Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Plotseling sterk afremmen

This site may earn commission on affiliate links.
Wie van jullie heeft ook wel eens dat wanneer je met adaptief cruise control of autopilot 1 rijdt dat de auto altijd op een bepaalde plek van een route opeens sterk begint af te remmen? Alsof er ineens een auto voor je de baan op gaat? Terwijl er geen auto in de buurt is waar hij op zou moeten reageren.
Ik heb dat bij de plek Esso Ruyven bij Pijnacker waar ook een Burger King is gevestigd. Misschien kent iemand die plek. Het is daar 3 baans maar in welke baan ik ook rijdt altijd op dezelfde plek remt de auto sterk af en moet ik het overnemen.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Dit staat zeker bekend onder Ghost braking, klopt dat?
 
Ik weet niet of dit echt Phantom braking is (altijd zelfde plaats lijkt op iets anders), maar dat het een bekend fenomeen is, ja.

Er is ook iets als fleet speed en al ken ik de locatie niet: wellicht een parallelweg of fly-over in de buurt?
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ja of een afrit.
Ik maak het in NL eigenlijk niet meer mee maar in DK viel het me op dat het elke keer bij een afrit van de snelweg was.
De auto denkt door verkeerde gps dat dat het op een afrit zit en remt daarom af.
De afrit klopt inderdaad. Er is geen viaduct of flyover in de buurt. Vreemde was dat toen ik afgelopen vrijdag in de middelste baan reed ik er geen last van had. Wel in de buitenste en in de binnenste baan (dichtst bij de afrit). Dus het zou iets met verkeerde gps info kunnen zijn. Ik merk het inderdaad soms ook bij andere afritten, dan wil de auto soms de afrit nemen, op het laatste moment. Handen aan het stuur is geen overbodige waarschuwing!
 
  • Like
Reactions: robertvg