Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: hoe heb jij je Model 3 besteld?

Hoe heb jij je Model 3 besteld?

  • NL: Als privépersoon

    Votes: 11 13.9%
  • NL: Zakelijk via mijn eigen bedrijf

    Votes: 29 36.7%
  • NL: Zakelijk via bedrijf van mijn werkgever (geen lease)

    Votes: 1 1.3%
  • NL: Via een leasemaatschappij

    Votes: 12 15.2%
  • NL: Ik wacht met bestellen op een andere uitvoering

    Votes: 5 6.3%
  • B: Als privépersoon

    Votes: 2 2.5%
  • B: Zakelijk via mijn eigen bedrijf

    Votes: 13 16.5%
  • B: Zakelijk via bedrijf van mijn werkgever (geen lease)

    Votes: 0 0.0%
  • B: Via een leasemaatschappij

    Votes: 0 0.0%
  • B: Ik wacht met bestellen op een andere uitvoering

    Votes: 6 7.6%

  • Total voters
    79
This site may earn commission on affiliate links.

Right_Said_Fred

Moderator
Moderator
May 11, 2012
4,949
49,684
The Netherlands
Dat we in Nederland en België veel Model 3’s op de weg gaan zien, mag duidelijk zijn. We hebben een overzicht van individuele orders (1692 vanuit Nederland per 17 januari en 649 vanuit België per 31 januari). Tesla is gestopt met opvolgende factuurnummers, dus dat aantal zal niet verder oplopen.

Maar het was ook niet echt accuraat, want orders via leasemaatschappijen ontbreken in die telling. En dat zijn er voor mijn gevoel een heleboel. Het lijkt me leuk daar wat inzicht in te krijgen, dus vandaar deze poll.

Let op: financial lease zoals aangeboden via Tesla valt niet onder de optie bestellen ‘via een leasemaatschappij’, Dit zijn bestellingen via bedrijven als Leaseplan, Mr. Green en Alphabet.

Je kunt ook invullen dat je nog op een andere Model 3-uitvoering wacht.

Je stem is anoniem.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Bedankt voor het stemmen.

Tot nu toe wat minder bestellingen via leasemaatschappijen dan ik had verwacht op basis van de vele berichten van ‘leasers’ in het Model 3-draadje.

En relatief veel privé-bestellingen, gezien het feit dat alleen de duurdere versies beschikbaar zijn en er nog nauwelijks fiscale voordelen bestaan voor particulieren.
 
En relatief veel privé-bestellingen, gezien het feit dat alleen de duurdere versies beschikbaar zijn en er nog nauwelijks fiscale voordelen bestaan voor particulieren.

Yep, interessante ontwikkeling, al is deze poll natuurlijk wat gekleurd doordat je het vraagt aan die paar enthousiastelingen...

Maar inderdaad, je geeft privé best een flink bedrag uit voor een auto die straks misschien de Kadett van de jaren '20 gaat worden. Toch is er niet veel andere keus als je graag van een verbrandingsmotor af wil en nog een beetje leuk wil rijden. Ik denk dat de M3 wat dat betreft een aardige prijs/kwaliteitverhouding heeft. Ik heb het er voor over.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred