TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

petitie voor EM as vrijdag We want superchargers in Utrecht en Antwerpen.,!

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Mosterdmaker, Jan 29, 2014.

  1. Mosterdmaker

    Mosterdmaker Member

    Joined:
    Dec 13, 2013
    Messages:
    210
    Location:
    Zierikzee
    Hello Elon,

    We Tesla drivers would be even more pleased wih superchargers in Antwerp and Utrecht.

    As we have congested roads, we try to drive without d-tours.

    And as Antwerp and Utrecht are crosspoints you have to pass them traveling in Belgium and the Netherlands.

    Thanks in advance!
     
  2. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,098
    Location:
    Europe
    Both Antwerp and Utrecht are less than 45 miles from Oosterhout.
    Sure, everybody wants a free supercharger in his backyard, but this is a silly request.
     
  3. Hotmint

    Hotmint Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Groningen
    Een supercharger in Groningen klinkt beter :smile:
     
  4. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,098
    Location:
    Europe
    I'd second that motion. (Living near Utrecht, i.e.)
     
  5. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Utrecht, hoe leuk het ook klinkt, maar helaas zou weinig zin hebben.
    Antwerpen daarentegen zou een goede keuze zijn

    Ik zou eerder zeggen een SC in de buurt van Maastricht, dit ivm de opbouw voor de zomer richt Frankrijk en Spanje..
     
  6. Devils son

    Devils son Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    111
    Location:
    Omgeving Eindhoven
    Groningen is een goede, bij Enschede en ik zou zeggen bij de High Tech Campus in Eindhoven. Dan zit je vlak voor het moment dat het verkeer ofwel naar Venlo, ofwel naar Maastricht gaat, waardoor je beide routes dekt. En bovendien is de locatie m.i. passend voor Tesla.

    Met die drie locaties heb je NL denk ik goed afgedekt.
     
  7. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,556
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    Eentje rond Luik, Brussel, Gent en eventueel Namen. En als het echt moet Antwerpen ;-)
     
  8. Gerardf

    Gerardf Active Member

    Joined:
    Sep 16, 2013
    Messages:
    1,074
    Location:
    Culemborg, The Netherlands
    Utrecht en Antwerpen lijkt mij niet realistisch noch passen bij de Tesla strategie. Ik denk eerder aan zuidelijk van Brussel en bijvoorbeeld rond Maastricht of Luik. Dat laatste maakt de route open naar Lux vanuit NL en naar Duitsland vanuit Westelijk Belgie.
     
  9. Devils son

    Devils son Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    111
    Location:
    Omgeving Eindhoven
    Als ik op de site van Tesla kijk komt er iig bij Luik een SC. Dat is ook wel een logische plek.
     
  10. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    #10 widodh, Jan 30, 2014
    Last edited: Jan 30, 2014
    Dus? We moeten overal maar SuperChargers hebben? Lekker nuttig.. Ik heb liever dat Tesla gewoon zorgt dat we bij CCS / Combo stations kunnen laden, dan kunnen we bij de 201 geplande stations van FastNed laden.

    Leuk die exclusieve Tesla laadplekken, maar het is natuurlijk onhaalbaar om overal maar een SC te hebben.

    Tesla heeft altijd aangegeven dat de SC's er komen te staan voor doorgaande routes, maar niet voor ons woon<>werk verkeer.

    Punt is en blijft dat je eerder boos moet zijn dat Tesla er niet voor heeft gezorgd dat wij bij bestaande snelladers niet kunnen laden.
     
  11. Gastogne

    Gastogne Member

    Joined:
    Dec 29, 2013
    Messages:
    159
    Location:
    Rotterdam, the Netherlands
    Meest nuttige is t.h.v. Apeldoorn voor verkeer tussen Noord en Zuid Nederland. Dan kun je op de heen en terugweg een halve accu tanken om weer vol te zijn en met een SC daar cover je een heel gebied van Eindhoven tot aan Amsterdam dat naar het Noorden van Nederland wil (en andersom, heel het noorden tot aan die gebieden)
     
  12. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,700
    Location:
    Haarlem
    Mee eens!!
     
  13. pebell

    pebell Member

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    557
    Location:
    Leiden, The Netherlands
    Helemaal eens. Specs beschikbaar maken zodat third parties zoals FastNed het Tesla protocol kunnen ondersteunen, of zelf aansluiten bij (de facto) standaarden zoals CHAdeMO en CCS/Combo - en liefst beide wegen tegelijk bewandelen. Als de GenIII/Model E komt in de volumes die Elon voorziet kan je die onmogelijk voorzien met alleen maar proprietary Tesla charging infrastructure.

    Maar los daarvan vind ik het wel wat makkelijk om te zeggen dat omdat SC's voor de US situatie zijn bedacht (woon-werkverkeer binnen de eigen stad, "reizen" via SC's tussen steden) dat dat in Europa ook één op één geldt. Oosterhout en Zevenaar staan niet zo hoog in de wereldranglijst van SC's omdat al die auto's die daar staan te laden op reis naar het buitenland zijn. En ook niet (hoewel de grap natuurlijk mooi is) omdat Nederlanders zo zuinig zijn. Die staan daar omdat Nederlanders, _juist_ omdat ons land zo klein is en de steden daardoor relatief dicht bij elkaar liggen, routinematig meerdere grote steden op één dag aandoen en diezelfde dag ook weer naar huis willen rijden. En daardoor dus gemiddeld veel meer kilometers per dag rijden dan de gemiddelde amerikaan.

    In dat kader denk ik dat het heel billijk is om ook de bovenste helft van Nederland te voorzien van minstens één Supercharger. Die wordt, zeker weten, net zo druk als Oosterhout. En zal zeker in een belangrijke behoefte voorzien - namelijk nog een beetje op tijd thuis komen 's avonds zonder eerst meer dan een uur lang in de auto een boekje te zitten lezen bij een FastNed station.
     
  14. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,900
    Location:
    Netherlands
    +1

    ------------

    - - - Updated - - -

    +1
    helemaal mee eens..
     
  15. Z1970

    Z1970 Tezla has arrived

    Joined:
    Feb 19, 2013
    Messages:
    798
    Location:
    Vianen
    Ik zou er ook liever een in de buurt van Groningen en Maastricht hebben (want ik woon in Utrecht). Makes a lot more sense driving up to Bremen/Hamburg or down to Luxembourg/Trier.
     
  16. MJKA

    MJKA Member

    Joined:
    Dec 9, 2013
    Messages:
    359
    Location:
    Vleuten, The Netherlands
    Ik stem voor Emmeloord als brug naar het Friesland en Groningen en Noord-Duitsland.
     
  17. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,146
    Sorry, maar mijn stem heb je niet.
    Dat ze maar eerst zorgen dat we deze zomer met z'n allen naar het zuiden kunnen.
     
  18. Rprp

    Rprp Member

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    177
    Location:
    Groningen, Netherlands
    Eens! Utrecht klinkt leuk, maar Oosterhout ligt natuurlijk al vlakbij (idem voor Zevenaar). Ik heb de afgelopen week 3x Groningen <> Zoetermeer moeten doen en dan wordt het zonder Supercharger toch wel erg lastig als locatie laden niet mogelijk is.

    Een Supercharger bij Almere/Lelystad/Almere zal dit "probleem" oplossen. Dan kunnen mensen vanuit het noorden zonder problemen richting Denhaag/Rotterdam/Amsterdam en weer terug (en andersom natuurlijk :smile:)
     
  19. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Dit is natuurlijk een veel betere oplossing. Protocol vrijgeven zodat we kunnen laden op de Fastned stations. Ik heb er totaal geen probleem mee om even 50kw voor 20 min te laden zodat ik dat laatste stukje gewoon met het verkeer mee kan gaan in plaats van "Opa stand" te rijden vanwege de batterij.
    Hoop dat ze vrijdag aan Elon vragen wanneer we de mogelijkheid hebben te laden aan andere snelladers in Nederlands (of Europa)..
     
  20. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,057
    Location:
    Netherlands
    Verkoop van superchargers aan derden (zoals FastNed) voor commerciele exploitatie lijk me ook een prima optie.
    (als ze het protocol niet vrij willen geven)

    Verder de laatste 'inside information' over de beschikbaarheid van de Chademo adapater (vorige week):

    The latest I have heard for the CHAdeMO is early March for the North American version and April for the European version.

    Zou aardig zijn als Elon dat kan bevestigen.
     

Share This Page