc.) zal het feitelijke gewicht van de aanhanger misschien niet veel uitmaken.
 
Last edited:
Ja, zelf gedaan. Maar geen trekgewicht. Geen issue met software.

Duiveltje op mijn schouder zegt: Kwa sancties (boete, niet verzekerd zijn, etc.) zal het feitelijke gewicht van de aanhanger misschien niet veel uitmaken.

Wel merk/type heb eronder gezet, ga het ook doen om bootje door de straat te slepen. Alleen even weten welke goed past en normale kop heeft.
 
Wel merk/type heb eronder gezet, ga het ook doen om bootje door de straat te slepen. Alleen even weten welke goed past en normale kop heeft.

Tesla Model 3 (2017 - Present)

Toen ik 'in de markt was, was er nog niets. Zelfs Hoppenbrouwers en Burghof konden toen nog niet leveren. Daarom heb ik zelf deze maar uit Amerika gehaald. Mijn eerste trip met fietsen heb ik eind April 2019 gemaakt. Eerste vakantie in Mei 2019. Gelukkig nog net voordat de M3 standaard met trekhaak geleverd werd :confused:

Zelf importeren maakt het allemaal niet perse eenvoudiger, maar uiteindelijk werkt het allemaal.

De kogel had taps toelopende schouders in plaats van een dunne nek. Fietsendrager kan daar niet tegen. Dus heb ik NL nog een aparte kogel bijgekocht.

Zou nu vrijwel zeker voor Burghof gaan. Hoppenbrouwers heb ik een beetje een 'ongemakkelijk gevoel' bij.

upload_2020-6-3_18-1-19.png
 
Last edited:
Is geen alternatief voor @prettig, want is door de vorm van de kogel, alleen geschikt voor fietsendragers.

Er zijn andere Brink kogels verkrijgbaar (desnoods via andere leverancier) of eventueel bovenzijde kogel materiaal aanbrengen (lassen + glad slijpen + zwart spuiten) zoals ik bij m'n vorige auto ook heb gedaan. Maar al met al blijft het een beetje behelpen als early adopter :(
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Bij mij bieden ze, op basis van mijn kenteken, ook een caravanpakket aan. Terwijl ik toch echt 0 kg trekgewicht op mijn kenteken heb staan :D.
moet lig wel een klein caravan pakket zijn :) want ik heb ook maar max 1000kg trekgewicht.
Ik heb alleen gezocht op merk/model en was niet verder gegaan, had ook nog een ander merk/model als zoek opdracht en wilde alleen zien of er trekhaken bestonden
 
Mijn M3 LR RWD is van sep 2019: geen trekgewicht op kentekencard.

Bedankt! Ik zag via advertenties van andere M3 via RDW-OVI idd ook dat er geen trekgewicht wordt vermeld als de Tesla zonder trekhaak is geleverd. Beschermt Tesla de eigen markt? Op deze wijze verplicht om via Tesla een trekhaak mee te bestellen?

Softwarematig wordt er ook wel iets toegevoegd aam het scherm maar dat hoeft toch niet dé reden te zijn voor "geen trekgewicht" op het kenteken. :rolleyes:
 
Ja, zelf gedaan. Maar geen trekgewicht. Geen issue met software.

Duiveltje op mijn schouder zegt: Kwa sancties (boete, niet verzekerd zijn, etc.) zal het feitelijke gewicht van de aanhanger misschien niet veel uitmaken.
Bedankt voor de info!! Maar begrijp ik goed dat je er dus nog niets mee getrokken hebt? Alleen fietsendrager?

iemand enig idee wat de boete is voor rijden met aanhanger zonder trekhewicht op kenteken? En welke andere ellende nog meer, iig verzekering vermoed ik.

Baal er goed van dat aftermarket trekhaak zo moeilijk is gemaakt door Tesla
 
Last edited:
Vlgs website Burghof is er niks mogelijk bij de RDW om trekgewicht op je kenteken te krijgen. Weet iemand toevallig of dat ook echt zo is. Het lijkt mij een kleine administratieve handeling voor de RDW. De auto is er geschikt voor dat staat vast.