Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

pinpad niet actief

This site may earn commission on affiliate links.
Auto vanochtend weer in Amsterdam afgeleverd... Dit is de derde keer. Ik snap dat het een lastig probleem is, maar ik hoop echt dat ik niet voor de vierde keer hoef te komen. Ik heb veel begrip en wordt niet gauw boos, maar drie is echt de limit!
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Auto vanochtend weer in Amsterdam afgeleverd... Dit is de derde keer. Ik snap dat het een lastig probleem is, maar ik hoop echt dat ik niet voor de vierde keer hoef te komen. Ik heb veel begrip en wordt niet gauw boos, maar drie is echt de limit!
Grr.. konden probleem niet repliceren, of ik de volgende keer een filmpje wil maken. Komt op mij over als 'u liegt'. Nu behoorlijk slecht gevoel over Tesla. Inmiddels drie collega's gesproken (waaronder met meer Tesla's) die ook met dit gevoel zitten. Ik ben nog steeds fan van Tesla en Musk, maar als er alternatieven komen op het gebied van FSD dan word mijn volgende niet zeker weer een Tesla.

NB: niet alleen pinpad probleem, maar ook de 'onenigheid' over de noodzaak vervangen 'draagarmen/assen' onder garantie (ander topic).
 
Grr.. konden probleem niet repliceren, of ik de volgende keer een filmpje wil maken. Komt op mij over als 'u liegt'. Nu behoorlijk slecht gevoel over Tesla. Inmiddels drie collega's gesproken (waaronder met meer Tesla's) die ook met dit gevoel zitten. Ik ben nog steeds fan van Tesla en Musk, maar als er alternatieven komen op het gebied van FSD dan word mijn volgende niet zeker weer een Tesla.

NB: niet alleen pinpad probleem, maar ook de 'onenigheid' over de noodzaak vervangen 'draagarmen/assen' onder garantie (ander topic).
Om gek van te worden lijkt me. Zoiets als de cv monteur bellen omdat de verwarming is uitgevallen en als ie dan komt doet alles het weer. Voor zolang het duurt.

Al gedacht aan een ander service center? Den Haag deed bij mij niet moeilijk over draagarmen.
 
de 'onenigheid' over de noodzaak vervangen 'draagarmen/assen' onder garantie

Ik rij al 100000km met draagarmen die trillen als de vering op ‘standaard’ staat. Ik rij sedertdien altijd op laagste stand.. Zelfs over drempels. Slechts heel uitzonderlijk verhoog ik de vering. Vooral op onverharde wegen/parkings.
Onlangs nog laten controleren door SeC Latem en ze zijn nog goed bevonden. Ook in de keuring vorige maand geen opmerkingen. De wagen is buiten garantie, ze hadden er aan kunnen verdienen. ‘In garantie’ is dus de reden niet.
 
En ik ben nu echt behoorlijk boos: touchscreen doet het weer niet, kan dus voor de VIERDE keer weer naar Amsterdam hetgeen (twee maal heen en terug) elke keer een halve dag kost.

Ik rij 40 jaar auto, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik voor hetzelfde probleem zo vaak terug moest. :mad: :mad: :mad:
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Pff, dat begint inderdaad ontzettend vervelend te worden. Ik zou adviseren om richting Tesla aan te sturen op vervanging van de gehele MCU(2). Dit probleem is pas opgetreden na upgrade van MCU1 naar MCU2 en dan zou je het in feite gewoon op een "ondeugdelijk product" kunnen gooien. Je hebt ze meerdere malen de kans gegeven om het op te lossen maar het probleem blijft bestaan.
 
  • Like
Reactions: Gtech
Pfoe, dat is best kuhhhhhhh###. Je zou toch verwachten dat zo’n bak rijdende data wel ergens zou kunnen aangeven waar het probleem zit. Succes, hoop dat ze het snel fixen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Donderdag auto gebracht, net weer opgehaald. Helaas hebben ze niets kunnen vinden. Maar... ik ben zeer uitgebreid en vriendelijk te woord gestaan, rustig de tijd gekregen om het hele verhaal nogmaals te doen en de conclusie was: 'we kunnen u niet nog vier keer terug laten komen' en ze gaan een complete MCU2, inclusief scherm bestellen. Ook het verzoek om een bugreport in de auto te maken maar dat werkt niet als je touchscreen het niet doet <grin>.

Denk dat dit een mooie stap naar de oplossing is! Communicatie en een vriendelijke houding maken dat ik met een niet verholpen storing toch met een positief gevoel vertrek.

De upgrade is gepland voor 1 september, ik zal dit draadje tzt updaten.
 
Last edited: