TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Plugless charging voor tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Philinator, Feb 16, 2016.

  1. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,128
    Location:
    Netherlands
    We geloven wel in voortuitgang van de techniek. We geloven niet in het aanpassen of negeren van natuurkundige wetten.
     
  2. Rick A.

    Rick A. Member

    Joined:
    Aug 26, 2015
    Messages:
    901
    Location:
    Netherlands
    Aan de ene kant spijtig dat de betekenis van smilies niet algemeen goed is, aan de andere kant wel blij dat Wim er steeds serieus op in gaat, anders had ik een leuk stukje gemist. Leuke projectjes die eierfietsen! Behoort een Velotilt met Bosch aandrijving ook tot de mogelijkheden?
     
  3. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    4,972
    Location:
    De Woude NL
    Je kan niet alles achter smileys verstoppen. En als het over een vermeend gebrek aan fantasie gaat word ik wel heel wakker.
    Even over de VeloTilt. Er zijn verschillende opties voor de aandrijving van de VeloTilt. Twee borstelloze synchroon motoren van ieder 500 Watt brengen de fiets op ruim 100 km/u. Met 3 kW op ruim 170 km/u. Die synchroon motoren kunnen in de wielnaven worden ingebouwd, ze zijn niet groter dan 6 x 8 cm.
    En een VeloTilt, het woord zegt het al, kan in de bocht hellen. Veiliger en sneller.

    VeloTilt.jpg
     
  4. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    3,075
    Location:
    Eindhoven
    En kan die ook plugless laden? :-D
     
  5. schonelucht

    schonelucht Active Member

    Joined:
    Mar 10, 2014
    Messages:
    4,786
    Location:
    Nederland
    Langs de andere kant. Zelfs dat lage vermogen maakt je batterij virtueel ongeveer 10kWh groter. Dat kost je bij Tesla ongeveer 7500 EUR, dus er is zeker een economische waarde in zo'n systeem. Kans is natuurlijk wel groot dat het technisch onhaalbaar is te implementeren voor een rijdend voertuig of dat de kosten gewoon astronomisch zijn. Langs de andere kant, je hoeft niet alle wegen te voorzien : enkel die gebruikt voor lange trajecten. In concreto het rechterbaanvak van een autosnelweg. Maar goed, aangezien er zelfs over zoiets triviaals als een DC lader slechts zeer traag eenheid in de systemen komt spreken we nog minstens decennia eer de infrastructuur beheerders hier werkelijk iets mee zouden kunnen.
     
  6. Rick A.

    Rick A. Member

    Joined:
    Aug 26, 2015
    Messages:
    901
    Location:
    Netherlands
    Jawel hoor ;) Kijk, heb ik het weer gedaan! ;)

    Communiceren via geschreven tekst geeft niet de nuanceringsmiddelen die je in een normaal gesprek hebt. Daarom gebruik ik smilies om aan te geven dat je de opmerking niet serieus moet nemen. Pak je hem op eigen risico toch serieus op, verberg ik mij achter de smiley ;) Werkt prima, zie je?

    Overigens, terugkomende op de Velotilt, tegen de tijd dat kreukelzones, gordels, airbags, etc. niet meer nodig zijn, omdat het wegennet zo slim is dat elke botsing of calamiteit voorkomen wordt, zullen we toch naar lichtgewicht transportvoertuigen overstappen. Zo'n VeloTilt zie ik wel zitten (met motor). Alhoewel, 170km/h lijkt me wel heel erg snel. Dat zal niet met deze bandjes haalbaar zijn, vermoed ik?
     
  7. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    4,972
    Location:
    De Woude NL
    Met deze bandjes is met een vergelijkbare romp in Battle Mountain 134 km/u gereden. Het gewicht van een VeloTilt is tussen 30 en 38 kg en met bestuurder tussen 100 en 120 kg. Met dit prototype is nog niet harder gereden dan 60 km/u, zonder motor. Kreukelzone en gordels zitten er wel in, een airbag - nog - niet.
     
  8. e-Rik

    e-Rik Member

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    728
    Location:
    Nederland
    Doe mij zo'n Velotilt, instant maximaal 82 kg wegen, deal.
     
  9. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    377
    Location:
    Netherlands
    Ik fiets veel op mijn Pina - ook naar kantoor (ong. 100km enkele reis). Heb wel eens gekeken naar velomobiel om vaker/structureler te kunnen fietsen naar kantoor. Als de velotilt uiteindelijk op de markt komt (dat is het plan?) ben ik erbij. De verkoop start in-store of online..:wink:..?
     
  10. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    4,972
    Location:
    De Woude NL
    Wij zijn het prototype van de VeloTilt nu aan het testen. Als alles goed verloopt komt de fiets op de markt. Reken wel op ruim tien mille.
     
  11. Refie

    Refie Member

    Joined:
    Sep 25, 2015
    Messages:
    593
    Location:
    Netherlands
    Een Pinarello kan ook een prijskaartje van 10k hebben..:rolleyes::rolleyes:
     
  12. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    377
    Location:
    Netherlands
    Volledig OT, maar hoe loopt het testen / waar zit je in het proces? Vind t een erg mooi project!
     
  13. Carl Leermakers

    Joined:
    Nov 24, 2013
    Messages:
    329
    Location:
    Europe
    Laatste tien mails zijn een nieuw apart draadje waard, nee?
     
  14. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    4,972
    Location:
    De Woude NL
    #34 Wim S., Feb 20, 2016
    Last edited: Feb 20, 2016
    Inderdaad OT. De liefhebbers kunnen op mijn blog de ontwikkelingen volgen.
    wimschermer.blogspot.nl

     
  15. tonvanboven

    tonvanboven Member

    Joined:
    Aug 15, 2014
    Messages:
    689
    Location:
    Winterswijk
  16. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    4,972
    Location:
    De Woude NL
    Ja Ton, ik werd er via pm door Carl ook al opgewezen. Zal het in de posting ook verbeteren.
    Dank voor je oplettendheid.
     
  17. BobbyKings

    BobbyKings Blue M3P-FSD

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    1,764
    Location:
    Voorburg, Netherlands
    PLCT

    Weer back on topic :​

    Dat plugless charging, dat zouden ze moeten inbouwen in taxi standplaatsen.
    Prijsvraagje: Hoeveel vliegen denk jij dat we dan in één klap slaan?
     
  18. Desiré

    Desiré Member

    Joined:
    Sep 7, 2015
    Messages:
    914
    Location:
    Nijmegen
    Vind ik een goed idee! Daar is dit product uitermate geschikt voor. Men maakt dan ook nog eens minder kilometers en is denk ik ook nog eens productiever. Moet dus wat mogen kosten lijkt me.
     
  19. Desiré

    Desiré Member

    Joined:
    Sep 7, 2015
    Messages:
    914
    Location:
    Nijmegen
    Hieronder een artikeltje in de PCM van maart 2016; "Google wil auto's draadloos opladen".

    IMG_3249.JPG
     
  20. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    3,146
    Location:
    Netherlands
    Interessant! Zou natuurlijk (als het net zo efficient werkt) een mooie vervolg stap zijn in de techniek omtrent het elektrisch rijden. De Porsche Mission E moet ook draadloos op te laden zijn volgens Porsche. Het duurt echter nog even voordat de Mission E op de markt komt. http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx#/reveal
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC