Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?


  • Total voters
    104
This site may earn commission on affiliate links.
Beetje flauw maar... mijn P85 heeft 2 keer gewisseld, dus 3, maar ik heb er nu 2 in de P85D en als ik ter overbrugging naar de X een 70D ga rijden (bij verkoop van mijn P85D) en daarna de X (in D uitvoering) dan zit ik... zonder extra wisseling tegen die tijd op mijn 8e en 9e:wink:...
Net even onder tijdsdruk wat werk afgemaakt dus nu even stoom afblazen (sorry) :biggrin:

Maar.... het gaat niet om mij, maar om de classic die ik reed en daar is die 2 keer vervangen... Dus dat maar ingevuld.:cool:
 
  • Funny
Reactions: Noelis
Ik hen nu m'n tweede unit, met 8 jaar garantie en het nieuwe type drive unit maak ik me geen zorgen.
Ik heb overigens nog niet het nieuwe type DU, maar heb nog 6 jaar min 1 dag garantie [emoji3]

Eigenlijk zouden ze bij elke drive unit swap opnieuw 8 jaar garantie moeten geven. Als dit zo nog een paar jaar door gaat, wat ik niet hoop of verwacht, zal anders niemand nog een Model S van een paar jaar oud 2dehands willen kopen.
 
Heb na 49K nog steeds mijn eerste DU, maar heb ondertussen ook wel het fluitend geluid bij lage snelheid. Toevallig opgemerkt in een bijna lege parkeergarage met radio uit en raampje open. Geluid gaat echt mee met het indrukken van het wattpedaal.
 
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.
 
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
 
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

Same here. Ik had een auto waarvan binnen een jaar alle cylinders vervangen moesten worden en het gehele blok gereinigd moest worden wegens onvolledige verbranding (door afstellingsfouten). Kosten: 8500 euro, gelukkig onder garantie. En dat kostte me ook nog eens ruim een week.

De drivetrain die ik in Duitsland kreeg was binnen een dag geregeld...
 
Goede opmerking over de prijs van zo'n DU en het gemak waarmee die te wisselen zijn, DJ.

Om ongeveer die redenen zie ik DU's met andere gearing nog wel als een haalbare optie voor ons Classic eigenaren.
(Minder rappe sprintjes, maar betere prestaties op hogere snelheden.)
hogere topsnelheid inderdaad (als die niet op GPS gegevens wordt beperkt). Maar de acceleratie wordt minder, niet alleen tot 100 maar ook daarboven toch?
Waarom dan doen?

- - - Updated - - -

overigens heb ik bij aanschaf in de overweging P of non-P wel meegenomen dat ik de kans groot achtte dat je later een upgrade zou kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld door after-market motor of software aanpassingen. Lijkt me op dit moment niet op korte termijn tot de mogelijkheden te behoren trouwens.
 
In januari wordt de eerste vervangen bij ons.

Vind het overigens niet zo'n probleem. Een DU kost een fractie van een ottomotor. En het is niet alsof die nooit problemen hebben. Bij de ICE moest ik een jaar geleden de turbo's vervangen. Dat is 5 cijferig. Een DU zal daar echt flink onder zitten.

Bij Tesla is niets goedkoop te noemen. Ik heb in de US al cijfers van 20 a 25K gehoord voor een drive unit.