Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Plugless charging voor tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Aan de ene kant spijtig dat de betekenis van smilies niet algemeen goed is, aan de andere kant wel blij dat Wim er steeds serieus op in gaat, anders had ik een leuk stukje gemist. Leuke projectjes die eierfietsen! Behoort een Velotilt met Bosch aandrijving ook tot de mogelijkheden?
 
Aan de ene kant spijtig dat de betekenis van smilies niet algemeen goed is, aan de andere kant wel blij dat Wim er steeds serieus op in gaat, anders had ik een leuk stukje gemist. Leuke projectjes die eierfietsen! Behoort een Velotilt met Bosch aandrijving ook tot de mogelijkheden?
Je kan niet alles achter smileys verstoppen. En als het over een vermeend gebrek aan fantasie gaat word ik wel heel wakker.
Even over de VeloTilt. Er zijn verschillende opties voor de aandrijving van de VeloTilt. Twee borstelloze synchroon motoren van ieder 500 Watt brengen de fiets op ruim 100 km/u. Met 3 kW op ruim 170 km/u. Die synchroon motoren kunnen in de wielnaven worden ingebouwd, ze zijn niet groter dan 6 x 8 cm.
En een VeloTilt, het woord zegt het al, kan in de bocht hellen. Veiliger en sneller.

VeloTilt.jpg
 
Stel dat er met een grotere afstand 3.6 kW haalbaar is. Je legt 100 km af in een uur. Dan heb je dus 3.6 kW geladen en .... 25 kWu verbruikt.

Langs de andere kant. Zelfs dat lage vermogen maakt je batterij virtueel ongeveer 10kWh groter. Dat kost je bij Tesla ongeveer 7500 EUR, dus er is zeker een economische waarde in zo'n systeem. Kans is natuurlijk wel groot dat het technisch onhaalbaar is te implementeren voor een rijdend voertuig of dat de kosten gewoon astronomisch zijn. Langs de andere kant, je hoeft niet alle wegen te voorzien : enkel die gebruikt voor lange trajecten. In concreto het rechterbaanvak van een autosnelweg. Maar goed, aangezien er zelfs over zoiets triviaals als een DC lader slechts zeer traag eenheid in de systemen komt spreken we nog minstens decennia eer de infrastructuur beheerders hier werkelijk iets mee zouden kunnen.
 
Je kan niet alles achter smileys verstoppen.
...
Jawel hoor ;) Kijk, heb ik het weer gedaan! ;)

Communiceren via geschreven tekst geeft niet de nuanceringsmiddelen die je in een normaal gesprek hebt. Daarom gebruik ik smilies om aan te geven dat je de opmerking niet serieus moet nemen. Pak je hem op eigen risico toch serieus op, verberg ik mij achter de smiley ;) Werkt prima, zie je?

Overigens, terugkomende op de Velotilt, tegen de tijd dat kreukelzones, gordels, airbags, etc. niet meer nodig zijn, omdat het wegennet zo slim is dat elke botsing of calamiteit voorkomen wordt, zullen we toch naar lichtgewicht transportvoertuigen overstappen. Zo'n VeloTilt zie ik wel zitten (met motor). Alhoewel, 170km/h lijkt me wel heel erg snel. Dat zal niet met deze bandjes haalbaar zijn, vermoed ik?
 
Overigens, terugkomende op de Velotilt, tegen de tijd dat kreukelzones, gordels, airbags, etc. niet meer nodig zijn, omdat het wegennet zo slim is dat elke botsing of calamiteit voorkomen wordt, zullen we toch naar lichtgewicht transportvoertuigen overstappen. Zo'n VeloTilt zie ik wel zitten (met motor). Alhoewel, 170km/h lijkt me wel heel erg snel. Dat zal niet met deze bandjes haalbaar zijn, vermoed ik?
Met deze bandjes is met een vergelijkbare romp in Battle Mountain 134 km/u gereden. Het gewicht van een VeloTilt is tussen 30 en 38 kg en met bestuurder tussen 100 en 120 kg. Met dit prototype is nog niet harder gereden dan 60 km/u, zonder motor. Kreukelzone en gordels zitten er wel in, een airbag - nog - niet.
 
Ik fiets veel op mijn Pina - ook naar kantoor (ong. 100km enkele reis). Heb wel eens gekeken naar velomobiel om vaker/structureler te kunnen fietsen naar kantoor. Als de velotilt uiteindelijk op de markt komt (dat is het plan?) ben ik erbij. De verkoop start in-store of online..:wink:..?
 
Ik fiets veel op mijn Pina - ook naar kantoor (ong. 100km enkele reis). Heb wel eens gekeken naar velomobiel om vaker/structureler te kunnen fietsen naar kantoor. Als de velotilt uiteindelijk op de markt komt (dat is het plan?) ben ik erbij. De verkoop start in-store of online..:wink:..?
Wij zijn het prototype van de VeloTilt nu aan het testen. Als alles goed verloopt komt de fiets op de markt. Reken wel op ruim tien mille.
 
Weer back on topic :​

Dat plugless charging, dat zouden ze moeten inbouwen in taxi standplaatsen.
Prijsvraagje: Hoeveel vliegen denk jij dat we dan in één klap slaan?

Vind ik een goed idee! Daar is dit product uitermate geschikt voor. Men maakt dan ook nog eens minder kilometers en is denk ik ook nog eens productiever. Moet dus wat mogen kosten lijkt me.