Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Photoshoot met Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
De reacties zijn misschien wel hard, maar eerlijk. En zeker niet naar Xavier gericht. Maar ik begrijp dat het vervelend zal over komen en dat hij waarschijnlijk iets anders had verwacht. Toch sluit ik me aan bij de gegeven opmerkingen, niettegenstaande ik van fotografie ook niet veel kaas heb gegeten.;)

Het is niet omdat je professionele apparatuur heb, dat je automatisch professioneel fotograaf bent. En zoals al werd aangegeven is het fotograferen van auto's een andere materie dan blote madammen trekken.

de website van Bart Boodts zal dan weer piekmomenten gekend hebben.;)
Bartje, die zijn naam soms wel ongelukkig in de foto stopt...
 
Zo, Xavier dacht iets moois gekregen te hebben en lezen we hier ook niet meer terug. :confused:

Fotografie vindt ik wel iets persoonlijks, de een vind iets al mooi waarbij de ander er zeker niet mee tevreden is. Beetje lastig dan ook als die ene er niet op die professionele wijze naar kan kijken omdat hij dergelijke zaken eenvoudigweg niet kan herkennen. Kan me voorstellen dat Xavier zich nu even wat minder voelt maar ik mag ervan uit gaan dat het niet persoonlijk bedoeld is. Het gaat in dit geval dan ook niet over hem, maar om het beoordelen van het werk van de maker door enkele "vakbroeders". Heb inmiddels ook al wel geleerd dat men zich al snel professioneel fotograaf noemt en waarbij inderdaad de resultaten dan niet professioneel te noemen zijn. Fotografie is echt een vak waar maar weinig echt kunstenaars zijn. Dat werk kan ik zeker waarderen, zeker omdat ik van mezelf wel weet dat ik dan niet zo goed ben. Daarbij gaat het niet altijd om het materiaal wat een fotograaf gebruikt, maar meer om wat je er mee kan. Ik vindt het dan een veel leukere uitdaging om bijvoorbeeld een systeemcameraatje een mooie plaat te maken dan met de meest dure spiegelreflex. Het dure materiaal is zeker geen garantie voor een mooie plaat.

Wel leuk idee om een keer met een paar "hobbyisten" onze eigen Tesla op de foto te zetten in een leuke en passende omgeving onder het genot van wat te drinken en te eten. Altijd leuk om van elkaar te leren en er een leuke en gezellige (mid)dag aan over te houden.

Uiteraard heb ik Xavier niet willen kwetsen. Hij vraagt een oordeel en ik kan dat oordeel als professionele fotograaf met enige ervaring als autofotograaf geven.
Komend voorjaar wil ik graag een aantal mede-Teslarijders laten zien hoe je mooie foto's kunt maken van je Tesla. Er hebben zich al enkele liefhebbers gemeld. Stuur me een PM met je 06 nummer en ik zet je op een lijstje.
Een tweetal voorbeelden:

WIM_6111.jpg
WIM_6279.jpg
 
  • Like
Reactions: Ormond
Wim,
je mag me ook aan het lijstje toevoegen voor de tips en tricks . Ik zie wel of ik kan komen op dat moment.

vraagje bij de foto's. Is dit met of zonder Photoshop?
Anders had ik de lijnen, de plas en het blauwe bord tussen de bomen nog we gewerkt.

zonder photoshop: de ingeklapte spiegels op de tweede foto!
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Wim,
je mag me ook aan het lijstje toevoegen voor de tips en tricks . Ik zie wel of ik kan komen op dat moment.

vraagje bij de foto's. Is dit met of zonder Photoshop?
Anders had ik de lijnen, de plas en het blauwe bord tussen de bomen nog we gewerkt.

zonder photoshop: de ingeklapte spiegels op de tweede foto!
Dit zijn foto's direct uit de camera. Geen Photoshop.
 
  • Like
Reactions: Xfrank