Serieus ?? Ik ga het opzoeken.
Ik vind het een raar advies.
Remmen (te) weinig gebruiken is niet goed..... Maar wat is weinig? Door regenereren worden de remschijven/blokken weinig gebruikt. Dat is niet erg als er maar geen "dichtgesmeerde/gepolijste" remblokken ontstaan. Door het "glazuurlaagje" neemt het remvermogen dan aanzienlijk af en kunnen remmen ook gaan piepen. Dit gebeurd overigens niet na een paar dagen en zelfs niet na een paar weken. Het vermelde "glazuurlaagje" kun je verwijderen door het geheel te demonteren en een schuurpapiertje over de remblokken te halen. Dat is veel werk en doe je in de praktijk niet. Zo nu en dan even flink remmen is ook een oplossing om "glazuren" te voorkomen of te verhelpen.
Vroeger ging ik ca. 1x per jaar met de auto van mijn opa aan de slag met geglazuurde remmen. Mijn opa had de oorlog meegemaakt en was bijzonder zuinig. Remde altijd op de motor en de remmen werden eigenlijk nooit gebruikt. Na verloop van tijd deden de remmen het bijna niet meer omdat de "glazuurlaag" op de blokken veel minder ruw waren en daardoor minder remvermogen hadden. Wat ik deed heeft hij nooit geweten en dat is maar goed ook

. Auto ongelofelijk op z;n staart trappen en diverse keren hard remmen. Daarna laten afkoelen, met raampjes open rijden om stank weg te krijgen en weer rustig de straat in rijden. Opa was daarna altijd in z'n sas. Auto remde veel beter en hij had geen dure garagerekening
Nb: tussen haakjes vermelde termen zijn wellicht geen vaktermen maar geven wel aan wat er gebeurd......
Daarnaast is het ook goed om de remmen "gangbaar" te houden. Als de remmen helemaal niet gebruikt zouden worden kan e.a. met verloop van tijd vast gaan zitten. Zeker in koude/vochtige/pekelachtige klimaten waar je overigens geen roze panters zal tegenkomen

Het gangbaar houden is niet zo'n probleem met een Tesla. Bij stoppen worden de remmen met regelmaat bediend.
Het "glazuurlaagje" kan wel voor problemen zorgen als je gaat rijden als mijn opa en geen kleinzoon hebt die af en toe met de auto gaat rijden..... Als je auto vaak buiten staat en de schijven wat oppervlakte roest hebben scheelt dat soms ook (blokken worden daardoor opgeruwd) Maar als je echt met een fluwelen roze panter rechtervoetje gaat rijden dan zou ik het advies van "Mad Pussy" toch maar opvolgen. Wellicht iets minder vaak dan vermeld maar aan einde van een afrit op de rijksweg even de mechanische rem goed doordrukken kan echt geen kwaad. En op deze wijze gaan je remblokken/schijven nog steeds 300.000 km mee bij een Tesla
Overigens helpt de auto in de winter ook een handje mee door regenereren bij lagere temperaturen te beperken. Daarmee worden de schijven/remblokken vanzelf wat actiever gebruikt.
