Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, om eerlijk te zijn vind ik de benadering van VAG meer fair dan de volledige capaciteit verkopen, maar dan afraden de laatste 10% te gebruiken. Ons type gebruiker is blijer met de Tesla-benadering omdat we dan iets te kiezen hebben, maar je kunt VAG (dit maal) niet verwijten dat ze de boel te mooi voorspiegelen.

Het was een reactie op de opmerking dat de Polestar wellicht een laadcurve heeft als die van de etron. Nou, op basis van de data zal dat niet het geval zijn.

Geen waardeoordeel verder.
 
  • Helpful
Reactions: ERvee
Het was een reactie op de opmerking dat de Polestar wellicht een laadcurve heeft als die van de etron. Nou, op basis van de data zal dat niet het geval zijn.

Geen waardeoordeel verder.
De laadcurve en het verbruikt (en daarmee de actieradius) van de Polestar 2 zijn nog een groot mysterie. Ik vermoed dat hier ook nog een embargo op zit want de verslagen van de testritten vermelden dit ook (nog) niet.
Er is toch al wat van gekend:
na 09'00 is vrij duidelijk.
Het profiel van de laadcurve gaat dus meer overeenstemmen met een Tesla dan met een e-tron
 
Er is toch al wat van gekend:
na 09'00 is vrij duidelijk.
Het profiel van de laadcurve gaat dus meer overeenstemmen met een Tesla dan met een e-tron
Panel gaps by Polestar!
1FB6E138-3DFC-4104-ACE8-1A3980A91044.png
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Gefeliciteerd! Goede keuze. Denk niet dat er veel kennis over Polestar bij de dealers is, is een gebruikelijk iets bij alle dealers over alle EV's. Ik moet nog zien dat al die aangekondigde types ook werkelijk uitgeleverd gaan worden dit jaar, ik geloof er niets van...
 
Ondertussen zijn de eerste P2’s gearriveerd In Zeebrugge voor Scandinavische markt. Hopelijk betekent dit spoedig meer reviews, want het is al een tijdje stil op dat vlak. Ofschoon, ik kwam laatst nog deze tegen. In het Chinees, maar toch wel een leuke impressie van de wegligging:

Je kun blijkbaar bij de P2 de boel qua balans ook wel iets meer regelen zodat je lekker opstuur kunt krijgen als je dat een keer wilt.
Ik zit ook al een tijd te twijfelen tussen de P2 en de M3LR. In een M3 kun je geloof ik alleen dit soort dingen regelen in de track mode, die er alleen voor de P versie is, right? Of krijg je hem met de slip start functie ook zover?
 
Ondertussen zijn de eerste P2’s gearriveerd In Zeebrugge voor Scandinavische markt. Hopelijk betekent dit spoedig meer reviews, want het is al een tijdje stil op dat vlak. Ofschoon, ik kwam laatst nog deze tegen. In het Chinees, maar toch wel een leuke impressie van de wegligging:

Je kun blijkbaar bij de P2 de boel qua balans ook wel iets meer regelen zodat je lekker opstuur kunt krijgen als je dat een keer wilt.
Ik zit ook al een tijd te twijfelen tussen de P2 en de M3LR. In een M3 kun je geloof ik alleen dit soort dingen regelen in de track mode, die er alleen voor de P versie is, right? Of krijg je hem met de slip start functie ook zover?
Jammer dat ze de wielkasten en de onderkant vergeten zijn te spuiten. Hierdoor stijgt het plasticgehalte nogal. Of is dit een terreinwagen?
 
  • Funny
Reactions: LaurensH
Echt wel een hele mooie auto. Tov de Tesla M3 LR wint hij het wel op heel wat punten (wat mij betreft, want subjectief natuurlijk):
- hatchback laadklep (groot voordeel als je ook af en toe iets groters mee wilt nemen)
- aanzienlijk luxere afwerking binnen
- stiller
- Android auto (Google services, ook 3rd party apps)
- 2de display voor het stuur
- iets grotere bodem vrijheid
- meer trekgewicht
- matrix koplampen
- auto dim van binnen en buitenspiegels
- 360 gr surround view
- verwarmd stuurwiel
- donker getinte ramen achter
- elektrisch wegklapbare trekhaak
- elektrische (handgreep) klep
- mooier (vind ik, maar volledig subjectief)
- nog wel wat details

Veel dingen, hebben ze gemeen/zijn aardig overeenkomstig:
- performance
- over the air updates
- grootte
- autopilot (bij P2 komt de ACC icm de lane assist denk ik op zelfde neer)

De Tesla M3 LR wint het op:
- bereik (Ca 50km verschil in de praktijk schat ik)
- Tesla Supercharger netwerk

Vooral dat laatste zorgt ervoor dat ik misschien/waarschijnlijk toch voor de M3 kies (ik moet binnenkort kiezen), maar toch.....qua auto zelf zou ik denk ik eerder naar de P2 neigen.

Maar hier zit ook een hoop subjectiviteit in natuurlijk. Mis ik nog belangrijke aspecten, vinden jullie, of sla ik hier of daar de plank toch wel aardig mis? Ik hoor het graag.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Echt wel een hele mooie auto. Tov de Tesla M3 LR wint hij het wel op heel wat punten (wat mij betreft, want subjectief natuurlijk):
- hatchback laadklep (groot voordeel als je ook af en toe iets groters mee wilt nemen)
- aanzienlijk luxere afwerking binnen
- stiller
- Android auto (Google services, ook 3rd party apps)
- 2de display voor het stuur
- iets grotere bodem vrijheid
- meer trekgewicht
- matrix koplampen
- auto dim van binnen en buitenspiegels
- 360 gr surround view
- verwarmd stuurwiel
- donker getinte ramen achter
- elektrisch wegklapbare trekhaak
- elektrische (handgreep) klep
- mooier (vind ik, maar volledig subjectief)
- nog wel wat details

Veel dingen, hebben ze gemeen/zijn aardig overeenkomstig:
- performance
- over the air updates
- grootte
- autopilot (bij P2 komt de ACC icm de lane assist denk ik op zelfde neer)

De Tesla M3 LR wint het op:
- bereik (Ca 50km verschil in de praktijk schat ik)
- Tesla Supercharger netwerk

Vooral dat laatste zorgt ervoor dat ik misschien/waarschijnlijk toch voor de M3 kies (ik moet binnenkort kiezen), maar toch.....qua auto zelf zou ik denk ik eerder naar de P2 neigen.

Maar hier zit ook een hoop subjectiviteit in natuurlijk. Mis ik nog belangrijke aspecten, vinden jullie, of sla ik hier of daar de plank toch wel aardig mis? Ik hoor het graag.

De Polestar 2 is heel wat kleiner binnenin, wat voor mij de dooddoener was (zie een hoop posts hoger in dit topic). Anders had ik hem waarschijnlijk ook gekocht ipv de Model 3.