TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Nov 15, 2015.

?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?

  1. 0

    39.8%
  2. 1 unit

    33.0%
  3. 2 units

    14.6%
  4. 3 units

    7.8%
  5. 4 units

    1.0%
  6. 5 units

    1.9%
  7. 6 units

    1.0%
  8. 7 of meer units

    1.0%
  1. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,275
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    #1 redevries, Nov 15, 2015
    Last edited: Nov 15, 2015
    In de VS is een dergelijke poll al eens uitgevoerd, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten in de BeNeLux

    Nog even de vraag wat duidelijker stellen: Hoe vaak ik bij jouw huidige auto de drive unit al vervangen?
    Als dat nog nooit gebeurd is, dan is het antwoord 0 :)

    Hier de US resultaten: Tesla Model S Drive Unit Replacement by the Numbers - TESLARATI.com
     
  2. MJKA

    MJKA Member

    Joined:
    Dec 9, 2013
    Messages:
    359
    Location:
    Vleuten, The Netherlands
    2 x vervangen. Dus mijn 3e unit. Deze moet ook alweer vervangen worden. 65k gereden. We hebben geen onderhoud op de auto, maar wel even elke 20k even de driver unit laten vervangen. Ben benieuwd wat dit gaat kosten als die uit de garantie is.
     
  3. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,876
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    #3 ebullio, Nov 15, 2015
    Last edited: Nov 15, 2015
    Ik heb nu m'n tweede unit, met 8 jaar garantie en het nieuwe type drive unit maak ik me geen zorgen.
    Ik heb overigens nog niet het nieuwe type DU, maar heb nog 6 jaar min 1 dag garantie [emoji3]
     
  4. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Beetje flauw maar... mijn P85 heeft 2 keer gewisseld, dus 3, maar ik heb er nu 2 in de P85D en als ik ter overbrugging naar de X een 70D ga rijden (bij verkoop van mijn P85D) en daarna de X (in D uitvoering) dan zit ik... zonder extra wisseling tegen die tijd op mijn 8e en 9e:wink:...
    Net even onder tijdsdruk wat werk afgemaakt dus nu even stoom afblazen (sorry) :biggrin:

    Maar.... het gaat niet om mij, maar om de classic die ik reed en daar is die 2 keer vervangen... Dus dat maar ingevuld.:cool:
     
    • Funny x 1
  5. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    3de unit nu.
    Na elke 35-40k rijden blijkt ie versleten te zijn.
    Maak me geen zorgen met 8 jaar garantie.
    Auto zal voordat de garantie verlopen is reeds verkocht zijn.
     
  6. Janc

    Janc Member

    Joined:
    Mar 28, 2014
    Messages:
    150
    Location:
    Tinte
    Na 42000 km nog steeds eerste, zijn wel 0,5 mm shims geplaatst vanwege kloink
     
  7. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,053
    Location:
    Netherlands
    6de motor, 112k km.
    En deze staat ook al weer op de rol om vervangen te worden.
    Minimaal 3 af fabriek al te veel lawaai.
     
  8. robbie_s

    robbie_s Member

    Joined:
    Oct 30, 2013
    Messages:
    160
    Location:
    Geldermalsen
    Vorige week is na 82000 km mijn eerste DU vervangen, er zat een piepend geluid in <30km/u wat langzaam sterker werd. De nieuwe unit (revisie M) is helemaal stil. Verder nooit problemen gehad.
     
  9. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Eigenlijk zouden ze bij elke drive unit swap opnieuw 8 jaar garantie moeten geven. Als dit zo nog een paar jaar door gaat, wat ik niet hoop of verwacht, zal anders niemand nog een Model S van een paar jaar oud 2dehands willen kopen.
     
  10. Alain13

    Alain13 Member

    Joined:
    Jan 4, 2014
    Messages:
    924
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    1x rond de 10K en zit nu probleem loos op bijna 40K. Achterbanden waren na 12K op, dus voorlopig is DU vs achterbanden vervangen 1-1 ;)
     
  11. Blue Dream

    Blue Dream Member

    Joined:
    Oct 22, 2014
    Messages:
    97
    Location:
    Lelystad
    Nu al ruim 42000 km met de eerste drive unit. De eerste 25000 een paar probleempjes gehad, waaronder een defecte accu (niet de 12V). Maar daarna probleemloos gereden.
     
  12. diegop

    diegop LaTrêve

    Joined:
    May 22, 2014
    Messages:
    239
    Location:
    Brecht, België
    Heb na 49K nog steeds mijn eerste DU, maar heb ondertussen ook wel het fluitend geluid bij lage snelheid. Toevallig opgemerkt in een bijna lege parkeergarage met radio uit en raampje open. Geluid gaat echt mee met het indrukken van het wattpedaal.
     
  13. Thor

    Thor Member

    Joined:
    Nov 28, 2014
    Messages:
    220
    Location:
    Nederland / Hellevoetsluis
    Heb nog de eerste DU. (36k Km) Maar deze wordt eind januari 2016 vervangen. Hopelijk is dat een Versie 2.
    Momenteel blijft het geluid stabiel, alleen goed hoorbaar bij lage snelheden.
     
  14. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,345
    Location:
    amsterdam
    1 vervangen door 2. Is inclusief de rest van de wagen :biggrin:
     
  15. BvL

    BvL Member

    Joined:
    Dec 2, 2013
    Messages:
    337
    Location:
    Alphen aan den Rijn, The Netherlands
    Na 45k nog geen DU vervangen.
     
  16. Devils son

    Devils son Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    111
    Location:
    Omgeving Eindhoven
    In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

    Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.
     
  17. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,092
    Location:
    Europe
    Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

    Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
    (Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
     
  18. dvroegop

    dvroegop Member

    Joined:
    Nov 6, 2014
    Messages:
    480
    Location:
    Alkmaar, NLD
    Same here. Ik had een auto waarvan binnen een jaar alle cylinders vervangen moesten worden en het gehele blok gereinigd moest worden wegens onvolledige verbranding (door afstellingsfouten). Kosten: 8500 euro, gelukkig onder garantie. En dat kostte me ook nog eens ruim een week.

    De drivetrain die ik in Duitsland kreeg was binnen een dag geregeld...
     
  19. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    hogere topsnelheid inderdaad (als die niet op GPS gegevens wordt beperkt). Maar de acceleratie wordt minder, niet alleen tot 100 maar ook daarboven toch?
    Waarom dan doen?

    - - - Updated - - -

    overigens heb ik bij aanschaf in de overweging P of non-P wel meegenomen dat ik de kans groot achtte dat je later een upgrade zou kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld door after-market motor of software aanpassingen. Lijkt me op dit moment niet op korte termijn tot de mogelijkheden te behoren trouwens.
     
  20. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.
     

Share This Page