TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Nov 15, 2015.

?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?

1. 0

39.8%
  2. 1 unit

33.0%
  3. 2 units

14.6%
  4. 3 units

7.8%
  5. 4 units

1.0%
  6. 5 units

1.9%
  7. 6 units

1.0%
  8. 7 of meer units

1.0%
  1. redevries

redevries René de Vries

#1 redevries, Nov 15, 2015
    Last edited: Nov 15, 2015
    In de VS is een dergelijke poll al eens uitgevoerd, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten in de BeNeLux

Nog even de vraag wat duidelijker stellen: Hoe vaak ik bij jouw huidige auto de drive unit al vervangen?
    Als dat nog nooit gebeurd is, dan is het antwoord 0 :)

Hier de US resultaten: Tesla Model S Drive Unit Replacement by the Numbers - TESLARATI.com

2. MJKA

MJKA Member

2 x vervangen. Dus mijn 3e unit. Deze moet ook alweer vervangen worden. 65k gereden. We hebben geen onderhoud op de auto, maar wel even elke 20k even de driver unit laten vervangen. Ben benieuwd wat dit gaat kosten als die uit de garantie is.

3. ebullio

ebullio Active Member

#3 ebullio, Nov 15, 2015
    Last edited: Nov 15, 2015
    Ik heb nu m'n tweede unit, met 8 jaar garantie en het nieuwe type drive unit maak ik me geen zorgen.
    Ik heb overigens nog niet het nieuwe type DU, maar heb nog 6 jaar min 1 dag garantie [emoji3]

4. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Beetje flauw maar... mijn P85 heeft 2 keer gewisseld, dus 3, maar ik heb er nu 2 in de P85D en als ik ter overbrugging naar de X een 70D ga rijden (bij verkoop van mijn P85D) en daarna de X (in D uitvoering) dan zit ik... zonder extra wisseling tegen die tijd op mijn 8e en 9e:wink:...
    Net even onder tijdsdruk wat werk afgemaakt dus nu even stoom afblazen (sorry) :biggrin:

Maar.... het gaat niet om mij, maar om de classic die ik reed en daar is die 2 keer vervangen... Dus dat maar ingevuld.:cool:

• Funny x 1
  5. martinve

martinve Active Member

3de unit nu.
    Na elke 35-40k rijden blijkt ie versleten te zijn.
    Maak me geen zorgen met 8 jaar garantie.
    Auto zal voordat de garantie verlopen is reeds verkocht zijn.

6. Janc

Janc Member

Na 42000 km nog steeds eerste, zijn wel 0,5 mm shims geplaatst vanwege kloink

7. LastNLSig

LastNLSig Active Member

6de motor, 112k km.
    En deze staat ook al weer op de rol om vervangen te worden.
    Minimaal 3 af fabriek al te veel lawaai.

8. robbie_s

robbie_s Member

Vorige week is na 82000 km mijn eerste DU vervangen, er zat een piepend geluid in <30km/u wat langzaam sterker werd. De nieuwe unit (revisie M) is helemaal stil. Verder nooit problemen gehad.

9. jpet

jpet Jan P.

Eigenlijk zouden ze bij elke drive unit swap opnieuw 8 jaar garantie moeten geven. Als dit zo nog een paar jaar door gaat, wat ik niet hoop of verwacht, zal anders niemand nog een Model S van een paar jaar oud 2dehands willen kopen.

10. Alain13

Alain13 Member

1x rond de 10K en zit nu probleem loos op bijna 40K. Achterbanden waren na 12K op, dus voorlopig is DU vs achterbanden vervangen 1-1 ;)

11. Blue Dream

Blue Dream Member

Nu al ruim 42000 km met de eerste drive unit. De eerste 25000 een paar probleempjes gehad, waaronder een defecte accu (niet de 12V). Maar daarna probleemloos gereden.

12. diegop

diegop LaTrêve

Heb na 49K nog steeds mijn eerste DU, maar heb ondertussen ook wel het fluitend geluid bij lage snelheid. Toevallig opgemerkt in een bijna lege parkeergarage met radio uit en raampje open. Geluid gaat echt mee met het indrukken van het wattpedaal.

13. Thor

Thor Member

Heb nog de eerste DU. (36k Km) Maar deze wordt eind januari 2016 vervangen. Hopelijk is dat een Versie 2.
    Momenteel blijft het geluid stabiel, alleen goed hoorbaar bij lage snelheden.

14. ErnstT

ErnstT Active Member

1 vervangen door 2. Is inclusief de rest van de wagen :biggrin:

15. BvL

BvL Member

Na 45k nog geen DU vervangen.

16. Devils son

Devils son Member

In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

17. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
    (Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)

18. dvroegop

dvroegop Member

Same here. Ik had een auto waarvan binnen een jaar alle cylinders vervangen moesten worden en het gehele blok gereinigd moest worden wegens onvolledige verbranding (door afstellingsfouten). Kosten: 8500 euro, gelukkig onder garantie. En dat kostte me ook nog eens ruim een week.

De drivetrain die ik in Duitsland kreeg was binnen een dag geregeld...

19. gelden

gelden Active Member

hogere topsnelheid inderdaad (als die niet op GPS gegevens wordt beperkt). Maar de acceleratie wordt minder, niet alleen tot 100 maar ook daarboven toch?
    Waarom dan doen?

- - - Updated - - -

overigens heb ik bij aanschaf in de overweging P of non-P wel meegenomen dat ik de kans groot achtte dat je later een upgrade zou kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld door after-market motor of software aanpassingen. Lijkt me op dit moment niet op korte termijn tot de mogelijkheden te behoren trouwens.

20. jpet

jpet Jan P.

Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.

Share This Page