Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Plotselinge wijziging tariefstelling publieke laadpaal

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, allemaal Nuon hier. Maar straat parkeren doe ik dus niet. Palen in de Q-Park zijn 22kW van New Motion.

Alleen zit er bij deze palen dus ook een tarief per minuut bij. Ik snap dat dus niet...

Dat zal wel zijn om te voorkomen dat je de hele dag aan de paal blijft hangen. Snap ik wel, maar neemt niet weg dat 't voor jou als bewoner wat onhandig is. Ben alleen bang dat NewMotion hier geen uitzondering voor gaat maken.

Overigens geldt voor de openbare Nuon laadpalen ook een kleeftarief van 1kWh per uur tussen 7.00 en 19.00. Zoiets zou voor die NewMotion laders ook wel een oplossing zijn.
 
Heel dat verhaal dat NewMotion duurder is dan CPO is heel leuk, maar ik heb hier in de buurt een Allego laadpaal die in de Smoov app duurder is dan met NewMotion... 34 cent met NewMotion, 39 cent / kWh + 25 cent starttarief met Smoov.
 
Hele goede tip! Voor €35 per maand flat fee. Lijkt een top deal voor ons. Afgelopen maand 610kWh gebruikt voor beide auto’s.
Ik heb deze pas ook en gebruik 'm al sinds Dec 2018 op de Allego paal in mijn wijk. Heb hier op 't forum ook al eens eerder gemeld en was eerlijk gezegd verbaasd dat niet meer leden deze pas gebruikten. Als je aangewezen bent op openbaar laden en de lokale laad paal wordt ondersteunt door deze pas is het voor zover ik kan overzien nog steeds de goedkoopste pas.

In het begin werden betrekkelijk weinig palen ondersteunt, maar tegenwoordig steeds meer, ook die van TNM.

Overigens €35/mnd plus €2 per AC laadsessie. Na 2 à 3 sessies al break even tov laden met TNM pas.
 
Ik maak sinds april ook gebruik van deze pas. Dit is echt een goede deal. Nadeel wel is dat je in Nederland bij NM en Allego kunt laden en verder nergens anders. Ik heb gewoon een eigen paal thuis. Maar laad toch zeker 500 kWh per maand op straat. Jammer dat je voor deze optie naar een Duitse leverancier moet uitwijken. Waarom is er hier niet een bedrijf die dit aanbiedt.

verigens €35/mnd plus €2 per AC laadsessie. Na 2 à 3 sessies al break even tov laden met TNM pas.
 
Ik maak sinds april ook gebruik van deze pas. Dit is echt een goede deal. Nadeel wel is dat je in Nederland bij NM en Allego kunt laden en verder nergens anders. Ik heb gewoon een eigen paal thuis. Maar laad toch zeker 500 kWh per maand op straat. Jammer dat je voor deze optie naar een Duitse leverancier moet uitwijken. Waarom is er hier niet een bedrijf die dit aanbiedt.
Laad palen van EVnet en E-laad schijnen ook te werken.
 
  • Disagree
Reactions: Jumpers
Omdat de Nederlandse bedrijven er geen geld op toe willen leggen?
Alsof TNM met z'n €7,60 per DC sessie bij Ionity iets verdient.

Voorlopig is SW Düsseldorf Flat nog steeds een prima deal. En is het de enige aanbieder die tot nu toe niet z'n tarieven aangepast heeft na een aantal maanden een stunt tarief gebruikt te hebben waarvan iedereen wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik noem EINS, Maingau, Telekom.
 
Het heeft even geduurd, maar ik heb een reactie terug van NewMotion:

Aangezien u hier niet van op de hoogte was, hebben wij na overleg met de financiële afdeling besloten een deel van de gefactureerde laadsessies te vergoeden. De tariefswijziging heeft plaatsgevonden op 22 juli 2019. Hierdoor ontvangt u een creditnota waarin het verschil in kosten voor de laadsessies op de desbetreffende laadpunten in de periode tussen 22 juli 2019 tot en met eind augustus aan u worden vergoed. Aangezien het na deze periode mogelijk was om de wijziging ook op de factuur terug te zien, is het helaas niet mogelijk om de opvolgende laadsessies te crediteren.

Ik ben hier tevreden mee. Ze zien het zelf dus ook in en crediteren een deel van mijn facturen.

Reactie duurde even van ze, maar gelukkig met een goed bericht.