Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?


  • Total voters
    104
In de VS is een dergelijke poll al eens uitgevoerd, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten in de BeNeLux

Nog even de vraag wat duidelijker stellen: Hoe vaak ik bij jouw huidige auto de drive unit al vervangen?
Als dat nog nooit gebeurd is, dan is het antwoord 0 :)

Hier de US resultaten: Tesla Model S Drive Unit Replacement by the Numbers - TESLARATI.com
 
Last edited:

AnalysiZ

Active Member
Apr 4, 2013
2,629
735
de Kempen
Beetje flauw maar... mijn P85 heeft 2 keer gewisseld, dus 3, maar ik heb er nu 2 in de P85D en als ik ter overbrugging naar de X een 70D ga rijden (bij verkoop van mijn P85D) en daarna de X (in D uitvoering) dan zit ik... zonder extra wisseling tegen die tijd op mijn 8e en 9e:wink:...
Net even onder tijdsdruk wat werk afgemaakt dus nu even stoom afblazen (sorry) :biggrin:

Maar.... het gaat niet om mij, maar om de classic die ik reed en daar is die 2 keer vervangen... Dus dat maar ingevuld.:cool:
 
  • Funny
Reactions: Noelis
Ik hen nu m'n tweede unit, met 8 jaar garantie en het nieuwe type drive unit maak ik me geen zorgen.
Ik heb overigens nog niet het nieuwe type DU, maar heb nog 6 jaar min 1 dag garantie [emoji3]

Eigenlijk zouden ze bij elke drive unit swap opnieuw 8 jaar garantie moeten geven. Als dit zo nog een paar jaar door gaat, wat ik niet hoop of verwacht, zal anders niemand nog een Model S van een paar jaar oud 2dehands willen kopen.
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,718
6,537
Europe
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
 
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

Same here. Ik had een auto waarvan binnen een jaar alle cylinders vervangen moesten worden en het gehele blok gereinigd moest worden wegens onvolledige verbranding (door afstellingsfouten). Kosten: 8500 euro, gelukkig onder garantie. En dat kostte me ook nog eens ruim een week.

De drivetrain die ik in Duitsland kreeg was binnen een dag geregeld...
 

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,566
1,755
Breda, Netherlands
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
hogere topsnelheid inderdaad (als die niet op GPS gegevens wordt beperkt). Maar de acceleratie wordt minder, niet alleen tot 100 maar ook daarboven toch?
Waarom dan doen?

- - - Updated - - -

overigens heb ik bij aanschaf in de overweging P of non-P wel meegenomen dat ik de kans groot achtte dat je later een upgrade zou kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld door after-market motor of software aanpassingen. Lijkt me op dit moment niet op korte termijn tot de mogelijkheden te behoren trouwens.
 
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top