TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Plugless charging voor tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Philinator, Feb 16, 2016.

1. LastNLSig

LastNLSig Active Member

We geloven wel in voortuitgang van de techniek. We geloven niet in het aanpassen of negeren van natuurkundige wetten.

2. Rick A.

Rick A. Member

Aan de ene kant spijtig dat de betekenis van smilies niet algemeen goed is, aan de andere kant wel blij dat Wim er steeds serieus op in gaat, anders had ik een leuk stukje gemist. Leuke projectjes die eierfietsen! Behoort een Velotilt met Bosch aandrijving ook tot de mogelijkheden?

3. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Je kan niet alles achter smileys verstoppen. En als het over een vermeend gebrek aan fantasie gaat word ik wel heel wakker.
    Even over de VeloTilt. Er zijn verschillende opties voor de aandrijving van de VeloTilt. Twee borstelloze synchroon motoren van ieder 500 Watt brengen de fiets op ruim 100 km/u. Met 3 kW op ruim 170 km/u. Die synchroon motoren kunnen in de wielnaven worden ingebouwd, ze zijn niet groter dan 6 x 8 cm.
    En een VeloTilt, het woord zegt het al, kan in de bocht hellen. Veiliger en sneller.

VeloTilt.jpg

4. basvk

basvk Active Member

En kan die ook plugless laden? :-D

5. schonelucht

schonelucht Active Member

Langs de andere kant. Zelfs dat lage vermogen maakt je batterij virtueel ongeveer 10kWh groter. Dat kost je bij Tesla ongeveer 7500 EUR, dus er is zeker een economische waarde in zo'n systeem. Kans is natuurlijk wel groot dat het technisch onhaalbaar is te implementeren voor een rijdend voertuig of dat de kosten gewoon astronomisch zijn. Langs de andere kant, je hoeft niet alle wegen te voorzien : enkel die gebruikt voor lange trajecten. In concreto het rechterbaanvak van een autosnelweg. Maar goed, aangezien er zelfs over zoiets triviaals als een DC lader slechts zeer traag eenheid in de systemen komt spreken we nog minstens decennia eer de infrastructuur beheerders hier werkelijk iets mee zouden kunnen.

6. Rick A.

Rick A. Member

Jawel hoor ;) Kijk, heb ik het weer gedaan! ;)

Communiceren via geschreven tekst geeft niet de nuanceringsmiddelen die je in een normaal gesprek hebt. Daarom gebruik ik smilies om aan te geven dat je de opmerking niet serieus moet nemen. Pak je hem op eigen risico toch serieus op, verberg ik mij achter de smiley ;) Werkt prima, zie je?

Overigens, terugkomende op de Velotilt, tegen de tijd dat kreukelzones, gordels, airbags, etc. niet meer nodig zijn, omdat het wegennet zo slim is dat elke botsing of calamiteit voorkomen wordt, zullen we toch naar lichtgewicht transportvoertuigen overstappen. Zo'n VeloTilt zie ik wel zitten (met motor). Alhoewel, 170km/h lijkt me wel heel erg snel. Dat zal niet met deze bandjes haalbaar zijn, vermoed ik?

7. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Met deze bandjes is met een vergelijkbare romp in Battle Mountain 134 km/u gereden. Het gewicht van een VeloTilt is tussen 30 en 38 kg en met bestuurder tussen 100 en 120 kg. Met dit prototype is nog niet harder gereden dan 60 km/u, zonder motor. Kreukelzone en gordels zitten er wel in, een airbag - nog - niet.

8. e-Rik

e-Rik Member

Doe mij zo'n Velotilt, instant maximaal 82 kg wegen, deal.

9. Namervio

Namervio Member

Ik fiets veel op mijn Pina - ook naar kantoor (ong. 100km enkele reis). Heb wel eens gekeken naar velomobiel om vaker/structureler te kunnen fietsen naar kantoor. Als de velotilt uiteindelijk op de markt komt (dat is het plan?) ben ik erbij. De verkoop start in-store of online..:wink:..?

10. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Wij zijn het prototype van de VeloTilt nu aan het testen. Als alles goed verloopt komt de fiets op de markt. Reken wel op ruim tien mille.

11. Refie

Refie Member

Een Pinarello kan ook een prijskaartje van 10k hebben..:rolleyes::rolleyes:

12. Namervio

Namervio Member

Volledig OT, maar hoe loopt het testen / waar zit je in het proces? Vind t een erg mooi project!

13. Carl Leermakers

Laatste tien mails zijn een nieuw apart draadje waard, nee?

14. Wim S.

Wim S. Supporting Member

#34 Wim S., Feb 20, 2016
    Last edited: Feb 20, 2016
    Inderdaad OT. De liefhebbers kunnen op mijn blog de ontwikkelingen volgen.
    wimschermer.blogspot.nl

15. tonvanboven

tonvanboven Member

16. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Ja Ton, ik werd er via pm door Carl ook al opgewezen. Zal het in de posting ook verbeteren.
    Dank voor je oplettendheid.

17. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

PLCT

Weer back on topic :​

Dat plugless charging, dat zouden ze moeten inbouwen in taxi standplaatsen.
    Prijsvraagje: Hoeveel vliegen denk jij dat we dan in één klap slaan?

18. Desiré

Desiré Member

Vind ik een goed idee! Daar is dit product uitermate geschikt voor. Men maakt dan ook nog eens minder kilometers en is denk ik ook nog eens productiever. Moet dus wat mogen kosten lijkt me.

19. Desiré

Desiré Member

Hieronder een artikeltje in de PCM van maart 2016; "Google wil auto's draadloos opladen".

IMG_3249.JPG

20. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Interessant! Zou natuurlijk (als het net zo efficient werkt) een mooie vervolg stap zijn in de techniek omtrent het elektrisch rijden. De Porsche Mission E moet ook draadloos op te laden zijn volgens Porsche. Het duurt echter nog even voordat de Mission E op de markt komt. http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx#/reveal

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC