Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?


  • Total voters
    104

MJKA

Member
Dec 9, 2013
409
76
Vleuten, The Netherlands
2 x vervangen. Dus mijn 3e unit. Deze moet ook alweer vervangen worden. 65k gereden. We hebben geen onderhoud op de auto, maar wel even elke 20k even de driver unit laten vervangen. Ben benieuwd wat dit gaat kosten als die uit de garantie is.
 

ebullio

Well-Known Member
Mar 13, 2013
5,316
3,448
Rotterdam, Netherlands
Ik heb nu m'n tweede unit, met 8 jaar garantie en het nieuwe type drive unit maak ik me geen zorgen.
Ik heb overigens nog niet het nieuwe type DU, maar heb nog 6 jaar min 1 dag garantie [emoji3]
 
Last edited:

AnalysiZ

Active Member
Apr 4, 2013
2,629
732
de Kempen
Beetje flauw maar... mijn P85 heeft 2 keer gewisseld, dus 3, maar ik heb er nu 2 in de P85D en als ik ter overbrugging naar de X een 70D ga rijden (bij verkoop van mijn P85D) en daarna de X (in D uitvoering) dan zit ik... zonder extra wisseling tegen die tijd op mijn 8e en 9e:wink:...
Net even onder tijdsdruk wat werk afgemaakt dus nu even stoom afblazen (sorry) :biggrin:

Maar.... het gaat niet om mij, maar om de classic die ik reed en daar is die 2 keer vervangen... Dus dat maar ingevuld.:cool:
 
  • Funny
Reactions: Noelis

martinve

Active Member
Mar 26, 2013
1,048
0
Heerlen, NL
3de unit nu.
Na elke 35-40k rijden blijkt ie versleten te zijn.
Maak me geen zorgen met 8 jaar garantie.
Auto zal voordat de garantie verlopen is reeds verkocht zijn.
 

robbie_s

Member
Oct 30, 2013
166
9
Geldermalsen
Vorige week is na 82000 km mijn eerste DU vervangen, er zat een piepend geluid in <30km/u wat langzaam sterker werd. De nieuwe unit (revisie M) is helemaal stil. Verder nooit problemen gehad.
 

jpet

Jan P.
Aug 8, 2014
3,288
201
Herne & Leuven, BE
Ik hen nu m'n tweede unit, met 8 jaar garantie en het nieuwe type drive unit maak ik me geen zorgen.
Ik heb overigens nog niet het nieuwe type DU, maar heb nog 6 jaar min 1 dag garantie [emoji3]

Eigenlijk zouden ze bij elke drive unit swap opnieuw 8 jaar garantie moeten geven. Als dit zo nog een paar jaar door gaat, wat ik niet hoop of verwacht, zal anders niemand nog een Model S van een paar jaar oud 2dehands willen kopen.
 

fjlajs8393j2

Closed
Oct 22, 2014
199
102
Lelystad
Nu al ruim 42000 km met de eerste drive unit. De eerste 25000 een paar probleempjes gehad, waaronder een defecte accu (niet de 12V). Maar daarna probleemloos gereden.
 

diegop

LaTrêve
May 22, 2014
237
37
Brecht, België
Heb na 49K nog steeds mijn eerste DU, maar heb ondertussen ook wel het fluitend geluid bij lage snelheid. Toevallig opgemerkt in een bijna lege parkeergarage met radio uit en raampje open. Geluid gaat echt mee met het indrukken van het wattpedaal.
 

Devils son

Active Member
Dec 31, 2013
1,892
804
Omgeving Eindhoven
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,668
6,375
Europe
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
 

dvroegop

Member
Nov 6, 2014
580
154
Alkmaar, NLD
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

Same here. Ik had een auto waarvan binnen een jaar alle cylinders vervangen moesten worden en het gehele blok gereinigd moest worden wegens onvolledige verbranding (door afstellingsfouten). Kosten: 8500 euro, gelukkig onder garantie. En dat kostte me ook nog eens ruim een week.

De drivetrain die ik in Duitsland kreeg was binnen een dag geregeld...
 

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,566
1,745
Breda, Netherlands
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
hogere topsnelheid inderdaad (als die niet op GPS gegevens wordt beperkt). Maar de acceleratie wordt minder, niet alleen tot 100 maar ook daarboven toch?
Waarom dan doen?

- - - Updated - - -

overigens heb ik bij aanschaf in de overweging P of non-P wel meegenomen dat ik de kans groot achtte dat je later een upgrade zou kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld door after-market motor of software aanpassingen. Lijkt me op dit moment niet op korte termijn tot de mogelijkheden te behoren trouwens.
 

jpet

Jan P.
Aug 8, 2014
3,288
201
Herne & Leuven, BE
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top